Gangguan Bekalan Elektrik- Pesakit HPD di Pindahkan

9:07:00 AM 19 Comments A+ a-



PORT DICKSON — Seramai 39 pesakit Hospital Port Dickson (HPD) di sini dipindahkan ke beberapa hospital lain berikutan bekalan elektrik di hospital itu terputus, sejak 7 haribulan lalu.

Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri, Datuk Dr. Zailan Adnan berkata, daripada jumlah itu, 34 pesakit dipindahkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), tiga ke Hospital Tampin manakala dua lagi ke Hospital Tunku Ampuan Najihah di Kuala Pilah.

"Seramai 35 lagi pesakit dibenarkan pulang dan sebahagian lagi atas permintaan pesakit sendiri. Semua pesakit hospital ini telah dipindahkan kecuali pesakit di Unit Hemodialisis," katanya 

Bekalan elektrik di hospital berkenaan terputus berikutan satu letupan kecil pada sistem pendawaian elektrik pada 6.30 petang.


wad daku [kanak-kanak], wad lelaki,wad perempuan,wad bersalin semua pindah ke HTJS.
sekarang HPD kosong,gelap kecuali Jabatan Kecemasan je yang berfungsi..
sekarang daku ulang alik bekerja di Hospital Tuanku Jaafar Seremban..
peh mencabar!
moga2 cepatlah elektrik ni ada..huhuhuhu

All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

19 insan comel komen

Write insan comel komen
shizansyafik
AUTHOR
9/09/2012 9:23 AM delete

jauh ke berulang jijah? elektrik tu ptg, nak2 yang guna mesin bagai kan..

Reply
avatar
9/09/2012 11:05 AM delete

ya Allah, kesiannya... teroaksa pndahkan semua pesakit, nasib baik cukup tempat... sis doktor ke???

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
9/09/2012 12:34 PM delete

boleh pulak mcm tu. lame pulak tu nk elok balik.. huhu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/09/2012 3:25 PM delete

@shizansyafik tu la pasal.. sebab mesin guna elektrik bagai.. emm tak jauh just setengah jam je ikut highway..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/09/2012 3:25 PM delete

@aisya huhuhu tu la nasib la akak nanti..huuuuu

Reply
avatar
NUR AIN AZMAN
AUTHOR
9/09/2012 4:13 PM delete

Boleh plak macam tu ye kak, huhu

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
9/09/2012 4:18 PM delete

susahnya bila xda elektrik.. sian kat pesakit...

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/09/2012 4:42 PM delete

@NUR AIN AZMAN nak buat cmner... benda tak jangka kan..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/09/2012 4:43 PM delete

@IntaNBerliaN kesian.. tu yg hantar semua kat hospital lain..

Reply
avatar
lady scooter
AUTHOR
9/09/2012 4:44 PM delete

malam kejadian tu sy ke spital HTJ... patut la ramai doktor berkumpul kat kaunter kecemasan tu...diorg kena standby walaupon waktu keje diorang dah tamat...sebab tunggu pesakit2 yg dipindahkan dari HPD..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/09/2012 4:53 PM delete

@lady scooter yup..time tu mmg bz giler.. pesakit dr hpd pon ramai..huhuhu

Reply
avatar
NUR AIN AZMAN
AUTHOR
9/09/2012 10:25 PM delete

Hehe, betul jugak :)

Reply
avatar
Zie
AUTHOR
9/10/2012 8:08 AM delete

bahaya jugak yer.. lektrik tak ada nih.. mudhan mereka semuanya selamat..

Reply
avatar
eima
AUTHOR
9/10/2012 8:31 AM delete

harap2 cepat pulih... kesiannye kat pesakit dan bahye klu kecemasan

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
9/10/2012 9:57 AM delete

mst byk keje kan bila jd hal cmni jiejah huhuhu...

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
9/10/2012 12:48 PM delete

@shidaR banyak sgt keje bila jadi camni,,,huhuhu

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!