Demam Kepialu (TIFOID)

by - 2:53:00 PM


Demam kepialu ditularkan melalui makanan dan minuman tercemar dengan najis yang mengandungi bakteria Salmanella Typhi





Orang lain di nasihatkan mengutamakan kebersihan dan keselamatan makanan yang di ambil, pilih gerai makan yang bersih, Membasuh tangan sebelum dan selepas ke tandas.





Sekiranya mengalami gejala demam kepialu, di nasihatkan segera membuat pemeriksaan dan rawatan di klinik atau hospital berhampiran dan mencegah dari penularan penyakit ini.



You May Also Like

7 insan comel komen

  1. Pernah dengar tapi tak tau pun pa ke benda demam kepialu nie. Ingat demam nie macam demam denggi. Bawaan nyamuk. Heheh. Nice sharing sis.

    http://angellovesoldier.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Memang kena jaga kesihatan zaman sekarang ni. Sesiapa pun mudah terkena sebarang penyakit.

    ReplyDelete
  3. takutnyer la hai.. semoga kite semua sentiasa dibawah lindunganNya..

    ReplyDelete
  4. kalau boleh elak mkn di luar dlm tempoh sebulan 2 ni...

    ReplyDelete
  5. menakutkan!
    kena pilih gak le lepas ni gerai nak makan.
    better masak kat umah ekk kalau xde keperluan kuar rumah.
    confirm sihat.

    ReplyDelete
  6. nak lebih bersih, makan di rumah je la kan..masak sendiri lebih terjamin kebersihannya

    ReplyDelete
  7. nice sharing
    sbb x brpa nk tahu sangat.
    dh la kes bru ni dkt dkt j rmh ciksu.. huhuhu
    area hkl n kg baru, kan

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!