Barang Yang Perlu Di Hantar Ke Rumah Pengasuh

7:53:00 PM 22 Comments A+ a-


30/12/2013 lalu Aunty hakimi dah balik semenanjung.. papa hakimi pun kadang2 ada kadang2 belayar.. Bermulala episod jijah dan hakimi tinggal berdua dan pertama kali hantar anak soleh hakimi ke rumah pengasuh...

pening bila pikirkan barang yang perlu di bawa..tapi bincang-bincang dengan pengasuh dapat la kata sepakat...

Barang untuk tinggal terus :
- 1 tin susu.. [sejak keje ni jijah sudah campur susu.. so jangan nak perkecilkan pulak yer..huhh!]
- Mandian syampu,sabun, losyen
- Botol susu
- Tilam/bantal

Barang yang bawak hari-hari :
- Lampin 3 helai [kadang-kadang lampin buat towel]
- Towel
- Pampers 10keping
- Baju 4/5 helai
- Sapu tangan
- Barut
- Mitten & Booties
- Minyak yuyi
- Termos air panas
- Air masak suam
- Plastik baju kotor



Setiap malam sebelum tidur jijah kemas beg hakimi untuk di bawa ke rumah pengasuh..
Rutin setiap pagi, jam 6pagi jijah akan hantar hakimi dan barang-barang dia naik ke atas.. [oh ya rumah pengasuh tingkat atas rumah jijah tapi dia akan berpindah nanti... :( tapi tak la jauh sangat ] pastu jijah turun ambil beg jijah untuk ke hospital..
balik pun sama jijah simpan beg kat rumah dulu buka gril terus naik atas ambil hakimi..

bukan senang nak jadi SUPERMAMA.. nak handle sorang-sorang...sambil dukung hakimi, pegang bakul, pakai beg diapers.. memang mencabar! moga jijah terus di beri kekuatan dan kesabaran.. in shaa Allah :)



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

22 insan comel komen

Write insan comel komen
1/08/2014 8:17 AM delete

Alhamdulillah dapat pengasuh dekat je.memudahkan kerja..Jijah kan memang supermama..

Reply
avatar
Mrs Sweet
AUTHOR
1/08/2014 8:23 AM delete

Wahhh dah jadi supermama ye..hebat la jijah :-) takpe u can do it jijah..

Reply
avatar
eima
AUTHOR
1/08/2014 8:34 AM delete

ok la tu dr kena hantar yg jauh .. ni kira mudah lagi ni ... lama² awak akan rasa mudah je sbb dh jd rutin .. cam ai la .. ari tu berdebar je sbb nk hantar ngan pickup anak sekolah ...dah seminggu buat ... hmmm cam ok je ... hehehe

Reply
avatar
IMaH
AUTHOR
1/08/2014 8:43 AM delete

good luck jijah! in sha Allah jijah kuat smgt.

Reply
avatar
Sya Nadia
AUTHOR
1/08/2014 8:49 AM delete

jijah..ikut pengalaman sy jaga taska, tak perlu bawak termos bagai..kn kat taska / rumah pengsuh dah ada air panas? tp xtau la kan kat sana mcm mana..ni ikut pengalaman sy je.. :)

Reply
avatar
1/08/2014 8:59 AM delete

alhamdulillah terurus sebaiknya.

Reply
avatar
Eza Boom Boom
AUTHOR
1/08/2014 9:18 AM delete

banyak kerja mama kimi ni. terus kuat mama kimi... kimi jangan nakal-nakal ok..

Reply
avatar
nurul husna
AUTHOR
1/08/2014 9:44 AM delete

Mcm husna, pampers, towel, minyak yuyi n termos tu letak terus kat umah pengasuh...pampers lak beli yang 1 paket besar terus...xde bawak hari2.. :)

Reply
avatar
1/08/2014 9:51 AM delete

Ibu mithali...teringat dulu2 akak pun gitu kendong anak bawak barang..sorang pinpin tangan hrmmmm penat...tapi kita puas hatikan bila anak ader depan mata sihat manja tu lah pengorbanan mak2...penat tapi best itulah supermom hehe

Reply
avatar
Fiqah
AUTHOR
1/08/2014 10:12 AM delete

InsyaAllah boleh jijah. Saya pun dah jadi supermama. Husband asyik outstation jer..

Reply
avatar
hazwan hairy
AUTHOR
1/08/2014 11:55 AM delete

dalam masa yg sama bersenam juga tu...hikhik

Reply
avatar
Putri
AUTHOR
1/08/2014 12:31 PM delete

Go go jijah...
hakimi dh besar nanti senang sikit
sabar ye x lama tu

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
1/08/2014 4:43 PM delete

mesti rasa sebak je nak tinggalkan hakimi mula2 tu kan kak. huhu

cayalah kak jijah.. kak jijah boleh punya tu jadi Super Mama. :D

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
1/08/2014 9:24 PM delete

@Sya Nadia tak nak myusahkan pengasuh masak air panas... pendek kata guna air dia.. biar jijah bawa air panas sendiri untuk anak sendiri..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
1/08/2014 9:25 PM delete

@nurul husna jijah taknak letak pampers 1paket terus.. pengasuh ada anak kecik n jaga budak2 lain gak.

Reply
avatar
nurul husna
AUTHOR
1/09/2014 11:33 AM delete

ooo...pengasuh cuma jaga baby husna sorang je... :)

Reply
avatar
Mimi Azirah
AUTHOR
1/09/2014 12:54 PM delete

alhamdulillah senang aje kan dpt pengasuh yang duk dekat..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
1/09/2014 2:46 PM delete

@nurul husna ikutkan macam tu... tp kadang2 anak org lain tu tumpang..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
1/09/2014 2:46 PM delete

@Mimi Azirah syukur kak.. harap2 bertahan la..

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
1/09/2014 5:44 PM delete

jijah dh ada kekuatan tu.
sepnjang jijah mngandung lagi kn
ciksu doakan smga smngt jijah terus kuat demi anak tersayang.aamiin

Reply
avatar
Shida Radzuan
AUTHOR
1/14/2014 6:51 PM delete

haa jgn lupa hari2 kena ingt tau :)

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
1/16/2014 9:56 PM delete

Nice...u r the bestmama jijah...just do ur best k..insya Allah..dipermudahkan nnt....amin...

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!