Checkup Sebulan Hakimi

10:56:00 PM 25 Comments A+ a-


10/10/13 Genap usia hakimi zaim sebulan..
mama dengan nenek bawa hakimi ke klinik untuk checkup sebulan..
kimi kena timbang tanpa pakaian.. nasib hakimi tak nangis..  baik anak mama ni..




berat hakimi pun naik 4.6kg 1bulan
tinggi 55cm
dan juga hakimi kena inject imunisasi hep B dos kedua
macam tahu tahu je nurse pegang jarum dia dah nangis dulu.. hahahaha
mama pegang peha kiri dan tangan hakimi kuat-kuat..
nasib baik nangis kejap plus nak susu sebenarnya.. hehehe

itu cerita hakimi..
tak sangka mama pun kena timbang, cek tekanan darah dan ambil darah dan urin jugak

sebelum pregnant 42.6kg..  39weeks 53.3kg... kenaikkan 10kg!
dan sekarang berat dah normal 45.2kg.. yeyy!!
tekanan darah 100/60
hb 11.5
urin negatif
Alhamdulillah luka pembedahan tu cantik.. perut mama pun dah kempis.. sukaanyaa!!

nurse pun nasihatkan tentang perancang keluarga.. almaklumlah jijah kan bersalin pembedahan.. haruslaa planning kao.. macam-macam kaedah ada tapi jijah pilih pil. harap-harap konsisten makan jangan skip. bahaya oooo...hehehe

so next appoitment 2bulan kena buat pap smear [klik utk baca].. tu yang lemah tu.. tak suka mulut itik tu masuk.. huhuhu tapi takpe demi kesihatan kena la buat... Ingatlah "Mencegah itu lebih baik daripada Mengubati"... hehehe


p/s pergi klinik pakai baju biasa tak nampak macam dalam pantang pun.. 
alahai seronoknya badan kembali asal..hehehe



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

25 insan comel komen

Write insan comel komen
10/11/2013 8:40 AM delete

mama kimi dah slim ye.kimi pun dah makin besar da..alhamdulillah :)

Reply
avatar
10/11/2013 9:25 AM delete

sikit lagi nak kembali ke berat badan asal tu...chaiyok...akak pun belum buat pap smear lagi ni..nak kena buat la

Reply
avatar
Cik Puan Rara
AUTHOR
10/11/2013 9:47 AM delete

alolololo bambam ni.geream aunty~

Reply
avatar
Shizan Syafik
AUTHOR
10/11/2013 12:52 PM delete

Pjng kimi sama mcm ayra.. Hehe.. Jijah mmg sume checkup kdua kna buat pap smear ke atau depends atas klinik kesihatan?

Reply
avatar
ASMA
AUTHOR
10/11/2013 12:53 PM delete

InsyaAllah, saya doakan Kimi jadi anak yang soleh :)

Reply
avatar
ASMA
AUTHOR
10/11/2013 12:53 PM delete

InsyaAllah, saya doakan Kimi jadi anak yang soleh :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 2:07 PM delete

@Azhafizah Md Nor kimi makin besar mama slim..oh tak larat nak dukung! hehee

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 2:08 PM delete

@Nurulhuda Abdul Latip jijah xnak berat asal 42kg..kurus sgt tu kak.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 2:08 PM delete

@Cik Puan Rara meh cubit pp debob kimi..hee

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 2:09 PM delete

@Shizan Syafik tak pasti tp lepas bersalin mmg kena buat pap smear.. ms discaj dr hospital lepas bersalin dulu doktor suruh buat temujanji dgn klinik..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 2:10 PM delete

@ASMA Amin.. moga hakimi jadi anak yg soleh..

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
10/11/2013 3:01 PM delete

ringannya kak jijah.. jelly2.. haha

Reply
avatar
eima
AUTHOR
10/11/2013 4:01 PM delete

rancang sendiri je jijah .. aku tak brani nk amik mende2 berhormon ni .. berisiko .... sbb ade kajian yg mengatakan mengambil pil perancangan utk jangka masa yg lama boleh menyababkab breast cancer ,...huhu

Reply
avatar
Isabel Diaz
AUTHOR
10/11/2013 6:59 PM delete

Wah, makin besar dah dia. Hihi.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 9:51 PM delete

@aisya hikhikhik i likee

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 9:52 PM delete

@eima tak berani la kak nk rancang sendiri.. jijah da r czer

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/11/2013 9:52 PM delete

@Isabel Diaz Alhamdulillah mmbesar dah kimi..

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
10/11/2013 10:16 PM delete

hakimi membesar dgn sihat mama ye bjaya jugak sihat..hihihi.okla tu.kang ringan sgt penat plak nk pangku hakimi yer ^^

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/12/2013 2:33 PM delete

@ayut sekarang pon lenguh nak pangku/riba kimi..huhuhu

Reply
avatar
10/12/2013 7:37 PM delete

waah dah slim dah. comelnya kimi! :)

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
10/19/2013 8:00 AM delete

ooo pap smear.. tak sanggup kan kasik mulut itik masuk..hihi

cepat benau dapat berat badal ideal. untung kan jenis badan susah nak naik ni

jngn skip pil tau.. hihi.. lau tak cepat hakimi dapat kawan.. rezeki tu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/19/2013 2:01 PM delete

@QasehnyaRania hishh jangan ciksu. bahaya kimi dpt kawan cepat..huu

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!