Saturday, January 15, 2011

TUNANG! Pelamin?? Perlu ke Tak Perlu??


Salam kalian...


harini kalian ade jemputan rumah kahwin atau kawan-kawan bertunang?? [heeeee] mestilah ade kan...hujung minggu camni ramai sibuk memenuhi undangan majlis perkahwinan atau pertunangan sekalipon...

entry ni daku nak cerita pasal majlis pertunangan jer...kalian perasaan tak sekarang ni ramai buat majlis pertunangan menggunakan pelamin.. Pelamin dalam majlis pertunangan sebenarnya perlu ke tak perlu??

hahahaha....daku nak bagitahu la jawapannya...

sebenarnya ini ikut kemampuan bakal pengantin tu tersebut..sekiranya dia rasa nak guna pelamin mini dalam majlis nya apa salahnya kan..dia mampu..lagipon adenya pelamin majlis nya nak 'gah' bukan nak kata yang dia berlagak ke ape...cume dia pon nak jugak majlis pertunangan cantik untuk sekali seumur hidup! tak gitu kalian??

daku tak rasa pelamin mini membazir bila buat masa pertunangan..bakal pengantin nak rasa cantik..orang yang datang dapat melihat dengan lebih dekat situasi pertunangan itu tersebut dan mengabdikan kenangan bersama bakal pengantin..

jadi di sini daku rasa ada perlunya untuk pelamin mini dalam majlis pertunangan..tapi ikut kemampuan bakal pengantin tersebut la! jangan sekadar ikut trend je k..


jom usha-usha pelamin mini untuk pertunangan..





pelamin mini by kasehbridal

cantik bukan?


daku pon rasa nak buat majlis pertunangan menggunakan pelamin mini..tapi kena ikut betul-betul bajet sebab lau da berhabis untuk pertunangan..ape plak citer untuk majlis perkahwinan..lainlah bertunang dalam tempoh setahun ke...ade masa nak menyimpan duit..huh tak sanggup plak nak tunang lama-lama...

tapi ape yang penting nak buat pelamin mini untuk pertunangan kalian haruslah mengikut kemampuan! janganlah ikut trend....[orang tu tunang nak pelamin..kalian pon nak jugak pelamin tapi sebenarnya diluar bajet]...tak pon kalau kalian kreatif kalian boleh buat sendiri pelamin mini tersebut....tengok je macam-macam buku perkahwinan sekarang ni...oke...

selamat mencuba ya...

p/s : semua gambar dari kasehbridal.. daku admire dengan kak jaja punya mekap...lagipon dekat jer butiknya dengan rumah daku...[heheheee]

7 comments:

  1. for me x perlu kut pelamin2 masa tunang ni...masa sanding x pe arr...tapi kan,, rasa2 masa kawen nnt x buat pelamin ok x?

    ReplyDelete
  2. nak menyibUk~~
    =)
    if i tunang nak ader pelamin..
    hihihi

    ReplyDelete
  3. hahaha...masa kawin t mestilah ade pelamin cik moon...lau tak xnampak la yang cik moon da kawin..hehehe

    ReplyDelete
  4. shura~ hihihi..jijah pon sama nak tunang ade pelamin...tapi pelamin simple2 jer...tak pon buat sendiri..hehee

    ReplyDelete
  5. pelamin mmg cantik ohh .
    tapi ayah mesti x bagi buat . waaa

    ReplyDelete
  6. kalau da siap pelamin, xyah la tunang gitu, terus nikah n sanding jek... hehe

    ReplyDelete
  7. cik una~ kenapa ayah xbagi buat pulak??
    kamu yang nak tunang..hehehe

    atiqah~ hehehee....pelamin mini duk simpul kat bawah...xde kerusi la..tunang laki pon xde...hehehe

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!