Checkup Sebulan Hakimi

by - 10:56:00 PM


10/10/13 Genap usia hakimi zaim sebulan..
mama dengan nenek bawa hakimi ke klinik untuk checkup sebulan..
kimi kena timbang tanpa pakaian.. nasib hakimi tak nangis..  baik anak mama ni..




berat hakimi pun naik 4.6kg 1bulan
tinggi 55cm
dan juga hakimi kena inject imunisasi hep B dos kedua
macam tahu tahu je nurse pegang jarum dia dah nangis dulu.. hahahaha
mama pegang peha kiri dan tangan hakimi kuat-kuat..
nasib baik nangis kejap plus nak susu sebenarnya.. hehehe

itu cerita hakimi..
tak sangka mama pun kena timbang, cek tekanan darah dan ambil darah dan urin jugak

sebelum pregnant 42.6kg..  39weeks 53.3kg... kenaikkan 10kg!
dan sekarang berat dah normal 45.2kg.. yeyy!!
tekanan darah 100/60
hb 11.5
urin negatif
Alhamdulillah luka pembedahan tu cantik.. perut mama pun dah kempis.. sukaanyaa!!

nurse pun nasihatkan tentang perancang keluarga.. almaklumlah jijah kan bersalin pembedahan.. haruslaa planning kao.. macam-macam kaedah ada tapi jijah pilih pil. harap-harap konsisten makan jangan skip. bahaya oooo...hehehe

so next appoitment 2bulan kena buat pap smear [klik utk baca].. tu yang lemah tu.. tak suka mulut itik tu masuk.. huhuhu tapi takpe demi kesihatan kena la buat... Ingatlah "Mencegah itu lebih baik daripada Mengubati"... hehehe


p/s pergi klinik pakai baju biasa tak nampak macam dalam pantang pun.. 
alahai seronoknya badan kembali asal..hehehe



You May Also Like

25 insan comel komen

  1. mama kimi dah slim ye.kimi pun dah makin besar da..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. sikit lagi nak kembali ke berat badan asal tu...chaiyok...akak pun belum buat pap smear lagi ni..nak kena buat la

    ReplyDelete
  3. alolololo bambam ni.geream aunty~

    ReplyDelete
  4. Pjng kimi sama mcm ayra.. Hehe.. Jijah mmg sume checkup kdua kna buat pap smear ke atau depends atas klinik kesihatan?

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah, saya doakan Kimi jadi anak yang soleh :)

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah, saya doakan Kimi jadi anak yang soleh :)

    ReplyDelete
  7. @Azhafizah Md Nor kimi makin besar mama slim..oh tak larat nak dukung! hehee

    ReplyDelete
  8. @Nurulhuda Abdul Latip jijah xnak berat asal 42kg..kurus sgt tu kak.

    ReplyDelete
  9. @Shizan Syafik tak pasti tp lepas bersalin mmg kena buat pap smear.. ms discaj dr hospital lepas bersalin dulu doktor suruh buat temujanji dgn klinik..

    ReplyDelete
  10. @ASMA Amin.. moga hakimi jadi anak yg soleh..

    ReplyDelete
  11. ringannya kak jijah.. jelly2.. haha

    ReplyDelete
  12. rancang sendiri je jijah .. aku tak brani nk amik mende2 berhormon ni .. berisiko .... sbb ade kajian yg mengatakan mengambil pil perancangan utk jangka masa yg lama boleh menyababkab breast cancer ,...huhu

    ReplyDelete
  13. Wah, makin besar dah dia. Hihi.

    ReplyDelete
  14. @eima tak berani la kak nk rancang sendiri.. jijah da r czer

    ReplyDelete
  15. @Isabel Diaz Alhamdulillah mmbesar dah kimi..

    ReplyDelete
  16. hakimi membesar dgn sihat mama ye bjaya jugak sihat..hihihi.okla tu.kang ringan sgt penat plak nk pangku hakimi yer ^^

    ReplyDelete
  17. @ayut sekarang pon lenguh nak pangku/riba kimi..huhuhu

    ReplyDelete
  18. waah dah slim dah. comelnya kimi! :)

    ReplyDelete
  19. ooo pap smear.. tak sanggup kan kasik mulut itik masuk..hihi

    cepat benau dapat berat badal ideal. untung kan jenis badan susah nak naik ni

    jngn skip pil tau.. hihi.. lau tak cepat hakimi dapat kawan.. rezeki tu

    ReplyDelete
  20. @QasehnyaRania hishh jangan ciksu. bahaya kimi dpt kawan cepat..huu

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!