Baju Khatam Al Quran


Sedikit info mengenai khatam Al Quran. 

Majlis khatam quran diadakan sebagai tanda kesyukuran apabila pembaca itu dapat menghabiskan bacaan Al-Quran keseluruhannya. Dalam majlis khatam Quran, akan ada seorang quru, ustaz, atau ustazah dipanggil untuk menyemak bacaan si pembaca. Ayat-ayat Al-Quran dari surah-surah yang terakhir bermula dari surah Ad-Dhuha sehingga surah An-Nas akan diperdengarkan kepada tetamu. Setelah tamat tuan guru tersebut akan membacakan doa khatam Al-Quran, menandakan si pembaca tersebut sudah diiktiraf tamat membaca Al-Quran.


Baiklah..InsyaAllah majlis khatam AlQuran dan marhaban akan di adakan pada pagi hari resepsi jijah nanti 25.2.12. mungkin jijah,adik serta mak jijah terlibat dalam khatam AlQuran ni.


meh nak teaser sikit baju masa khatam AlQuran nanti. baju ni beli dah siap jer :) 





haruslah warna putih kaooo! lebih suci dan bersih apabila kita membaca AlQuran.wink wink wink ^_^


khatam habis pukul berapa la agaknya. takut tak sempat nak mekap untuk bersanding pulak. huhuhu


8 hari lagi ok!

Previous
Next Post »

15 insan comel komen

Write insan comel komen
YaYaNsMuM
AUTHOR
2/17/2012 3:09 PM delete

Selamat berkhatam, dear...:)

Reply
avatar
2/17/2012 3:11 PM delete

okay, memang cantik ! :D

Reply
avatar
::Aja::
AUTHOR
2/17/2012 3:58 PM delete

wahhh.pengantin ni..hehe..baca Quran elok2 ye...

Reply
avatar
Pamie
AUTHOR
2/17/2012 4:44 PM delete

lawa baju jijah :)

Reply
avatar
hudahassan ^^
AUTHOR
2/17/2012 5:11 PM delete

khatam alquran kejap jek . tak terase pon lame . hihi .

kite pernah juga merasa khatam quran time wedding nih . tapi wedding pakcik lahh . hehe . baca beramai2 ngan spupu . :)

Reply
avatar
Eza Boom Boom
AUTHOR
2/17/2012 5:33 PM delete

teringat majlis khatam Al-Quran kat sekolah dulu. :) Heee.

Reply
avatar
2/17/2012 9:10 PM delete

sempat je jijah..btw,baju putih itu suci ^__^..

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
2/17/2012 10:21 PM delete

putih bersih mmg sesuai..

jiah..ni doodle dan entry utk jijah:

http://sayurlemak.blogspot.com/2012/02/doodle-romantik-untuk-jijah.html

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
2/17/2012 11:49 PM delete

lawa dah tuh heheee ^_^

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
2/17/2012 11:58 PM delete

@Azzah terima kasih sis azzah! ssuke sgt doodle ni...:)

Reply
avatar
2/18/2012 1:18 AM delete

canteknyeeeeeeee bju tuu.
Hee. ni yg jeles nih :))

Reply
avatar
2/18/2012 8:03 AM delete

putih mu bersih budi pekerti...

Reply
avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
2/18/2012 10:32 PM delete

tenangkan diri masa baca tuh.insyaAllah akan lebih permudahakn sgala urusan jijah that dy.

Reply
avatar