Jadual Kelayakan Pinjaman Perumahan Kerajaan

by - 9:56:00 PM


Untuk kakitangan kerajaan yang berkeinginan nak beli rumah, anda kena tahu gaji pokok/ gaji hakiki dan dari situ boleh tahu kelayakan yang anda dapat untuk pinjaman perumahan kerajaan.

lepas ni boleh la buat kira-kira yer :)




Contoh gaji pokok anda RM1800 sebulan. jadi anda mampu beli rumah berharga <RM205000. ehh ada ke rumah harga tu sekarang?? hehehe rumah makin mahal kan.. tapi tahun depan GST lagi mahal.. 

Untung kakitangan kerajaan buat pinjaman kerajaan ni sebab 100% di tanggung. Alhamdulillah permohonan pinjaman perumahan daku telah pun lulus. sekarang tunggu rumah siap dan dapat kunci rumah baru je. harap-harap urusan di permudahkan dengan cepat... inshaaAllah...



You May Also Like

14 insan comel komen

  1. untung org gomen...kenduri msk rumah nnt jgn lupa ajk sy tau ;-)

    ReplyDelete
  2. Untungnya kerjaan kan..blh buat sebaiknya

    ReplyDelete
  3. bestnya dah boleh beli rumah...insyaAllah kite satu hari nanti....aminn

    ReplyDelete
  4. tidak 100% bergantung kpd developer .. klu developer dah masuk kan kos guaman dlm harga rumah .. pembeli tk perlu byr ape2 kecuali servis charge ngan BPP ...

    cam ai dulu beli rumah harga lebih tinggi dr kelayakan kena la tambah sendrik lbhan pinjaman ... law fee lagi ... hahhaha pengsan

    ReplyDelete
  5. Untungnya bekerja kerajaan kan

    ReplyDelete
  6. @nini Amin.. moga di permudahkan..

    ReplyDelete
  7. @eima so far xde pula kos guaman tu kak

    ReplyDelete
  8. seronoknya..
    ciksu doakan smga dipermudahkan.aamiin .

    ReplyDelete
  9. Harga 205k tu untuk semi D kat kampung ²..kalau bandar, harga tu mungkin utk teres je.. Ikut tempat.. Rumah sya teres baru 100k++ je.. Teres setingkat di Muadzam..

    ReplyDelete
  10. @Sya Nadia murahnyaa! kalau jijah kat kg mesti dapat semiD

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!