Tips Cinta Jarak Jauh Elak 3 Perkara Ini!

8:30:00 AM 23 Comments A+ a-


Hubungan jarak jauh selepas berkahwin memang memeritkan dan banyak cabaran. Meski ramai yang tidak merelakan ia terjadi namun tuntutan kerja ada kala menyebabkan anda hidup terpisah suami isteri.

Bagi menjaga kehormonian rumahtangga ketika perkara ini harus di lalui maka anda perlu mengelakkan perkara tersebut: 

1. Cemburu buta
Cemburu dalam perkahwinan adalah satu perkara yang biasa tetapi jika keterlaluan, ia mampu mengundang bahaya. Lebih-lebih lagi apabila anda dan pasangan tidak selalu bertentang mata. Oleh itu cuba buang jauh-jauh perasaan cemburu seperti ini. Biasanya ia berpunca dari kurangnya rasa percaya terhadap pasangan mahupun diri sendiri. Oleh itu perbaikilah kelemahan tersebut demi kesejahteraan keluarga anda ya ...
2. Menyimpan rahsia
Perkahwinan seharusnya berlangsung secara telus. Dalam erti lain tiada perkara yang perlu di rahsiakan., lebih-lebih lagi apabila anda dan pasangan berjauhan. Jangan sesekali menyembunyikan rahsia dari pasangan. Mungkin satu hari nanti apabila di ketahui sendiri anda juga terpaksa menahan telinga kerana tercetusnya perang duniia kedua... hehe
3. Percaya khabar angin
Nama pun khabar angin bukan jadi jangan percaya bulat-bulat. Timbang dengan baik sebelum membuat sebarang penilaian. Mungkin ia fitnah yang sengaja di tiup bagi menguji sejauh mana cinta dan kepercayaan anda terhadap pasangan. Jalan terbaik adalah melakukan sedikit penyiasatan. Mungkin anda boleh tanyakan kepada pasangan sekiranya berita tersebut benar-benar menganggu kehidupan seharian.



Selamat Beramal :)



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

23 insan comel komen

Write insan comel komen
Mrs Lurve
AUTHOR
12/03/2012 8:49 AM delete

owhh akak respect sape yg boleh pjj nie, sbb akak rasa akak xckup kuat emosi utk berheadpan dgn hubungan pjj nie huhuhuhu

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
12/03/2012 8:59 AM delete

percaya tu sgt2 penting kan jijah, kalo xde keprcayaan tu yg asik nk gaduh je.

Reply
avatar
12/03/2012 9:36 AM delete

bagus tips...biar jauh dimata tp dkt dihatikan jijah..:)

Reply
avatar
mOoN
AUTHOR
12/03/2012 9:37 AM delete

betul sangat2.. :)

itu la antara tips yg me cuba amalkan sepanjang PJJ ni.. dah setahun lebih kut kahwin but duk jauh2 ngan husband.. sejak kawin ni pun boleh dikira dengan jari berapa kali jumpa.. huhuhu.. memang sangat2 menduga hati dan perasaan..

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
12/03/2012 11:26 AM delete

yg rahsia tu mmg jgn sesekali...huhuhu :) bgus tips ni..sila lah praktikkan nnt ye ayut..hahaha..nasihat sndrik :p

Reply
avatar
Miza Yusof
AUTHOR
12/03/2012 11:40 AM delete

miza pun dalam situasi yang sama. bezanya miza dengan jijah, miza belum kahwin. memang kena sabar banyak walaupun kadang-kadang goyah :)

Reply
avatar
Bella Sahidi
AUTHOR
12/03/2012 1:05 PM delete

Nice entry, Saya mempunyai cinta jarak jauh, sorang perlis sorang johor :)

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
12/03/2012 1:32 PM delete

tak kawen lg. tak reti nk komen lebih2 tp mungkin boleh dijadikan panduan utk masa akan dtg.. =)

Reply
avatar
Mimie
AUTHOR
12/03/2012 2:37 PM delete

betul2....yg penting 3 perkara nih kne elakkan...

Reply
avatar
syiela
AUTHOR
12/03/2012 2:57 PM delete

bila PJJ ni kadangkala prasangka kuat.. namun yg penting percaya pada pasangan

Reply
avatar
aiNa yaZiD
AUTHOR
12/03/2012 3:45 PM delete

thanks share dear..~! setuju dgn smua point ni. hubungan jrk jauh mmg perlu kan kepercayaan yg tinggi. =) =)

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
12/03/2012 4:06 PM delete

bnyakkan bersabar dan kawal diri pun penting kan?

Reply
avatar
Riena Haiqal
AUTHOR
12/03/2012 4:34 PM delete

bagus tips ni.. heheheh walaupun tak bercinta jarak jauh... heheheh

Reply
avatar
12/03/2012 5:17 PM delete

Inn syaa Allah bahagia lah rumah tangga ada 3prkara tersebut :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/03/2012 6:53 PM delete

@-meeSUPERGIRL- mee.. elakkan 3 perkara ini yer :)

Reply
avatar
MarliaMarble
AUTHOR
12/03/2012 7:06 PM delete

boleh guna tips ni bila dah kahwin nanti..=D

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
12/03/2012 7:51 PM delete

blum pernah bercinta jarak jauh. tp boleh dijadikan panduan. ;)

Reply
avatar
Shizan Syafik
AUTHOR
12/03/2012 9:49 PM delete

setuju.. 3 benda ni crucial.. sangat2 penting

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/04/2012 6:31 AM delete

@Shizan Syafik betul... elakkan dari 3 perkara ini.

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
12/04/2012 1:12 PM delete

a'aa seboleh mungkin jgn percaya khabar angin selagi kita tak tgk sndiri

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/04/2012 2:36 PM delete

@IntaNBerliaN tu paling penting sekali :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!