Friday, February 17, 2012

Baju Khatam Al Quran


Sedikit info mengenai khatam Al Quran. 

Majlis khatam quran diadakan sebagai tanda kesyukuran apabila pembaca itu dapat menghabiskan bacaan Al-Quran keseluruhannya. Dalam majlis khatam Quran, akan ada seorang quru, ustaz, atau ustazah dipanggil untuk menyemak bacaan si pembaca. Ayat-ayat Al-Quran dari surah-surah yang terakhir bermula dari surah Ad-Dhuha sehingga surah An-Nas akan diperdengarkan kepada tetamu. Setelah tamat tuan guru tersebut akan membacakan doa khatam Al-Quran, menandakan si pembaca tersebut sudah diiktiraf tamat membaca Al-Quran.


Baiklah..InsyaAllah majlis khatam AlQuran dan marhaban akan di adakan pada pagi hari resepsi jijah nanti 25.2.12. mungkin jijah,adik serta mak jijah terlibat dalam khatam AlQuran ni.


meh nak teaser sikit baju masa khatam AlQuran nanti. baju ni beli dah siap jer :) 





haruslah warna putih kaooo! lebih suci dan bersih apabila kita membaca AlQuran.wink wink wink ^_^


khatam habis pukul berapa la agaknya. takut tak sempat nak mekap untuk bersanding pulak. huhuhu


8 hari lagi ok!


15 comments:

  1. Selamat berkhatam, dear...:)

    ReplyDelete
  2. wahhh.pengantin ni..hehe..baca Quran elok2 ye...

    ReplyDelete
  3. khatam alquran kejap jek . tak terase pon lame . hihi .

    kite pernah juga merasa khatam quran time wedding nih . tapi wedding pakcik lahh . hehe . baca beramai2 ngan spupu . :)

    ReplyDelete
  4. teringat majlis khatam Al-Quran kat sekolah dulu. :) Heee.

    ReplyDelete
  5. sempat je jijah..btw,baju putih itu suci ^__^..

    ReplyDelete
  6. putih bersih mmg sesuai..

    jiah..ni doodle dan entry utk jijah:

    http://sayurlemak.blogspot.com/2012/02/doodle-romantik-untuk-jijah.html

    ReplyDelete
  7. @Azzah terima kasih sis azzah! ssuke sgt doodle ni...:)

    ReplyDelete
  8. canteknyeeeeeeee bju tuu.
    Hee. ni yg jeles nih :))

    ReplyDelete
  9. tenangkan diri masa baca tuh.insyaAllah akan lebih permudahakn sgala urusan jijah that dy.

    ReplyDelete

Assalamualaikum... Hai Blogger Hebat!
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini...
Korang Komen Jijah, Jijah Akan Komen Blog Korang Pula Yer.

Tq

Copyright © ♥Cik Azizah♥ Designed by azhafizah.com