Tindakan Semasa Jerebu

by - 8:00:00 AM


Port Dickson masih mencatatkan IPU yang tertinggi..
sampaikan laut pun dah tak nampak!

apa yang harus kita lakukan untuk menghadapi JEREBU ni ialah...





Paling penting perbanyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 8 gelas sehari untuk menghindarkan dehidrasi!

Sekiranya ada anak yang mempunyai masalah kesihatan di nasihatkan tidak menyertai aktiviti kokurikulum! Kurangkan aktiviti luar kerana ia akan menyebabkan anak mudah mendapat penyakit! 



Posted via Blogaway




You May Also Like

10 insan comel komen

  1. Miza sekarang ni dah batuk-batuk dekat seminggu ^^" Tapi badan ni tak reti duduk dalam bilik diam-diam asyik nak explore je kerjanya. XD

    ReplyDelete
  2. itula ipoh pun leh tahan jerebu..

    ReplyDelete
  3. betul tu Jijah.. kat Batu Pahat pun makin teruk ni..
    Eh tersama pulak entry kita pagi ni berkenaan jerebu..

    ReplyDelete
  4. risaunye kat anak-anak......

    ReplyDelete
  5. Semakin teruk hari ini di Putrajaya..semoga kita semua sihat

    Rahsia Derma Darah Jadikan Kita Lebih Sihat

    ReplyDelete
  6. semoga kita semua di berikan kesihatan yang baik

    ReplyDelete
  7. jijah di pd?
    yes kan kita ni berjiran negeri. lebih kurang sama ipu nyer.
    aida plak tiap hari ulang alik keje seremban, hu hu hu da pening kepala dah.
    but alhamdulillah, under control.

    ReplyDelete
  8. cepatlahhhh berlalunya jerebu niiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  9. just to share:

    http://muhajirinstore.blogspot.my/2015/09/aktiviti-anak-anak-semasa-jerebu.html

    ReplyDelete
  10. dalam keadaan jerebu macam ni,budak-budak kecil mudah dapat sakit kan.kena pastikan anak-anak minum air banyak.IbuNoey pun tak bagi anak-anak main kat luar buat masa ni.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!