Sunday, January 30, 2011

Angin kuat,Dewa orang Cina turun Chinese New Year


Assalamualaikum kalian :)


ni nak menjelang Tahun Baru Cina perasan tak hujan memanjang je kan..
Mereka kata mengikut kepercayaan orang cina bila nak menjelangnya Tahun Baru Cina ni,
angin yang bertiup kuat ni menandakan dewa-dewa mereka turun ke bumi..

Betul ke ek??

Jadi mereka berkata lagi banyak "ONG" la kalau angin kuat-kuat macam ni...
alaaaa turunnya dewa tu ibarat dirahmati lah dengan besertanya angin kuat!
Memang sejak 2-3hari nak Tahun Baru Cina ni memang angin begitu kuat cuaca pun redup jer....
tapi tu la yang tak bestnya disertai hujan lebat plak tu......
aduhai............

Wallahualam


P/s : tetap berpegang teguh pada ajaran Islam...turunnya hujan dari Allah SWT....





8 comments:

  1. patot ler sik ujan jer. hihi
    redup jer kan.
    eh, sedap klu tido. :P

    ReplyDelete
  2. huhu, xde kne mgenalah dgn dewa2 bagai. sbg sorg Islam, sume tuu dr Allah jua

    ReplyDelete
  3. @greeleaf~ pergh...best tdo time ujan ni! mmg sah xbgn...hehehe

    ReplyDelete
  4. @aisya~ jijah percaya pd Allah juga turun hujan...
    itu menurut kepercayaan org cina k syg...

    ReplyDelete
  5. hujann... takboley balik la cenggini.. =(

    ReplyDelete
  6. @along~ hohoho...spe suh kua time2 ujan ni...berblogging kt umah jer..hehehe

    ReplyDelete
  7. ye betul , allah yang berkuasa menurunkan hujan . jgn pecaya benda2 mitos . agama dorang kepercayaan dorang . kite pegang pada islam kan kan ? ehehe :)

    ReplyDelete
  8. @nadhirah~ hehehe betul tu...dorg ade jugak kpercayaan masing2 kan...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!