Thursday, October 10, 2013

Umur Hakimi Sebulan Hari Ni


10 Oktober.. Hari ni.. hari lahir ayahku yang ke 61tahun... Selamat Hari Lahir Tok Ayah!!
Hari ni juga genap sebulan umur hakimi.. Alhamdulillah :) 
rasa macam semalam je lahirkan si kecik ni...
Alhamdulillah hakimi membesar depan mata mama,tok ayah dan nenek dengan sihat. papa jauh di sabah. huuu~

Syukur sepanjang menjaga hakimi, anak ini tak banyak kerenahnya.
macam-macam perangai hakimi..semuanya mencuit hati mama :)
suka sangat mengeliat.. bila mengeliat meringkuk jadi kecik.. comel lak rasa :P
sama juga suka meneran.. meneran daging orang kata nak besar. siap ada bunyi bunyi lagi. kelakar!



paling mencabar kalau malam berjaga.. siang tido je.. nasib la kimi bukan jenis penangis.. dia merengek sebab nak susu, lampin basah tapi paling tak tahan dia tak nak tidoo.. dia ajak main.. mata buntang.. tangan kaki gerak. huhh kalau dia dah berjaga tu subuh baru lelap balik... ngantok mama nak!

jam 3am tak nak tidoo

hakimi ni anak bijak dah pandai menyembang.. macam paham je orang cakap dengan dia.. terkumat kamit mulutnya... hehe pandai senyum pandai gelak gak.. melilau mata tengok orang lalu.. comel betul!

hakimi suka mandi tak kisah air suam mahupun air sejuk dia tak merengek. kalau poo poo tengah pagi basuh kat sinki air paip pon dia tak menangis .. cukup senang.. hehehe

bedung? siang-siang hari kalau panas tak pakai. time dia dah tidur baru pakaikan sebab dia selalu terkejut-kejut. kesian tidur tak lena.. huuu

Buat anakanda kesayangan mama,
Zulhakimi Zaim Bin Zulkhairi Syafiq

seronoknya tengok anak mama ni membesar depan mata mama..
mama sayang hakimi sangat-sangat!
mama doakan hakimi sentiasa sihat, menjadi anak yang baik, bijak seperti namamu, taat serta bertakwa kepada Allah..
mama doakan hakimi berjaya dunia & akhirat.. Amin..

Yang amat menyayangimu,
mama.


p/s: hari ni checkup hakimi sebulan.. mesti hakimi dah 5kg sekarang..
tunggu mama lepas pantang mama bawa hakimi jalan-jalan yer nak??



21 comments:

  1. alhamdulillah dah sebulan hakimi :)

    ReplyDelete
  2. Sebulan sudah Hakimi..membesar dengan sihat kan baby kimi ni..happy tengok baby comel :)

    ReplyDelete
  3. kejapje kan masa berlalu ....

    ReplyDelete
  4. Ayra klau air sejuk konpom melalak2.. Semangat nya kimi.. Mamanya kecik je.. Hihi..

    ReplyDelete
  5. same la twin pun gitu.. suke pesen teran teran, mengeliat sampai kepala nak terbalik, hahaha... org ckp takleh basuh baju dengan mesin @ perah kuat kuat... gitu la...tapi mane nak sempat basuh dgn tangan, kene juga sempatkan.. tapi tgk sampai skrg pun pesan mengeliat pesen teran2..huhuhuh...

    ReplyDelete
  6. Kejap je dah sebulan kan..Masa pantas berlalu..

    ReplyDelete
  7. kimi tertidor lepas menyusu...mengiring tidonya..macam anak kita..

    ReplyDelete
  8. gmbr no 2 tu baby mcm teruja sgt nk amek gmbr... hihi

    ReplyDelete
  9. slmt hari lahir pkck..

    slmt berumur sbulan kimi =)

    ReplyDelete
  10. HEHEH ALHAMDULILLAH SIHAT DIA... CHUMIL JER..

    ReplyDelete
  11. alahai baby comel...untung jijah dapat baby xbanyak kerenah...bagusnyer la...moga membesar jadi anak yg pndai, bijak n soleh yek..=)

    ReplyDelete
  12. happy birthday kimie.. :)
    hehehe

    ReplyDelete
  13. happy birthday untuk ayah moga panjang umur murah rezeki...dan sentiasa dibwh lindungannyer..

    kemain sedap lagi hakimi tdo tu..
    siap melengko lagi tu...

    ReplyDelete
  14. Ammar pun tak nak tido malam jugak..Mata bulat je kalau malam..

    ReplyDelete
  15. amboi mata tu.. hehe.. geram tengok dia ni..

    ReplyDelete
  16. dah sebulan ye..makin hensem anak mama nie..hehe mikail pulak lagi 3 ari nk genap 2 bulan..hihi

    ReplyDelete
  17. omeinyelaa...grm tgok pipi tu..hehe

    ReplyDelete
  18. sebulan dah hakimi.cepat je masa berlalu..auntie ayut ni pon tak tkejar nk tgk hakimi ni ha..huhuhu

    ReplyDelete
  19. aamiin..
    mama nak bawa pergi mana tu.. hihi

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!