Saya Dah Pakai Bengkung!

by - 2:36:00 PM


Yeyy! jijah dah pakai bengkung!! 
Dah 22 hari bersalinkan hakimi. Baru jijah gunakan bengkungmoden lepas dua minggu bersalin. Siapa kata bersalin secara pembedahan/ceaserean tak boleh pakai bengkung dalam tempoh berpantang haa?? 

Bengkungmoden ni boleh pakai khas untuk bersalin czer selain membantu menggalakkan pengaliran darah, mengecutkan peranakan, mengempiskan perut dan mempercepatkan proses penyembuhan luka. serius memang selesa,senang dan mudah di pakai :)

orang bersalin secara pembedahan takut nak pakai bengkung sebab takut bahagian bedah tu kan... tapi dengan bengkungmoden ni paling penting sebagai sokongan dan pelindung tempat pembedahan tu terutama waktu nak menyusukan anak, berdiri lurus,bergerak dan elakkan rasa sakit bila terbatuk atau terbersin..




dan Alhamdulilah sepanjang pakai bengkungmoden ni takde masalah.. memang selesa, mudah bergerak ,tak rasa macam dalam pantang pun dan paling seronok perut rasa semakin kempis.. pheww~~ i likee!! dan boleh pakai even lepas pantang pun sebagai korset.. hehehe :)


p/s: bahagian dalaman tempat jahit pembedahan tu still sakit lagi.. Orang kata ambil masa setahun untuk pulih... yelah isi perut kita di belah-belah kan.. tak boleh la aktif sangat pas ni..sadis -_-"


jijah beli kat http://bengkungmoden.com/



You May Also Like

20 insan comel komen

  1. amek masa setahun eh nak pulih. huhu. ngeri pulak dengar. tak pernah beranak. kihkih.

    ReplyDelete
  2. kalau selesa ok lah tu kan..
    jga dri bek2..mcm byk kena pntg lau bedah ni.

    ReplyDelete
  3. yeke jijah,mcm mana pakai nya.akk dulu mmg xde lah bengkung2 ni segala.hehehe.jijah,akk nk g sabah.apa tempat best eh.

    ReplyDelete
  4. bagus la jijah... akak tak pakai bengkung pun... tak brani... cam sakit je.. tu bengkung beli kat mane? boleh akak cari, nak cari bengkung senang pakai...n cepat memakainye.. tau je la.. mase pantang , tak sempat.. tekejar2 betul...tetau je la, ragam twin...

    ReplyDelete
  5. slim lah kak jijah lepas ni. hehe

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. moga kesihatan bertambah baik.. selamat menempuhi tempoh berpantang Jijah!

    ReplyDelete
  7. salam,zaman skrng semuanya mudh dan senang. sama ada nak atau tknak aje gunakanya..

    ReplyDelete
  8. salam jijah..
    nmpk selesa bengkung tu. huhu..masa ira dlu tak pakai bengkung pun sbb bila pakai, rasa sakit nk duduk n etc. rasa cam menyesal plak x pakai, pd masa sama takut pn ada. bnyk makan ikan haruan smga luka dalaman tu cpt sembuh. jgn buat keje berat2. ira pn ada masa skg ni rasa sakit jgk kt bhgn yg kene bedah tu.

    ReplyDelete
  9. waa dah berbengkung yer...akak dulu berbengkung gak tapi pakai yang biasa jer...

    ReplyDelete
  10. akak dulu walaupun bersalin normal tp sampai hbs pantyang ttp gak rasa ngilu kat bawah tu haa... jijah yg operate ni lagilah...

    ReplyDelete
  11. Kak MV mmg suka berbengkung lepas bersalin.done hi shop

    ReplyDelete
  12. fiza ingatkan lepas bersalin terus boleh pakai..hee..kena amek tahu ni kan..xpe jijah,slow2 lama lama okaylah tu nanti..pejam celik pejam celik setahun da nanti :)

    ReplyDelete
  13. Saya pakai bengkung dah lepas balik hospital..Sebab tanya dokter cakap boleh..Tapi dia suruh pakai yang moden la..tak ketat sangat

    ReplyDelete
  14. hye dear.. ya Allah..dah lama x dtg sini.. dah bersalin ye? hihi.. tahniah dear.. baby boy?? jap nk tgk gmbr baby.. mana2? hihi..

    ReplyDelete
  15. pakai betul2 tau..hihi
    jaga kesihatan k.ciksu nak share teda pengalaman lagi.mihmihmih

    ReplyDelete
  16. lor bedah ke?ingat normal..jaga lok2 kesihatan tuh jijah..pantang tul2 k.

    ReplyDelete
  17. kakak ipar ayut pon dulu ceaser..mmg lama bru nk pulih btul..dia pon mmg tak bengkung.mmm..okla klu dh ada bengkung yg khas utk org ceaser ni..mudah sikit..

    ReplyDelete
  18. @ayut kalau tak jijah tak pakai bengkung gak..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!