Wednesday, January 8, 2014

Barang Yang Perlu Di Hantar Ke Rumah Pengasuh


30/12/2013 lalu Aunty hakimi dah balik semenanjung.. papa hakimi pun kadang2 ada kadang2 belayar.. Bermulala episod jijah dan hakimi tinggal berdua dan pertama kali hantar anak soleh hakimi ke rumah pengasuh...

pening bila pikirkan barang yang perlu di bawa..tapi bincang-bincang dengan pengasuh dapat la kata sepakat...

Barang untuk tinggal terus :
- 1 tin susu.. [sejak keje ni jijah sudah campur susu.. so jangan nak perkecilkan pulak yer..huhh!]
- Mandian syampu,sabun, losyen
- Botol susu
- Tilam/bantal

Barang yang bawak hari-hari :
- Lampin 3 helai [kadang-kadang lampin buat towel]
- Towel
- Pampers 10keping
- Baju 4/5 helai
- Sapu tangan
- Barut
- Mitten & Booties
- Minyak yuyi
- Termos air panas
- Air masak suam
- Plastik baju kotor



Setiap malam sebelum tidur jijah kemas beg hakimi untuk di bawa ke rumah pengasuh..
Rutin setiap pagi, jam 6pagi jijah akan hantar hakimi dan barang-barang dia naik ke atas.. [oh ya rumah pengasuh tingkat atas rumah jijah tapi dia akan berpindah nanti... :( tapi tak la jauh sangat ] pastu jijah turun ambil beg jijah untuk ke hospital..
balik pun sama jijah simpan beg kat rumah dulu buka gril terus naik atas ambil hakimi..

bukan senang nak jadi SUPERMAMA.. nak handle sorang-sorang...sambil dukung hakimi, pegang bakul, pakai beg diapers.. memang mencabar! moga jijah terus di beri kekuatan dan kesabaran.. in shaa Allah :)



22 comments:

  1. Alhamdulillah dapat pengasuh dekat je.memudahkan kerja..Jijah kan memang supermama..

    ReplyDelete
  2. Wahhh dah jadi supermama ye..hebat la jijah :-) takpe u can do it jijah..

    ReplyDelete
  3. ok la tu dr kena hantar yg jauh .. ni kira mudah lagi ni ... lama² awak akan rasa mudah je sbb dh jd rutin .. cam ai la .. ari tu berdebar je sbb nk hantar ngan pickup anak sekolah ...dah seminggu buat ... hmmm cam ok je ... hehehe

    ReplyDelete
  4. good luck jijah! in sha Allah jijah kuat smgt.

    ReplyDelete
  5. jijah..ikut pengalaman sy jaga taska, tak perlu bawak termos bagai..kn kat taska / rumah pengsuh dah ada air panas? tp xtau la kan kat sana mcm mana..ni ikut pengalaman sy je.. :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah terurus sebaiknya.

    ReplyDelete
  7. banyak kerja mama kimi ni. terus kuat mama kimi... kimi jangan nakal-nakal ok..

    ReplyDelete
  8. Mcm husna, pampers, towel, minyak yuyi n termos tu letak terus kat umah pengasuh...pampers lak beli yang 1 paket besar terus...xde bawak hari2.. :)

    ReplyDelete
  9. Ibu mithali...teringat dulu2 akak pun gitu kendong anak bawak barang..sorang pinpin tangan hrmmmm penat...tapi kita puas hatikan bila anak ader depan mata sihat manja tu lah pengorbanan mak2...penat tapi best itulah supermom hehe

    ReplyDelete
  10. InsyaAllah boleh jijah. Saya pun dah jadi supermama. Husband asyik outstation jer..

    ReplyDelete
  11. dalam masa yg sama bersenam juga tu...hikhik

    ReplyDelete
  12. Go go jijah...
    hakimi dh besar nanti senang sikit
    sabar ye x lama tu

    ReplyDelete
  13. mesti rasa sebak je nak tinggalkan hakimi mula2 tu kan kak. huhu

    cayalah kak jijah.. kak jijah boleh punya tu jadi Super Mama. :D

    ReplyDelete
  14. @Sya Nadia tak nak myusahkan pengasuh masak air panas... pendek kata guna air dia.. biar jijah bawa air panas sendiri untuk anak sendiri..

    ReplyDelete
  15. @nurul husna jijah taknak letak pampers 1paket terus.. pengasuh ada anak kecik n jaga budak2 lain gak.

    ReplyDelete
  16. ooo...pengasuh cuma jaga baby husna sorang je... :)

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah senang aje kan dpt pengasuh yang duk dekat..

    ReplyDelete
  18. @nurul husna ikutkan macam tu... tp kadang2 anak org lain tu tumpang..

    ReplyDelete
  19. @Mimi Azirah syukur kak.. harap2 bertahan la..

    ReplyDelete
  20. jijah dh ada kekuatan tu.
    sepnjang jijah mngandung lagi kn
    ciksu doakan smga smngt jijah terus kuat demi anak tersayang.aamiin

    ReplyDelete
  21. haa jgn lupa hari2 kena ingt tau :)

    ReplyDelete
  22. Nice...u r the bestmama jijah...just do ur best k..insya Allah..dipermudahkan nnt....amin...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!