Wednesday, December 26, 2012

Beras oo Beras


Kalau kat semenanjung mak kalau beli barang dapur selalu beli beras Cap Rambutan..
bila duk sabah ni cari beras cap rambutan takde pula....
dah tuu.... jijah tak tahu nak guna beras apa untuk masak.. huhuhu

makanya jijah main beli je beras ini Cap Roda
::
::
::



tapi malangnya bila masak jadi lembik.. macam makan pulut pulak.. huhuhu

sooo jijah nak tanya la orang-orang kat sabah ni..
korang guna beras apa yer untuk masak nasi??? 




38 comments:

  1. guna beras cap tiga udang..muahahaha.nasi tak lembik & sedap je rasa dia...beras yg akak beli ne xmasuk dek tekak eca......

    p beli beras 1Malaysia lak..oke ke tak?!.hahaha

    ReplyDelete
  2. Roda pun roda lah,,janji leh makan..mungin kena kurangkan air agaknya

    ReplyDelete
  3. haha masalah jugak an dah tak biasee duk tmpt org ... hehe .. kalau mee guna beras era ..

    ReplyDelete
  4. alahai siannye masak nasi lembik

    ReplyDelete
  5. beras national...kitorang selalu beli beras National.. itu je yang ok kot.. apa lagi kalau campur dengan beras wangi.. sedap

    ReplyDelete
  6. ok, org sabah dah jwbkan tu..hihi

    ReplyDelete
  7. @Eca Dwinky Asha mane tahu... tak try lagi beli beras 1malaysia..hee

    ReplyDelete
  8. terasa nak nyanyi pulak bile dengar nama beras cap rambutan ni.. hehehe
    susah jugak duduk kat tempat yang kite tak biasa ni.. banyak benda yang kita dah biasa guna, tapi takde kat sana.. kena amik masa jugak la nak adapt kan?
    kat umah saya biasa pakai beras merbuk.. sedapppp..

    ReplyDelete
  9. @abah khalisha dah kurangkan jugak tp still lembik..huhuhu

    ReplyDelete
  10. @-meeSUPERGIRL- sini tak banyak pilihan beras yg ada.. payah gak tu.

    ReplyDelete
  11. @:::aZiE::: dah cuba dah.. takpe nanti jijah kurangkan air lagi..huuu

    ReplyDelete
  12. @Mimie sian jijah tau..huhuhu nasib la leh masuk tekak lagi..

    ReplyDelete
  13. @Riena Haiqal beras national yer.. t jijah try cari bulan depan..

    ReplyDelete
  14. abah akak pn ske cap rambutan..tp kalau sabah kan,, dulu akak penah raa beras dia yg kaler itam tu..beras huma ke nama dia..sedapnyer tapi mahal kut..beras jasmeen tader ke kat sana?

    ReplyDelete
  15. kesiannya. kena survey la camni. :)

    ReplyDelete
  16. mungkin sukatan air yg terlebih..

    semoga dapat mencari beras yg ok di sana..=)

    ReplyDelete
  17. Mungkis sbb dia beras wangi tu sbb lembik..nnti cuba kurangkan air..

    ReplyDelete
  18. selalu kat rumah parent punya tugas beli2 brg dapur ni.. sy tau masak je..

    kita ambik tau dr sekarang ni.. huhu

    ReplyDelete
  19. akak pakai sabah rice..kalau beras roda tue air tak le lebih...

    ReplyDelete
  20. nasi lembik x sedap, x selera mkn kalo nasi lembik. Jijah, cap rambutan gak yg sedap kan..hehe

    ReplyDelete
  21. @Tihara nanti jijah tengok.. beras jasmeen eh...

    ReplyDelete
  22. @Chic Na itulah pasal.. kena survey2..

    ReplyDelete
  23. @fatin amalina husna hari ni cuba masak air sikit pon stil lembik..

    ReplyDelete
  24. @Azzah hari ni dah cuba kurangkan air tapi lembik jugak kak..huuhu

    ReplyDelete
  25. @aisya kena amik tahu dari sekarang yang..

    ReplyDelete
  26. @Mrs Velentine yeker kak... tp hari ni kurangkan air pon still lembik.. ee geram jer.. tp bantai jugak makan..hee

    ReplyDelete
  27. @LiNda cap rambutan gak sedapp tapi takde kat sabah ni..huhuhu

    ReplyDelete
  28. alahai sian jiejah huhuhu^^ kena tnya dorg nih..

    ReplyDelete
  29. hehe , kak jijah kena beli beras dari semenanjung juga bawa balik sabah . Beli beras stock untuk setahun ;D

    ReplyDelete
  30. kat pasaraya takde byk pilihan ke dear??takpe..mencube..nnt dh tahu pasni jgn beli yer..hihihi..ayut skrg tgh mencube beras floral...sedap...wangiiiii.tak tahu la sabah ad tak.. ^^

    ReplyDelete
  31. cuba jijah kurangkan sikit air dia.mane tahu pasni ok je.(:

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum jijah...akak tgh2 blogwalking dan terbaca n3 ni. Wlupun dah lama jijah post...tapi rasa mcm nak berkongsi info sesikit yg akak tau....sbb akak pun dok sabah gak. Yg jijahbeli ni beras super wangi AA...mmg lembik sbb jenus berad ni chinese yg suka mkn (kan diorg pakai chopstick). Akak pakai cap roda gak...tapi yg super spesial tempatan. Satu lagi cap anggur...not bad jugak. Semoga info tu berguna ye

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum jijah...akak tgh2 blogwalking dan terbaca n3 ni. Wlupun dah lama jijah post...tapi rasa mcm nak berkongsi info sesikit yg akak tau....sbb akak pun dok sabah gak. Yg jijahbeli ni beras super wangi AA...mmg lembik sbb jenus berad ni chinese yg suka mkn (kan diorg pakai chopstick). Akak pakai cap roda gak...tapi yg super spesial tempatan. Satu lagi cap anggur...not bad jugak. Semoga info tu berguna ye

    ReplyDelete
  34. @izieanne oo cap roda super special tempatan yer.. ok2 noted kak! tq yer...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!