Alhamdulillah Pemberian Taraf Berpencen

by - 5:15:00 PM


Alhamdulilah dah 3 tahun berkhidmat sebagai kakitangan awam sejak julai 2010..
dah di sahkan jawatan..
dan akhirnya dah layak terima taraf berpencen..


sebelum ni tiap-tiap bulan tolak potongan KWSP.. RM300++ tu....
in shaa Allah mulai 1 februari gaji bulan seterusnya penuh..

moga-moga dapat bekerja dengan lebih cemerlang dengan sihat serta kuat sehingga umur 60tahun... pehhh~~


p/s: *errr... korang...duit KWSP boleh keluarkan sekarang ker.. bukan umur 50tahun nanti?? 
cer citer sikit*
ini hasil printscreen kat fb



harap jelas bila boleh keluarkan kwsp tu..hehehe





You May Also Like

22 insan comel komen

  1. dah confirm ea? bestnya.. tahniah.. boleh je kuarkan jijah.. :)

    ReplyDelete
  2. bestnye.. Alhamdulillah.. Duit KWSP boleh keluarkan kan, tapi xboleh sesuka hati.. ada sebab-sebab tertentu je duit KWSP boleh dikeluarkan.. contoh: time sakit.. *kalau tak silap atie la.. hihi

    ReplyDelete
  3. duit kwsp boleh kuar tp caruman bahagian majikan tu, gov ambk balik

    ReplyDelete
  4. wahh syok la dpt duit kwsp tu .. hehehhe enjoysss....


    tahniah ...

    ReplyDelete
  5. lepas dah sah nanti..boleh keluarkan semua duit dalam KWSP tolak caruman dari kerajaan ajer...yg balance semua awak punya

    Makcik kayooooo

    ReplyDelete
  6. boleh je nk keluarkan, taknak keluarkan pn xpe. masyukkkkkkkkkk :)

    ReplyDelete
  7. wah tahniah jijah... wah pasni leh keluarkan duit kwsp... rm rm rm

    ReplyDelete
  8. Asalamualaikum jijah...

    Kita pon dpt gak duit kwsp tu...proses dlm 2 minggu je..amik borang kat pejabat kwsp..pastu wat satu salinan surat lantikan tetap, surat tawaran kerja ngan surat apa ntah lg satu x ingat...pastu bg kat pegawai kwsp then dlm 2 minggu camtu dah dpt...

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah..lega kan..rasanya boleh untuk tujuan pengurangan pinjaman lain kot mcm nak buat pinjaman rumah ke..cer try tgk kat web kwsp@call

    ReplyDelete
  10. simpanan kwsp boleh dikeluarkan..tp kne tgu slip gaji dah tak potong caruman kwsp dulu baru boleh ambil borg pengeluaran simpanan kwsp..hehe

    ReplyDelete
  11. salam. pasal kwsp tu sy pun tak tahu la kak hehe

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah tahniah ye jijah..
    rasanya dah jijah layak utk pencen, duit epf boleh keluarkan (klau tak silap la..hehee)

    ReplyDelete
  13. rasanya blh kan sbb family akak yg kje gomen dorg semua ambik.. tp akak punya akak simpan.. hihii

    ReplyDelete
  14. boleh je kuarkan duit kwsp tu jijah...leh beli barang hakimi...rezeki hakimi tu..husna pun dulu kuarkan kwsp...hehehe

    ReplyDelete
  15. utk byrn ansuran rumah bulanan dan bayaran untuk loan rumah dgn syarat s np tak lebih 3 tahun

    ReplyDelete
  16. Jijah kalo dh co firm taraf berpencen memg leh kuarkan duit tuh tp xsemua la...

    ReplyDelete
  17. nina pun dah 3taun keje ngn gomen. tp lambt giler nk stop potong kwsp. xtahu bilaa la dpt stop. dah la banyak gak potongnya. huhuhu

    ReplyDelete
  18. Sampai umor 60 ye...moga trus sukses ye dlm kerjaya jijah... :)

    ReplyDelete
  19. umur 60 tu..
    boleh keluarkan.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!