Sunday, December 9, 2012

Isu Hangat Farid Kamil




First time tengok gambar Farid Kamil dan Diana Daniele kahwin,  pelik.. boleh ke selain askar kahwin bawah pedang??  sedangkan anggota ATM dan PDRM pun susah nak buat sword bearer tu.. hanya berpangkat inspektor dan leftenan saja boleh pakai. sedangkan prebet dan konstabel tak merasa semua ni. tapi artis senang-senang jer pakai..

Lagi satu... Pegawai dan Anggota Tentera bersusah payah melalui latihan berat untuk kejar cita-cita mereka supaya digelar sebagai seorang Tentera, kini baju Istiadat dipermainkan untuk publisiti. tak patut kan....

Menurut kosmo :
Dengarnya, orang tentera sedang mempertimbangkan untuk mengheret Farid ke mahkamah atas kesalahan kerana memakai pakaian tentera. 
ArtikelPenuh: Kosmo

Farid Kamil perlekehkan istiadat Ketenteraan? ArtikelPenuh : Hazrey.com

Kita tunggu apa reaksi dan tindakan ATM atau PDRM terhadap Farid Kamil..atau diberikan amaran saja. Yalah, public figure kan hebat.... emm -_-



71 comments:

  1. hebatkan depa.. senang2 je dia... kalau nk kawen bawah pedang masuk la tenterakan jijah.. mcm hb kita.. kan kan kan ^_^

    ReplyDelete
  2. EH .. SESUKAHATI DIE JE NAK PKAI .. APE DAAA

    ReplyDelete
  3. hambek kau... huhuhu..;

    ReplyDelete
  4. itulah terkejut juga kakak bila tengok gambar kahwin drg ni..

    ReplyDelete
  5. tu la..setahu sy hanya yg tertentu je boleh pakai

    ReplyDelete
  6. eh ada isu rupanya...saya ketinggalan..tak tahu pulak..bahaya ni

    ReplyDelete
  7. jijah kawin navy ada buat camni ke???

    ReplyDelete
  8. Berharap sangat si Farid Kamil ni kena tindakan yang sewajarnya. Jangan terlepas macam tu je. Macam poyo je pulak dia nak kahwin bawah pedang ni.

    Jijah tak kahwin bawah pedang ke? Hehe

    ReplyDelete
  9. @syiela nak lalu bawah pedang pon kena pegawai kak..hee

    ReplyDelete
  10. @Mrs Velentine kan.. jijah baru sempat nak update pasal ni..

    ReplyDelete
  11. @najihahfara yup.. hanya golongan tentera/ polis jer leh pakai gini...

    ReplyDelete
  12. @azamjijah kawen, suami pakai baju uniform dia jer... takde baju istiadat sebab suami jijah hanya lans koprel..huhu

    ReplyDelete
  13. @Hazmin suami jijah pangkat bawah jer tak kawen bawah pedang pon..huhuhu pegawai jer yg lalu bawah pedang tu..

    ReplyDelete
  14. tu la tengok kt tv,pelik jugak,setau sis,pegawai tinggi je kan?ni siap berlaga2 pedang pulak lepas potong kek..biasa la org dah berduit..

    ReplyDelete
  15. biase biase je sudah..mesti dorang tak abes kaji ni buat wedding camni kan..main hentam je kan..

    ReplyDelete
  16. tular kan...nyampah akak jijah..huby akak sampai kurus kering g training kat atma dulu..die senang2 je..ish..
    murahan betol!!

    ReplyDelete
  17. oh baru tahu pasal ni. ingatkan mmg boleh je sesapa nak buat istiadat mcm tu. mmg tak patut la kalau gitu.

    ReplyDelete
  18. kan ? itulah .. Niena pun terkejut tengok dia pakai baju tentera .. ish3 ..

    ReplyDelete
  19. @Azzah yup kak.. pegawai je boleh pakai camni..

    ReplyDelete
  20. @Azhafizah Md Nor ingat nak lain daripada yg lain kot.. tapi tahu kesannya..

    ReplyDelete
  21. @:::aZiE::: public figure katakan.. tapi tak tahu apa undang2 kalau pakai sesuka hati..

