Friday, September 4, 2015

Didik Anak Untuk Solat



Anda pernah rasai pengalaman sebegini??





Mula-mula anaksoleh begini juga. tak boleh tengok mama solat, dia terlentang depan sejadah! terpaksa mama beralih sedikit..



lama-lama selalu tengok mama,atoknenek solat dia dah boleh terima..
mudah-mudahan anaksoleh hakimi menjadi imam dan mendoakan kesejahteraan mama n papa nanti..


رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاَةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاء


"Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku." (Surah Ibrahim: 40)

Amin..





7 comments:

  1. aida da lalui nya, jijah.
    awal2 dulu kami ber4 tak dpt nak jemaah sebab izzat ganggu.
    gangguan nyer kekadang ekstrem.

    but now, alhamdulillah.
    dia faham. dia x kacau dah.
    and ada kopiah & sejadah utk izzat :)

    ReplyDelete
  2. Amin. Suka sangat tengok anak kecil belajar solat. Comel. Hehe

    ReplyDelete
  3. walau apapun perbuatan mereka, yg penting tunjukkan kpdnya depan2... dia tiru perbuatan solat tu dah kira baik..

    ReplyDelete
  4. InshaAllah..moga Hakimi membesar menjadi anak yang soleh..Aaaminnn

    ReplyDelete
  5. Aminn.. moga anak anak kita menjadi anak yang soleh dan solehah.

    ReplyDelete
  6. aamiin
    rania skrg bila dgr azan je dh pandai angkat tgn letak kat telinga.pastu sujud.semoga anak anak kita mnjdi ank soleh dan solehah
    aamiin

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!