Tuesday, October 1, 2013

Penuh Stretch Marks Lepas Bersalin.. Huhuhu


Masa pregnantkan hakimi dulu jijah perasan takde stretch marks.. rajin juga la sapu bio oil kat perut untuk elakkan jika terjadi stretch mark tu.. 


sumber: google

rupa-rupanya bila lepas bersalin perut dah kempis baru perasan banyak stretch mark! dah la garisan hitam kat tengah tu masih ada.. wuaaa :( hodoh!

bila dah jadi stretch mark ni kena la rajinkan diri pakai balik bio oil.. harap-harap stretch mark ni hilang sikit demi sikit. rindu perut macam sebelum mengandung dulu... hikss :p verangann -_-"



24 comments:

  1. itulah pengalaman dan pengorbanan seorang ibu kan. :)

    ReplyDelete
  2. tapi kan itulah membezakan anatara wanita yang dah pernah bersalin dengan belum...

    ReplyDelete
  3. huhuhu. tapi bio oil lambat sket kan kesan dia tapi mmg berkesan. goodluck kak jijah! :)

    ReplyDelete
  4. lama lama hilanglah nanti tu kan.kena rajin sapu bio oil lah :)

    ReplyDelete
  5. akak nak bg petua pun xtau sbb akak walaupun ada 2 org anak, alhamdulillah xda strcthmarks.. maybe sbb perut kecik + dorang pun kecik...

    tapi yg bab garis hitam tu, jijah jgn risau, nanti blh hilang.. akak dulu xda wat pe2 pun, dia ilang sendiri.. tp kalu jijah ltk bio oil tu maybe lg cepat kot

    ReplyDelete
  6. eh! perot sape tu? hurm.. tu la kan.. untungla sape2 yg takde stretch mark, huhuhuh...

    ReplyDelete
  7. hai jijah,,,,nak hilangkan strechmark tu senang je....meh minum ESP SHAKLEE slain boleh hilangkn strechmark...boleh mmberi tenaga...n paling best boleh bykkn susu bdn...jom try esp...boleh whatsapp/sms akk 0133055060 ct

    ReplyDelete
  8. Garis hitam kat tengah tu dah tak hilang cik jijah oiii...eheheee...

    Itulah pengorbanan seorang mak!

    ReplyDelete
  9. oh yer...akak takder pulak kat perut cuma kat peha ni lepas bersalin siap hitam2 lagi kat peha tapi lelama hilang..nasib baik aakak pakai losyen biasa jer...cap palmer

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum, sis apa kata cuba Energizing soy Protein Shaklee. berkesan untuk hilangkan strecth mark. boleh whatsapp saya utk info ye, 013 6484929 =)

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah perut akak xde stretch mark tp de bekas chicken pox..huhuhu

    ReplyDelete
  12. Saya punya dah mengelupas..Salin kulit baru..

    ReplyDelete
  13. stretch mark tanda pengorbanan ibu pd anaknya kak jijah.. patut laa ramai customers fatin selalu tanya tentang nie, rupanya memang akan ada pd ibu selepas bersalin.. thanks for this info :))

    www.fatinzaini.com

    ReplyDelete
  14. takpe.. sapu je bio oil tu selalu.. inshaAllah hilang.. :)

    ReplyDelete
  15. Kakak pyka pon ade jugak . Dia pon dalm usaha nak hilangkan . Hehe tuh la org pgil pngorbanan seorang ibukan . Hehe

    ReplyDelete
  16. kalau tanye sy nak hilangkan mcm mane mmg sy tak tau lah kak jijah.. hehehe

    ReplyDelete
  17. @Fiqah yela fiqah...mcm salin kulit juga ni..

    ReplyDelete
  18. teruskan usaha.usaha tangga kejyaaan jijah :)

    ReplyDelete
  19. hihihi xpe..slow2..jangan sampai memudaratkan kesihatan sudah

    ReplyDelete
  20. arra pun xbyk stretch mark sbb dah ingtkn diri sdri jangan garu kalau gatal.hehe.
    pregnantkan izra ni ada juga sikit.mgkn sbb bsar sket.

    ReplyDelete
  21. @Arra Ahmad kat pinggul ni ada stretch mark.. kat perut hanya salin kulit..huu

    ReplyDelete
  22. hahaha..tu dia..berangan dia.. :) klu rajin mesti boleh ilang..bt pelan2x ye dear :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!