Cepat Tumbuh Gigi Atau Lambat Berjalan

by - 12:14:00 PM


Orang tua-tua cakap kalau anak tumbuh gigi cepat dia akan lambat jalan.. begitu la sebaliknya..
tapi ada juga anak lambat berjalan.. lambat tumbuh gigi tapi bila bercakap kemain petah dan cepat pick up..

Anak-anak kawan daku 6bulan dah tumbuh gigi... 
hakimi 8bulan masih tak tumbuh2 gigi lagi.. bayang2 pon tak nampak! ermm
tapi hakimi 8bulan ni suka berpaut kat orang untuk berdiri. kadang2 boleh berdiri tanpa sokongan dalam beberapa saat je.. duduk, merangkak memang laju lah.. orang kata perkembangan hakimi cepat :) dan satu lagi hakimi pon cepat pickup apa yang kita ajar... 




kalau bagi mama, biar hakimi cepat jalan dan cepat bercakap. senang sikit mama sebab mama tak larat nak dukung.. hihihi.. inshaaAllah kata2 itu kan satu doa ^__^

Setiap anak perkembangannya berbeza2 kan.. 
lambat jalan cepat tumbuh gigi atau cepat cakap.. lambat cakap cepat jalan... 
ibu2 setuju tak dengan tajuk ini? kot mane tau korang ada pengalaman dengan anak..
cepat tumbuh gigi atau lambat berjalan..
jom share!


You May Also Like

13 insan comel komen

  1. kimi ni aktif..badan dah tegap, cepat la jalannya nanti..mama tak larat nak dukung dah ye

    ReplyDelete
  2. Hakimi encemnya. Alahhh org tua2 mmg ckp gtu. Tp ada yg gigi xtumbuh pon da berlari hii

    ReplyDelete
  3. Tak kisah mana janji sihat...klu ade gigit cpt berssedia kena gigit haha

    ReplyDelete
  4. tak kisah mana2 asal sihat...tapi cepat tumbuh gigi cepat gak tanggal gigi...blogwalking 4545

    ReplyDelete
  5. Irfan 6 bulan dah tumbuh gigi...n now dah ada 4 gigi atas dan 2 gigi bawah...tp x pandai2 berjalan lg...hehe

    ReplyDelete
  6. @Azhafizah Md Nor harap2 10bulan hakimi dah pandai jalan.. Amin

    ReplyDelete
  7. @Kyla Pearlisha tu la.. xkesah gg dia lambat tumbuh janji dah pandai berjalan~ hee

    ReplyDelete
  8. @eima tu lah.. ada gigi kena gigit jelah..hehe

    ReplyDelete
  9. @Hunny Kitty betul2.. cepat tumbuh gigi cepat juga la rosak kan..

    ReplyDelete
  10. @nurul husna harap2 hakimi pandai berjalan dulu kalau xtumbuh gigi lagi`

    ReplyDelete
  11. Xoe xkisahla kan tmbuh gigi dulu ke jln dulu ke..asalkan ank membesar dgn sihat ye jijah

    ReplyDelete
  12. cane ek..xpastila plak..yg pasti mmg bdk2x perkembangan ye xsama...ada cpat ada lmbt... :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!