Monday, September 28, 2015

2nd Pregnancy Diary: Alahan


Mama risau tau sepanjang pregnantkan adikbaby ni mama takda alahan.

mama terpikir dalam hati:

"ye ke tidak mengandung ni? upt positif tapi takde tanda-tanda mengandung!"
orang cakap jangan minta..
btw syukur mama takde alahan...seksa juga tengok kawan2 yang mabuk teruk tu kan..lembik je..kesiann...

Mengandung kali kedua ni kalau mual mual biasa tu ada la sikit. lepas gosok gigi je mesti loya nak muntah..trauma betul mama nak gosok gigi tau! 

Sifat pemalas nak buat kerja. Nak baring je masih sama macam dulu.. hahahaha membosarkan perut je..mihmihmih

selera makan pun banyak..tapi tak terasa nak mengidam macam-macam.. awal-awal dulu suka makan asam. suami pun sama :)

Harap harap adikbaby ni perempuan walaupun mama takde alahan. Biar dapat sepasang pastu mama nak berehat sekejap. Hahaha

InshaaAllah mudah2an lah perempuan dan mama berjaya VBAC! AMIN..


err~~ betul ke ni??





15 comments:

  1. Tahniah dear... dun wory, saya pon pregy yg 2nd lgsung xde alahan dr awal smpai deliver....slera tinggi... penah trpikir gak awl2 dlu 'eh, ngandung ke x aku ni?haha....

    ReplyDelete
  2. sama mcm ciksu bila gosok gigi
    take care jijah.
    aamiin

    ReplyDelete
  3. ok la tu ... lain kehamilan lain caranya .... inshaaAllah ade rezeki ada la kan....

    ReplyDelete
  4. Tke care jijah..semoga harapan jijah nak dpt gugurl kesampaian :)
    Bestnya jijah dh dpt rsa pengalaman pregnent berbeza...

    ReplyDelete
  5. @Baiduri tu la siann juga kalau ada alahan teruk tu..lainn anak lain feelnya kan

    ReplyDelete
  6. @eima inshaaAllah baby gurl la nanti ni

    ReplyDelete
  7. Tahniah jijah. Jangan risau tak de alahan. In sha Allah semuanya baik2 sahaja.

    ReplyDelete
  8. okla tu takde alahankan..hihi.. moga hajat jijah trcapai nk dpt spsg.. aaminn

    ReplyDelete
  9. kite preg kedua ni plak mcm2 alahan.. huhuh

    ReplyDelete
  10. Insyaallah moga2 adik baby gugurl ye...blh tlg mama masak hehe

    ReplyDelete
  11. mudah mudahan..dah dapat sepasang seronok kan :)

    ReplyDelete
  12. ok la tu :)
    alhamdulillah...
    aida dulu mabuk kejap aje. mabuk biasa-biasa.
    just masa ijat, 2 bulan yg awal mabuk teruk.
    then ok :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!