Sunday, October 6, 2013

Jeli Gamat Luxor Untuk Bersalin Pembedahan~


Salah satu supplement jijah makan semasa berpantang bersalin secara pembedahan adalah Jeli Gamat Luxor ni.. makcik tukang urut yang syorkan..suami jijah terus cari kat farmasi.. harga RM48 :)



mula-mula makan rasa macam berdenyut-denyut dalam perut. mungkin proses pencantuman isi-isi dalam perut ni akibat pembedahan kan... lama-lama makan dah serasi dah. tapi jeli ni tak leh makan camtu je hanyir.. gamat katakan.. pheww~~ tapi kalau korang boleh tahan ok lah... jijah makan dengan jus buah sunquick. huuu~~

Jeli Gamat ni baik untuk wanita selepas bersalin, membantu menyembuh luka-luka pembedahan dan memulihkan fungsi sistem peranakan sebab ia bertindak menghasilkan sel dalam tubuh yang baru menggantikan sel yang rosak.

banyak juga kelebihan jeli gamat ni macam rawat gastrik, darah tinggi, sakit sendi.. yang penting korang google la sendiri yer.. hehehe

emm.. semuanya untuk kesihatan luaran dan dalaman.. moga sel-sel tisu-tisu dalaman jijah cepat sihat~~


p/s: lagi 19hari nak habis pantang.. huuu~~


17 comments:

  1. Lama x online. Nama baby jijah kimi ke? Sama ngn nama sy. Hehehe...

    ReplyDelete
  2. Power jugak benda nie erk. Hihi.

    ReplyDelete
  3. pernah dulu pakcik bg air gamat utk diminum tu.. baunya, ya allah.. takleh tahan!

    ReplyDelete
  4. ala..pejam celik pejam celik kejap je tu wak 19 hari tu.hehehe... btw tahniah dapat baby !:) semoga jahitan awak cepat baik...:) jangan angkat berat taw

    ReplyDelete
  5. 1st time akak dnga psl produk nih.

    ReplyDelete
  6. lepas bersalin ni macam macam makanan yang pelik je masuk perut kan..bersabarlah..untuk kesihatan diri jugak :)

    ReplyDelete
  7. Tahniah ye Jijah, maaf lamabat wish..

    Gamat memang bagus untuk proses penyembuhan luka ;D

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum...cik azizah,

    jeli gamat nie bagus utk cepat baik lepas bersalin.. utk cepat baik. Dahulu mselim3 isteri bersalin pun kasik jeli gamat nie jugak...heheh

    mselim3

    ReplyDelete
  9. gambat memang banyak khasiat..

    ReplyDelete
  10. itulah yg minum sekarang ni..hee

    ReplyDelete
  11. dah tak lama dah tu.sekejap je kan

    ReplyDelete
  12. mcm2x jgk jijah mkn yer..takpe2x demi kesihatan.. :)

    ReplyDelete
  13. Akak rutin makan Gamat Luxor ni tapi sekarng ni beralih kepada produk bumiputera Gamat EMas...:)

    ReplyDelete
  14. slm...kalu mkn pati ika. haruan yg campur gamat ok tak...saya dah 25ari tp jahitan cam xkering lg..

    ReplyDelete
  15. @Wati Fauzi pati ikan haruan+gamat lagi bagus tu... 25ari xkering lagi yunk? pas mandi lap bersih2 yer.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!