Beras oo Beras

2:30:00 PM 38 Comments A+ a-


Kalau kat semenanjung mak kalau beli barang dapur selalu beli beras Cap Rambutan..
bila duk sabah ni cari beras cap rambutan takde pula....
dah tuu.... jijah tak tahu nak guna beras apa untuk masak.. huhuhu

makanya jijah main beli je beras ini Cap Roda
::
::
::



tapi malangnya bila masak jadi lembik.. macam makan pulut pulak.. huhuhu

sooo jijah nak tanya la orang-orang kat sabah ni..
korang guna beras apa yer untuk masak nasi??? 




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

38 insan comel komen

Write insan comel komen
12/26/2012 2:37 PM delete

guna beras cap tiga udang..muahahaha.nasi tak lembik & sedap je rasa dia...beras yg akak beli ne xmasuk dek tekak eca......

p beli beras 1Malaysia lak..oke ke tak?!.hahaha

Reply
avatar
abah khalisha
AUTHOR
12/26/2012 2:39 PM delete

Roda pun roda lah,,janji leh makan..mungin kena kurangkan air agaknya

Reply
avatar
12/26/2012 2:46 PM delete

haha masalah jugak an dah tak biasee duk tmpt org ... hehe .. kalau mee guna beras era ..

Reply
avatar
:::aZiE:::
AUTHOR
12/26/2012 2:47 PM delete

KENE KURANGKN AIR KOT...

Reply
avatar
Mimie
AUTHOR
12/26/2012 3:23 PM delete

alahai siannye masak nasi lembik

Reply
avatar
Riena Haiqal
AUTHOR
12/26/2012 3:30 PM delete

beras national...kitorang selalu beli beras National.. itu je yang ok kot.. apa lagi kalau campur dengan beras wangi.. sedap

Reply
avatar
12/26/2012 4:12 PM delete

ok, org sabah dah jwbkan tu..hihi

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:34 PM delete

@Eca Dwinky Asha mane tahu... tak try lagi beli beras 1malaysia..hee

Reply
avatar
adorable ked
AUTHOR
12/26/2012 4:35 PM delete

terasa nak nyanyi pulak bile dengar nama beras cap rambutan ni.. hehehe
susah jugak duduk kat tempat yang kite tak biasa ni.. banyak benda yang kita dah biasa guna, tapi takde kat sana.. kena amik masa jugak la nak adapt kan?
kat umah saya biasa pakai beras merbuk.. sedapppp..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:35 PM delete

@abah khalisha dah kurangkan jugak tp still lembik..huhuhu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:35 PM delete

@-meeSUPERGIRL- sini tak banyak pilihan beras yg ada.. payah gak tu.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:36 PM delete

@:::aZiE::: dah cuba dah.. takpe nanti jijah kurangkan air lagi..huuu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:36 PM delete

@Mimie sian jijah tau..huhuhu nasib la leh masuk tekak lagi..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:37 PM delete

@Riena Haiqal beras national yer.. t jijah try cari bulan depan..

Reply
avatar
12/26/2012 4:38 PM delete

LAAA .. SABAR KAK SABAR :)

Reply
avatar
Tihara
AUTHOR
12/26/2012 5:42 PM delete

abah akak pn ske cap rambutan..tp kalau sabah kan,, dulu akak penah raa beras dia yg kaler itam tu..beras huma ke nama dia..sedapnyer tapi mahal kut..beras jasmeen tader ke kat sana?

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
12/26/2012 7:30 PM delete

kesiannya. kena survey la camni. :)

Reply
avatar
12/26/2012 9:12 PM delete

mungkin sukatan air yg terlebih..

semoga dapat mencari beras yg ok di sana..=)

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
12/27/2012 12:13 AM delete

Mungkis sbb dia beras wangi tu sbb lembik..nnti cuba kurangkan air..

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
12/27/2012 7:34 AM delete

selalu kat rumah parent punya tugas beli2 brg dapur ni.. sy tau masak je..

kita ambik tau dr sekarang ni.. huhu

Reply
avatar
Mrs Velentine
AUTHOR
12/27/2012 8:25 AM delete

akak pakai sabah rice..kalau beras roda tue air tak le lebih...

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
12/27/2012 10:38 AM delete

nasi lembik x sedap, x selera mkn kalo nasi lembik. Jijah, cap rambutan gak yg sedap kan..hehe

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/27/2012 11:56 AM delete

@Tihara nanti jijah tengok.. beras jasmeen eh...

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/27/2012 11:58 AM delete

@Chic Na itulah pasal.. kena survey2..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/27/2012 11:58 AM delete

@fatin amalina husna hari ni cuba masak air sikit pon stil lembik..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/27/2012 11:59 AM delete

@Azzah hari ni dah cuba kurangkan air tapi lembik jugak kak..huuhu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/27/2012 11:59 AM delete

@aisya kena amik tahu dari sekarang yang..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/27/2012 12:00 PM delete

@Mrs Velentine yeker kak... tp hari ni kurangkan air pon still lembik.. ee geram jer.. tp bantai jugak makan..hee

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/27/2012 12:01 PM delete

@LiNda cap rambutan gak sedapp tapi takde kat sabah ni..huhuhu

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
12/27/2012 1:05 PM delete

alahai sian jiejah huhuhu^^ kena tnya dorg nih..

Reply
avatar
12/27/2012 4:40 PM delete

hehe , kak jijah kena beli beras dari semenanjung juga bawa balik sabah . Beli beras stock untuk setahun ;D

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
12/28/2012 8:47 AM delete

kat pasaraya takde byk pilihan ke dear??takpe..mencube..nnt dh tahu pasni jgn beli yer..hihihi..ayut skrg tgh mencube beras floral...sedap...wangiiiii.tak tahu la sabah ad tak.. ^^

Reply
avatar
12/30/2012 5:44 PM delete

cuba jijah kurangkan sikit air dia.mane tahu pasni ok je.(:

Reply
avatar
izieanne
AUTHOR
2/28/2013 9:21 PM delete

Assalamualaikum jijah...akak tgh2 blogwalking dan terbaca n3 ni. Wlupun dah lama jijah post...tapi rasa mcm nak berkongsi info sesikit yg akak tau....sbb akak pun dok sabah gak. Yg jijahbeli ni beras super wangi AA...mmg lembik sbb jenus berad ni chinese yg suka mkn (kan diorg pakai chopstick). Akak pakai cap roda gak...tapi yg super spesial tempatan. Satu lagi cap anggur...not bad jugak. Semoga info tu berguna ye

Reply
avatar
izieanne
AUTHOR
2/28/2013 9:22 PM delete

Assalamualaikum jijah...akak tgh2 blogwalking dan terbaca n3 ni. Wlupun dah lama jijah post...tapi rasa mcm nak berkongsi info sesikit yg akak tau....sbb akak pun dok sabah gak. Yg jijahbeli ni beras super wangi AA...mmg lembik sbb jenus berad ni chinese yg suka mkn (kan diorg pakai chopstick). Akak pakai cap roda gak...tapi yg super spesial tempatan. Satu lagi cap anggur...not bad jugak. Semoga info tu berguna ye

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
3/01/2013 8:10 AM delete

@izieanne oo cap roda super special tempatan yer.. ok2 noted kak! tq yer...

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!