Saturday, September 8, 2012

Ibu bunuh bayi sendiri dalam tandas hospital






Korang..korang ada baca tak paper metro semalam?
rasa geram pulak remaja 16 tahun bersalin dalam tandas hospital. 
bila bayi itu terpelosok dalam lubang tandas dia panik dan terus flush..
ee kesian sungguh baby tu!


Hampir menitis air mata saya melihat mayat bayi tidak berdosa itu terperosok dalam lubang tandas, tapi demi tanggungjawab, saya dan tujuh rakan yang lain kuatkan juga semangat untuk menjalankan tugas.”


sampaikan anggota bomba pon sedih melihat bayi tak berdosa itu..
bayangkan tiga jam lebih pecahkan mangkuk tandas untuk keluarkan bayi itu..


“Sebaik saja melihat separuh kepala bayi itu terperosok dalam lubang tandas, kami sedar tiada cara lain untuk mengeluarkannya kecuali memecahkan mangkuk tandas itu dengan berhati-hati kerana bimbang ia mencacatkan tubuh bayi berkenaan.


Ya Allah....dimanalah sifat keibuan manusia ni....Alfatihah utk bayi tersebut..
sabarlah nak..syurga kelak tempatmu di akhirat nanti...



36 comments:

  1. kt nk pegnen kemain usaha, dia da dpt buang2 je

    ReplyDelete
  2. kkejamnya ..masa seronok budak 16 thn tu xfikir kesannya...

    ReplyDelete
  3. Salam Kenal Jijah..

    Sedihnya kenapa budak tu sanggup berbuat demikian kepada baby dia. Mungkin dia panik atau pon terkejut dan tak tahu nak buat apa.

    9 bulan dia kandungkan...tapi sanggup dia bunuh baby tu...

    *Sedih*

    ReplyDelete
  4. @cik chinta tu la pasal kan.dia senang2 je buang camtu.huhuhu

    ReplyDelete
  5. @aku eryati dah seronok semuanya tak ingat!

    ReplyDelete
  6. @Mummy Akmar jijah rasa mybe dia panik tgk anak dia terpelosok masuk lubang tandas tu...n tak tahu nak buat ape terus flush tpi baby tu tersekat..

    ReplyDelete
  7. @Eca Dwinky Asha mmg dia panik pon..budak lagi katakan..huhuhu

    ReplyDelete
  8. budak remaja zaman sekrg...sama2 la kita berdakwah sebab kita plg dekat dgn mereka dihopsital kak jijah ..=)

    singgah bw here...miza tgh update bloglist..jemput drop link ya..

    http://littledr.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. dah penat ngandungkan selama 9 bulan.. syangnya.. sedih.. kesian sangat kat baby tu.. syurga menantimu di sna sayang

    ReplyDelete
  10. memang kesian sangat kat baby tu

    ReplyDelete
  11. Manusia zaman sekarang. tak pk panjang n kadang2 lebih teruk dari binatang kan... pity the baby.. sekurang2 nya dia jadi ahli syurga, tapi ibunya??

    ReplyDelete
  12. sedih dgr kisah nih..ase nak mrh2 bdk tu pun ada..nauzubillah..

    ReplyDelete
  13. Ada baca.. Kesiannya baby tu kan.. Apelah mak dia tu sanggup buat baby tu mcm tu. Dah xde sifat kemanusiaan ke? Sedih sgt

    ReplyDelete
  14. @elqays jannah tu la.. jangan di caci budak camni..sama2 bagi nasihat kan..

    ReplyDelete
  15. @syiela takpe.. di dunia dalam mangkuk tandas..di akhirat nanti syurga milik dia..

    ReplyDelete
  16. @shizansyafik ibunya semoga di berikan kesedaran.. moga2 ibunya bertaubat.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  17. @puan.mila kita doakan je arwah baby ni yer..

    ReplyDelete
  18. @faridah nazurah dia panik tak tahu nak buat ape..lagipun takut juga sebab lahirkan anak luar nikah..

    ReplyDelete
  19. Ya Allah Ya Tuhanku... siannya dkt baby tu.. sanggup buat camtu yer.. tambah dosa lagi adalah.... sedih betoi...

    ReplyDelete
  20. @IntaNBerliaN huhuhu sedih kan..kejam sungguh ibu dia..

    ReplyDelete
  21. terkejut bila baca news ni kak.. macam senang je dia bersalin kan.. huhu

    ReplyDelete
  22. @aisya memang senang dia bersalin yunk..pas bersalin senang je berjalan keluar gitu...alahai..

    ReplyDelete
  23. manusia yg takde akal namanya tu!

    ReplyDelete
  24. itulah remaja skg jiejah..ya allah moga budak tu dpt pgajaran pe yg dia lakukn..

    ReplyDelete
  25. @nuyui a.k.a miss YUI huhuhu akal pendek..budak lagi katakan..hehe

    ReplyDelete
  26. @shidaR mudah2an adik ni bertaubat!

    ReplyDelete
  27. manusia yang semakin hilang akal..kejam sungguh.

    ReplyDelete
  28. panic la tu kan...kesian sangat baby tuu..adeh laaaa...

    ReplyDelete
  29. @mizz miaizzati memang panik la..tu yg terpikir buat gitu..emm

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!