Tips Menggunakan Tuala Wanita

12:00:00 PM 28 Comments A+ a-


Perkara yang salah selalu dilakukan oleh wanita ketika menggunakan tuala wanita ialah:


google

1. Tidak membasuh tangan sebelum mengambil tuala wanita yang baru. Ketika membuka dan meletakkan tuala wanita pada seluar boleh memindahkan kuman dari tuala wanita yang lama dan kotor.
2. Tidak meneliti tarikh luput, kerana apabila tuala wanita menghampiri tarikh luput, kualitinya menjadi rendah.
3. Menggunakan tuala wanita yang mempunyai wangi-wangian yang boleh menyebabkan alahan pada kulit.
4. Menggunakan satu tuala wanita untuk jangka masa yang lama dengan alasan untuk menjimatkan kos, mengakibatkan pembiakan kuman yang banyak dan akhirnya menyebabkan jangkitan kuman. Cara terbaik ialah menukarkan setiap dua jam ketika hari-hari awal kedatangan haids.
5. Memilih tuala wanita yang terlalu tebal dengan alasan agar lendiran dan darah dapat diserap dengan baik, padahal ini akan menyebabkan wanita itu menggunakan wanita itu terlalu lama dan mengakibatkan pembiakan kuman yang banyak pada tuala itu dan jangkitan kuman pada alat sulit.

Berhati-hati lah yer :)


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

28 insan comel komen

Write insan comel komen
12/04/2012 8:43 AM delete

pg2 nmpk maxis broadband =)

Reply
avatar
Mrs Lurve
AUTHOR
12/04/2012 8:43 AM delete

tq jijah utk tips ini..
tp memg btl, kalo awal2 period memg kerap tukar pad..rimas

Reply
avatar
12/04/2012 8:59 AM delete

WAHHH .. TIPS YG BERKESAN .. HEHE

Reply
avatar
Nieyl
AUTHOR
12/04/2012 9:15 AM delete

betul2...tQ gud info..:)

Reply
avatar
syiela
AUTHOR
12/04/2012 10:04 AM delete

thanks sharing dear!

Reply
avatar
12/04/2012 10:57 AM delete

yg no.5 tu mmg selalu wanita tertipu

Reply
avatar
miss jijie
AUTHOR
12/04/2012 11:54 AM delete

btol tu 4 tu setuju sangat. ada kawan sy, mntang2 keluar darah skit, dia pakai berhari2. gelinya.... kuman senang membiak la

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
12/04/2012 12:08 PM delete

Thankz sharing tips..kadang2 memng ade yg x amik peduli pasal pnjagaan ni. Linda selalu nye memang beli stock pads bnyak2.. :)

Reply
avatar
12/04/2012 12:13 PM delete

seeloknya kena tuka tuala wanita walaupun xbocorkan utk tujuan kebrsihan..

Reply
avatar
12/04/2012 12:44 PM delete

benda ni mmg penting. tq kak jiejah :)

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
12/04/2012 1:11 PM delete

ooo tarikh luput yer... akak xtgk... adehhhh

Reply
avatar
deno
AUTHOR
12/04/2012 1:15 PM delete

tips yg bagus! terima kasih share info ni :)

Reply
avatar
Mimie
AUTHOR
12/04/2012 1:32 PM delete

wah tips bagus nih

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
12/04/2012 2:49 PM delete

:) nice....mmg xptt la pakai lelama...tak selesa kot.huhuhu..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/04/2012 2:50 PM delete

lepas ni boleh la jaga kebersihan yer..

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
12/04/2012 3:38 PM delete

good tips dear. ;)

Reply
avatar
Riena Haiqal
AUTHOR
12/04/2012 4:18 PM delete

tips yang sngt berguna... dah lama tak pakai.. tunggu masa pantang nanti pasti kena pakai juga... heheheh

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/04/2012 4:50 PM delete

@Riena Haiqal hehe pas akak bersalin la..kena amalkan masa pantang tu..

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
12/04/2012 6:08 PM delete

uwaaa.. kak jijah, yg tarikh luput tu slalu sy abaikan.. pasni masa beli kena tgk betol2 dulu la.. huhu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/04/2012 10:23 PM delete

@aisya hehe takpe.. dah tahu kan..lepas ni boleh jaga2...

Reply
avatar
Zie
AUTHOR
12/05/2012 7:58 AM delete

In Syaa Allah sentiasa diamalkan

Reply
avatar
Izzah Azizah
AUTHOR
12/05/2012 11:46 AM delete

okeyy, baru tau. thankyou kak jijah for this tips :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/05/2012 12:06 PM delete

@Zie lebih berhati2 kan..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/05/2012 12:06 PM delete

@Izzah Azizah welcome.. selamat mencuba..heeeee

Reply
avatar
12/09/2012 2:40 AM delete

kena rajin tukar je la kan kalau nak elak jangkitan kuman tu.(:

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/09/2012 4:55 PM delete

@Azhafizah Md Nor betul..aset dalaman kita kena jaga baik2 :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!