Tinggal Berjauhan Memang Banyak Dugaan

Tinggal berjauhan memang banyak dugaan.. Tapi sekarang dah ada komunikasi yang canggih hari-hari boleh video call,whatsapp rasanya tak pe...


Tinggal berjauhan memang banyak dugaan..

Tapi sekarang dah ada komunikasi yang canggih hari-hari boleh video call,whatsapp rasanya tak perlu lah ambil kesempatan atas pengorbanan pasangan masing masing. lagipun perginya mencari rezeki yang HALAL untuk keluarga sendiri juga kan..

tak macam dulu kena guna public phone, tulis surat untuk berhubung. [tu semua daku dah pernah merasa..] tapi takde pula kisah pasangan curang.

lately ramai pasangan dihantar bekerja jauh dari pasangan maka timbullah isu curang. bukan kah dulu masa interview ada cakap sanggup kah jika berpisah sementara dengan keluarga, anak, suami jika di tempatkan di penempatan yang jauh atau pedalaman? rata-rata jawab sanggup!




jauh tu salah..macam-macam komunikasi boleh guna cuma pasangan hendaklah saling menghargai satu sama lain..yang penting kepercayaan!!

kalau nak curang duduk sebelah pun boleh curang..betul tak?
semoga Allah berikan ketabahan dan kekuatan buat insan2 yang PJJ...termasuklah diri sendiri ni!






You Might Also Like

7 insan comel komen

  1. ohoiiii...jijah.long time just read..long time xde komen2..hahaha.indah juga apa pjj.xde hal kalau ati tu bersungguh dan tahu matlamat... apaplg best boleh juga jln jauh sesekali :p

    ReplyDelete
  2. kepercayaan itulah kuncinya

    ReplyDelete
  3. ye Jijah. tentang curang tu, pokok pangkalnya hati kita sendiri.. jauh atau dekat hanya alasan.
    tapi,berdasarkan pengalaman Ros yang selalu PJJ ni, hati kita memang kena kuat. Macam Ros, mula-mula rasa sedih sangat yelah sebab duduk sorang. suami jauh, keluarga sendiri lagi jauh.. kena berdikari dan hadapi jugak :) Jijah pun kuat jugak kan :)

    ReplyDelete
  4. pjj ni sakit.. tapi rindunya sangat indah..dugaannya menggunung..tapi ketabahan hati makin meninggi

    ReplyDelete
  5. betul tu jijah, jarak dan masa bukanlah penetu kebahagiaan, kalau dah ditakdirkan tak de jodoh, yang duk bersama pun boleh bercerai berai. mintak jauh jadi kat kita semua..insyaallah

    ReplyDelete
  6. Jauh di mata tapi dekat di hati :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!