Puding Kelapa, Lokan Bakar Salut Sabah

by - 8:30:00 AM


Lama teringin nak makan puding kelapa kat Salut Jalan Tuaran tu. Last makan dulu masa mengandungkan hakimi 3 bulan. Punya la lama kaooo~~


Memandangkan nak pindah ke semenanjung ni. Wajib singgah! Kalau tak tergiauu2 daku tak dapat makan.. da la Sabah jauh.. huhuhu



Dan sebenarnya first time juga makan Lokan Bakar ni.. rupanya sedap juga! Lokan ni ada 3 saiz berbeza. Yang besar selonggok RM12, sederhana selonggok RM10 n yang kecik RM7 selonggok.

Di sebabkan first time makan jadi ambil yang kecik. Lokan di bakar di campur dengan bawang putih,merah dan halia. Sedia cili untuk pencicah.Rasa tak puas makan. Sedap bah!

Sapa2 yang berkunjung ke Sabah. Patut try ni! Confirm tak rugi makan.. 😊😊


You May Also Like

8 insan comel komen

  1. bila nk trrbang ke sabah pon x tau.
    thanks jijah berkongsi

    ReplyDelete
  2. SELAMAT MALAM..JOM TERJAH BLOG SYIRA - PENCARIAN SPONSOR :D

    ReplyDelete
  3. nampak sedap tu jijah..memang rugi tak rasa dulu sebelum balik semenanjung.

    ReplyDelete
  4. tak pernah makan.. sim baik tak rasa teringin kalau tak susah nih,.. hehe

    ReplyDelete
  5. Mmg sdp lokan. Dlu ad try msa p sbh.. bestnyaaa

    ReplyDelete
  6. waahahah kita baru try 2 minggu lepas.. mmg terbaik puding kelapa tu.. sejukkk tekak.. lokan tu mmg sdp.. nnt nk kena pegi lg.. hihi aritu blk terus beli lokan yg fresh bwk blk umah hihihi

    ReplyDelete
  7. sedakp kan yunk...emi pun suka jugak lokan bakar, kelapa sejuk...nyum3

    ReplyDelete
  8. puding kelapa tu nampak sedap sangat!

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!