Sunday, September 9, 2012

Gangguan Bekalan Elektrik- Pesakit HPD di Pindahkan



PORT DICKSON — Seramai 39 pesakit Hospital Port Dickson (HPD) di sini dipindahkan ke beberapa hospital lain berikutan bekalan elektrik di hospital itu terputus, sejak 7 haribulan lalu.

Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri, Datuk Dr. Zailan Adnan berkata, daripada jumlah itu, 34 pesakit dipindahkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), tiga ke Hospital Tampin manakala dua lagi ke Hospital Tunku Ampuan Najihah di Kuala Pilah.

"Seramai 35 lagi pesakit dibenarkan pulang dan sebahagian lagi atas permintaan pesakit sendiri. Semua pesakit hospital ini telah dipindahkan kecuali pesakit di Unit Hemodialisis," katanya 

Bekalan elektrik di hospital berkenaan terputus berikutan satu letupan kecil pada sistem pendawaian elektrik pada 6.30 petang.


wad daku [kanak-kanak], wad lelaki,wad perempuan,wad bersalin semua pindah ke HTJS.
sekarang HPD kosong,gelap kecuali Jabatan Kecemasan je yang berfungsi..
sekarang daku ulang alik bekerja di Hospital Tuanku Jaafar Seremban..
peh mencabar!
moga2 cepatlah elektrik ni ada..huhuhuhu

19 comments:

  1. jauh ke berulang jijah? elektrik tu ptg, nak2 yang guna mesin bagai kan..

    ReplyDelete
  2. ya Allah, kesiannya... teroaksa pndahkan semua pesakit, nasib baik cukup tempat... sis doktor ke???

    ReplyDelete
  3. boleh pulak mcm tu. lame pulak tu nk elok balik.. huhu

    ReplyDelete
  4. @shizansyafik tu la pasal.. sebab mesin guna elektrik bagai.. emm tak jauh just setengah jam je ikut highway..

    ReplyDelete
  5. @aisya huhuhu tu la nasib la akak nanti..huuuuu

    ReplyDelete
  6. Boleh plak macam tu ye kak, huhu

    ReplyDelete
  7. susahnya bila xda elektrik.. sian kat pesakit...

    ReplyDelete
  8. @NUR AIN AZMAN nak buat cmner... benda tak jangka kan..

    ReplyDelete
  9. @IntaNBerliaN kesian.. tu yg hantar semua kat hospital lain..

    ReplyDelete
  10. malam kejadian tu sy ke spital HTJ... patut la ramai doktor berkumpul kat kaunter kecemasan tu...diorg kena standby walaupon waktu keje diorang dah tamat...sebab tunggu pesakit2 yg dipindahkan dari HPD..

    ReplyDelete
  11. @lady scooter yup..time tu mmg bz giler.. pesakit dr hpd pon ramai..huhuhu

    ReplyDelete
  12. bahaya jugak yer.. lektrik tak ada nih.. mudhan mereka semuanya selamat..

    ReplyDelete
  13. harap2 cepat pulih... kesiannye kat pesakit dan bahye klu kecemasan

    ReplyDelete
  14. mst byk keje kan bila jd hal cmni jiejah huhuhu...

    ReplyDelete
  15. @shidaR banyak sgt keje bila jadi camni,,,huhuhu

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!