Angin kuat,Dewa orang Cina turun Chinese New Year

12:15:00 PM 8 Comments A+ a-


Assalamualaikum kalian :)


ni nak menjelang Tahun Baru Cina perasan tak hujan memanjang je kan..
Mereka kata mengikut kepercayaan orang cina bila nak menjelangnya Tahun Baru Cina ni,
angin yang bertiup kuat ni menandakan dewa-dewa mereka turun ke bumi..

Betul ke ek??

Jadi mereka berkata lagi banyak "ONG" la kalau angin kuat-kuat macam ni...
alaaaa turunnya dewa tu ibarat dirahmati lah dengan besertanya angin kuat!
Memang sejak 2-3hari nak Tahun Baru Cina ni memang angin begitu kuat cuaca pun redup jer....
tapi tu la yang tak bestnya disertai hujan lebat plak tu......
aduhai............

Wallahualam


P/s : tetap berpegang teguh pada ajaran Islam...turunnya hujan dari Allah SWT....





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

8 insan comel komen

Write insan comel komen
1/30/2011 12:39 PM delete

patot ler sik ujan jer. hihi
redup jer kan.
eh, sedap klu tido. :P

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
1/30/2011 12:45 PM delete

huhu, xde kne mgenalah dgn dewa2 bagai. sbg sorg Islam, sume tuu dr Allah jua

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
1/30/2011 12:49 PM delete

@greeleaf~ pergh...best tdo time ujan ni! mmg sah xbgn...hehehe

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
1/30/2011 12:51 PM delete

@aisya~ jijah percaya pd Allah juga turun hujan...
itu menurut kepercayaan org cina k syg...

Reply
avatar
Along Usop
AUTHOR
1/30/2011 1:10 PM delete

hujann... takboley balik la cenggini.. =(

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
1/30/2011 1:18 PM delete

@along~ hohoho...spe suh kua time2 ujan ni...berblogging kt umah jer..hehehe

Reply
avatar
Nadhirah-chan
AUTHOR
1/30/2011 6:21 PM delete

ye betul , allah yang berkuasa menurunkan hujan . jgn pecaya benda2 mitos . agama dorang kepercayaan dorang . kite pegang pada islam kan kan ? ehehe :)

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
1/30/2011 10:40 PM delete

@nadhirah~ hehehe betul tu...dorg ade jugak kpercayaan masing2 kan...

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!