    ReplyDelete
  22. @Chic Na tak syg.. hanya pegawai saja boleh pakai sword bearer ni..jijah pon xleh pakai masa kawen dulu..

    ReplyDelete
  23. ada duit semua pun boleh... macam2 la kan

    ReplyDelete
  24. kalau mcm ne cri bf artis je la eh.hahaha...xyah cri tentera.wakakaka.


    p/s : smlm navy tu call lagi..ajak jumpa next week :P

    ReplyDelete
  25. setahu miza, pegawai atasan dan berpangkat saja masa kahwin ada istiadat pedang2 nih semua. Untung laa jadi retis semua dapat. hmmm

    ReplyDelete
  26. @Shizan Syafik emm memang tapi undang2 n maruah ATM kena jaga tu..

    ReplyDelete
  27. @Eca Dwinky Asha hehe tak pasal2 kena seret p mahkamah jugak nanti..huhu


    *dah tu nak jumpa gak ke..*

    ReplyDelete
  28. @miza yusof emmtu la.. hanya pegawai atasan je boleh pakai istiadat ni..

    ReplyDelete
  29. baru pula tahu yg org tertentu je boleh kawin mcm tu.. auwww

    ReplyDelete
  30. lahai farid kamil neh .. dy tak tahu kot ...

    ReplyDelete
  31. itulah pasal..snng2 je leh dpt..mentang2 artiss..

    ReplyDelete
  32. zura pong terkejut gk tgk dlm tv semlm... cm hran cmner FK blh pakai uniform tentera cmtuh...

    ReplyDelete
  33. @MarnieyZ yup.. suami jijah yg askar pon xdpt pakai macam ni..huhu

    ReplyDelete
  34. @Zura Lee katanya baju tu di cipta untuk majlis kawen dia ni..

    ReplyDelete
  35. bace gak kisah ni...tnggu jela ap yg akn berlaku...ad duit kan..huhu.hope jgnlah dislh gunakan duit yg byk lg pasni.. :)

    ReplyDelete
  36. mmg pelik sesangat. yg namanya tentera pun bukan semua dpt lalu bawah pedang kan jijah..

    ReplyDelete
  37. @ayuttu la.. peringatan pd orang2 kat luar sana tu.duit bukan boleh di beli pon..

    ReplyDelete
  38. @Izan Ishak tah.. hanya pegawai je leh kawen bawah pedang..emm

    ReplyDelete
  39. a'ah lah kan. mcm zie ni...even husband polis...pun takde lak nk bersanding husband pakai baju polis taw...huhu

    apatah lg yg bukan kerja tu kan kan

    ReplyDelete
  40. @Zie Madini heee mungkin nak tema lain daripada yg lain kot kak..

    ReplyDelete
  41. tekejut gak masa dia pakai baju tu

    ReplyDelete
  42. eh eh, suka hati dia je kan nak pakai apa.. mentang2 la retis.. hormat la sikit kan

    ReplyDelete
  43. eh eh, suka hati dia je kan nak pakai apa.. mentang2 la retis.. hormat la sikit kan

    ReplyDelete
  44. eh eh, suka hati dia je kan nak pakai apa.. mentang2 la retis.. hormat la sikit kan

    ReplyDelete
  45. eh eh, suka hati dia je kan nak pakai apa.. mentang2 la retis.. hormat la sikit kan

    ReplyDelete
  46. eh eh, suka hati dia je kan nak pakai apa.. mentang2 la retis.. hormat la sikit kan

    ReplyDelete
  47. eh eh, suka hati dia je kan nak pakai apa.. mentang2 la retis.. hormat la sikit kan

    ReplyDelete
  48. pernah dgr yg org biasa2 takleh buat mcm ni.. terkejut jgak time tgk gambar kt beautifulnara.. nape Farid Kamil pkai baju cmtu.. hmmm

    ReplyDelete
  49. @aisya saja lain daripada yg lain kot..

    ReplyDelete
  50. huuu hot gak cte ni..

    tp mmg pelik laa -.-

    ReplyDelete
  51. erm..tahla..artis mmg cmni kot..ikut dan depa ja...haihh..

    ReplyDelete
  52. kita tuggu je lah apa kptusannya.. :-)

    ReplyDelete
  53. @IntaNBerliaN katanya dapat surat amaran jer..huhu

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!