Cara Untuk Meluahkan Perasaan Cinta



Assalamualaikum kalian...

Disini daku nak bagi tip-tips untuk Meluahkan Perasaan Cinta Kalian


Rancang dengan Matang - Kalian perlu strategi dan latihan dalam segala aspek apabila mahu mengatakan cinta pada si dia.Untuk mengungkapkan cinta tidak boleh sebarangan, sebaliknya lihat tempat dan waktu yang sesuai. Jangan seberbuat demikian ketika dia ada tetamu.

Kenali si Dia dengan Lebih Dekat - Hal ini penting supaya kalian tidak kecewa pada saat menuturkan rasa cinta yang membara itu. Jika yakin kalian akan diterima, jangan ragu-ragu ya.

Ungkapkan Cinta dengan Sesuatu - Ungkapan cinta tidak hanya dengan ucapan, tetapi seharusnya ada elemen lain, misalnya, selitkan bersama sesuatu yang amat digemarinya. Jika kalian itu lelaki, berikan si gadis bunga mawar atau cincin, kerongsang. Jika kalian pulak perempuan, cukup dengan senyuman dan kata cinta.



Cari Waktu dan Tempat Romantis -
Waktu paling tepat untuk mengatakan cinta ialah ketika saat terluang atau hari bersantai. Pilih tempat yang romantis.

Ungkapkan Cinta secara Langsung - Si dia akan lebih menghargai jika kalian berbicara secara langsung. Jangan mengatakan cinta melalui perantara seperti teman, telefon, surat atau e-mel.

Jika Berani, Ungkapkan Cinta di Depan Orang Ramai - Ini hanya berlaku untuk mereka yang bermuka tebal atau muka tembok saja.Kalian ada berani?? hahaha

Siapkan Mental - Ini juga perkara paling penting supaya semua rancangan tidak tergendala di tengah jalan. Jangan sampai suara tidak terkeluar atau berpeluh ketika mengucapkan kata cinta.[heheee]

Doa sebelum Mengungkapkan Cinta - Perkara ini adakalanya dilupakan atau kadangkala dianggap remeh. Dengan berdoa, rancangan kalian untuk meluahkan lebih membawa keberkatan. Jika ditolak, biarkan saja dan kalian harus pasrah atau reda.


selamat mencuba :D

Previous
Next Post »

11 insan comel komen

Write insan comel komen
AYuNG
AUTHOR
1/20/2011 3:22 PM delete

aiyooooo....ayung nk luah tp malu...hehe

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
1/20/2011 3:37 PM delete

alaaa ayung....lau malu tak bercinta la...hehehe

malu tapi mahu kan..kan..kan...
xpe ade jodoh Insyallah nanti...

Reply
avatar
atieNOTHING
AUTHOR
1/20/2011 4:20 PM delete

wowottt . bile laa sang pujangga naa luah kan perasaan niiii . XP

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
1/20/2011 6:57 PM delete

hehehe...tak sang pujangga..kita la yg luahkan perasaan tu..hehehe
xslh perigi cr timba lau die malu nk luahkan...

Reply
avatar
Nurul Afifah
AUTHOR
4/05/2011 12:20 PM delete

nak simpan dlm hati je..huhu..

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
4/05/2011 12:26 PM delete

afifah~ haha..nak simpan dlm hati..tak tahu la syg ke tak...emm

Reply
avatar
Rusdee Acokz
AUTHOR
5/19/2012 12:01 PM delete

so sweet,,nak luah dgn wanita pilihan tap takut kecewa,, ehehe

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
5/19/2012 12:12 PM delete

@Rusdee Acokz sekurang2nya kita luahan perasaan yunk..dari pendam tiada siapa tahu.. terpulang pada dia nak terima o tak..

Reply
avatar
Nurul Hanis
AUTHOR
11/02/2013 12:31 AM delete

Sy sndiri x tahu mcm mana nak buat sbb kitorang ni bleh dikatakan pendiam skit

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
11/02/2013 9:07 PM delete

@Nurul Hanis guna orang tengah dik.. akak dulu nak couple org tengah yg jalankan sbb suami akak pendiam n pemalu.

Reply
avatar