4 Perkara Dalam 4 Perkara

8:30:00 AM 24 Comments A+ a-


““Sesungguhnya Allah Ta’la, menyembunyikan 4 perkara dalam 4 perkara:

-Yang pertama, 
Allah sembunyikan keredhaan-Nya pada suatu ibadat. 
(maka jangan perkecilkan walau satu kebaikan sekalipun hanya mengalihkan batu dan duri ditengah jalan)
-Yang kedua, Allah Ta’ala sembunyikan kemurkaan-Nya pada suatu maksiat. 
(maka jangan ingat maksiat yang besar itu barulah Allah murka, padahal kadang2 kita buat maksiat yang sekecil2 maksiat itulah yang mendatangkan murka yang paling besar drpd Allah).
 
-Yang ketiga, Allah sembunyikan mustajabnya doa pada waktu-waktu tertentu. 
(maka berdoalah setiap masa…)
-Yang keempat, 
Allah sembunyikan para wali-Nya di kalangan para hamba-Nya.
(maka jangan sesekali menghina orang Islam walaupun dia itu seorang pengemis.. Siapa tahu, dia itulah waliullah)
                                                           
-Saidina Umar-


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

24 insan comel komen

Write insan comel komen
Mrs Velentine
AUTHOR
10/29/2012 8:52 AM delete

nice sharing jijah..

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
10/29/2012 9:17 AM delete

peringatan utk diri sendiri.. thanks kak jijah.. =)

Reply
avatar
10/29/2012 10:40 AM delete

wah..nice sharing kak:)


kina follow sini:)

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
10/29/2012 11:03 AM delete

betul kan..jgn pndang remeh pada perkara2 kecil dan sentiasa la berdoa kan jijah. Thankz for sharing jijah ;)

Reply
avatar
miz ruha
AUTHOR
10/29/2012 11:41 AM delete

nice sharing... ^_^
thanks...

Reply
avatar
Riena Haiqal
AUTHOR
10/29/2012 11:44 AM delete

terima kasih utk perkongsian ni.. jijah.. (^_^)

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
10/29/2012 11:57 AM delete

kena slalu beringat.belajar dr setiap inci kehidupan...stiap kelakuan dan perbuatan besar makna ye..

Reply
avatar
PinkUmmi
AUTHOR
10/29/2012 12:07 PM delete

Salam jijah...

thanks for sharing info nih...

Reply
avatar
ked kookie
AUTHOR
10/29/2012 1:15 PM delete

sesungguhnya, setiap ciptaan dan takdir Allah, tersembunyi kebaikkan dan rahsiaNya. :)

kak jijah, nak tumpang tanya sikit boleh? ni lari dari tajuk entry ni. hehhe. saye nak tanya, betul ke setiap kali kita derma darah, kita kena makan zinc yang di beri tu untuk tambah sel darah merah kita semula. kalau tak, kita pulak yang kurang sel darah merah dan tak boleh menderma dah lepas tu. tapi kan, kebanyakkan tempat saye pergi derma, jarang jumpa diorang bagi zinc tu dan tak pernah pulak saye dengar nurse2 tu briefing pasal benda ni. saye nak tahu yang betul ke info yang saye baru dapat tu since kak jijah pun seorang nurse kan. hehe. :)

Reply
avatar
Cinta Misteri
AUTHOR
10/29/2012 1:37 PM delete

MashaAllah..
Dan ingatlah kita 4 perkara sblm trjdnya pada kita 4 perkara...

Reply
avatar
eMMe
AUTHOR
10/29/2012 4:05 PM delete

senang je kite dpt dosa kan...kan...
dan jgn lupe mohon keampunan kepada Allah swt...Allah maha pengampun...

Reply
avatar
10/29/2012 6:12 PM delete

peringatan bersama ;)

Reply
avatar
Izzah Azizah
AUTHOR
10/29/2012 8:42 PM delete

baru sye tahu, thank you kak jijah for sharing :)

Reply
avatar
Zie
AUTHOR
10/29/2012 11:38 PM delete

Allah jadikan sesuatu ada hikmahnya..

Reply
avatar
10/30/2012 3:08 AM delete

nice sharing, jijah ^^

Reply
avatar
syiela
AUTHOR
10/30/2012 11:09 AM delete

peringatan bersama.. thanks jijah

Reply
avatar
khairul
AUTHOR
10/30/2012 12:36 PM delete

peringata berguna utk semua

Reply
avatar
nabila azmi
AUTHOR
10/30/2012 12:51 PM delete

nk share jugak ye akak cntik ni=)

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
10/31/2012 3:03 AM delete

nice sharing jiejah syg :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/31/2012 3:30 PM delete

@nabila azmi sharing is loving adik manis :)

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
11/01/2012 12:15 AM delete

perkongsian yg bagus :-)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
11/01/2012 1:47 PM delete

@ked kookie eh tak la... jarang la bagi zink tu.. memang takde kot...lagi banyak kita mderma darah lagi banyak darah terhasil tau...

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!