4 Perkara Dalam 4 Perkara

by - 8:30:00 AM


““Sesungguhnya Allah Ta’la, menyembunyikan 4 perkara dalam 4 perkara:

-Yang pertama, 
Allah sembunyikan keredhaan-Nya pada suatu ibadat. 
(maka jangan perkecilkan walau satu kebaikan sekalipun hanya mengalihkan batu dan duri ditengah jalan)
-Yang kedua, Allah Ta’ala sembunyikan kemurkaan-Nya pada suatu maksiat. 
(maka jangan ingat maksiat yang besar itu barulah Allah murka, padahal kadang2 kita buat maksiat yang sekecil2 maksiat itulah yang mendatangkan murka yang paling besar drpd Allah).
 
-Yang ketiga, Allah sembunyikan mustajabnya doa pada waktu-waktu tertentu. 
(maka berdoalah setiap masa…)
-Yang keempat, 
Allah sembunyikan para wali-Nya di kalangan para hamba-Nya.
(maka jangan sesekali menghina orang Islam walaupun dia itu seorang pengemis.. Siapa tahu, dia itulah waliullah)
                                                           
-Saidina Umar-


You May Also Like

24 insan comel komen

  1. peringatan utk diri sendiri.. thanks kak jijah.. =)

    ReplyDelete
  2. wah..nice sharing kak:)


    kina follow sini:)

    ReplyDelete
  3. betul kan..jgn pndang remeh pada perkara2 kecil dan sentiasa la berdoa kan jijah. Thankz for sharing jijah ;)

    ReplyDelete
  4. nice sharing... ^_^
    thanks...

    ReplyDelete
  5. terima kasih utk perkongsian ni.. jijah.. (^_^)

    ReplyDelete
  6. kena slalu beringat.belajar dr setiap inci kehidupan...stiap kelakuan dan perbuatan besar makna ye..

    ReplyDelete
  7. Salam jijah...

    thanks for sharing info nih...

    ReplyDelete
  8. sesungguhnya, setiap ciptaan dan takdir Allah, tersembunyi kebaikkan dan rahsiaNya. :)

    kak jijah, nak tumpang tanya sikit boleh? ni lari dari tajuk entry ni. hehhe. saye nak tanya, betul ke setiap kali kita derma darah, kita kena makan zinc yang di beri tu untuk tambah sel darah merah kita semula. kalau tak, kita pulak yang kurang sel darah merah dan tak boleh menderma dah lepas tu. tapi kan, kebanyakkan tempat saye pergi derma, jarang jumpa diorang bagi zinc tu dan tak pernah pulak saye dengar nurse2 tu briefing pasal benda ni. saye nak tahu yang betul ke info yang saye baru dapat tu since kak jijah pun seorang nurse kan. hehe. :)

    ReplyDelete
  9. MashaAllah..
    Dan ingatlah kita 4 perkara sblm trjdnya pada kita 4 perkara...

    ReplyDelete
  10. senang je kite dpt dosa kan...kan...
    dan jgn lupe mohon keampunan kepada Allah swt...Allah maha pengampun...

    ReplyDelete
  11. baru sye tahu, thank you kak jijah for sharing :)

    ReplyDelete
  12. Allah jadikan sesuatu ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  13. peringatan bersama.. thanks jijah

    ReplyDelete
  14. peringata berguna utk semua

    ReplyDelete
  15. nk share jugak ye akak cntik ni=)

    ReplyDelete
  16. nice sharing jiejah syg :)

    ReplyDelete
  17. @nabila azmi sharing is loving adik manis :)

    ReplyDelete
  18. @ked kookie eh tak la... jarang la bagi zink tu.. memang takde kot...lagi banyak kita mderma darah lagi banyak darah terhasil tau...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!