Jururawat Hospital Kerajaan Bertambah

9:29:00 AM 21 Comments A+ a-


Kementerian Kesihatan akan mengambil seramai 1,681 orang jururawat lepasan kolej perubatan swasta setiap tahun bagi mengatasi masalah kekurangan jururawat di hospital-hospital kerajaan.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pengambilan yang akan dilakukan mulai hujung tahun ini dijangka dapat mengurangkan masalah pengangguran dalam kalangan jururawat lepasan swasta yang semakin meningkat.

"Ketika ini, seramai 66,000 jururawat berkhidmat di hospital dan klinik kerajaan dan jumlah itu masih belum mencukupi, justeru Kabinet telah bersetuju untuk menambah jawatan jururawat.

"Pertambahan 1,681 jururawat akan dibuat setiap tahun mulai hujung tahun ini dan dalam masa empat tahun kita akan mempunyai seramai 6,726 jururawat," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Antarabangsa mengenai Jururawat Bencana di sini semalam.


Tahniah misi jijah ucapkan kepada bakal bakal staffnurse yang akan lapor diri 22.10.12 ini. jijah pon dapat posting Sabah. Alhamdulilah...


Tekan link di bawah untuk semakan:

All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

21 insan comel komen

Write insan comel komen
Zie
AUTHOR
10/07/2012 10:35 AM delete

tahniah best dapat dok negeri orang leh jalan2..

Reply
avatar
10/07/2012 11:02 AM delete

wah .. lepas neh kena amek kos jururawat lah baru cerah ckt dpt peluang kerja .. dapat tuka dkat sabah? nnti dekat dgn hubby kak jijah lah kan .. hehe

Reply
avatar
khairul
AUTHOR
10/07/2012 11:20 AM delete

sorry nk tya..kebanyakan nurses ni comel2 la..mmg ada kelebihana ka masa interview ?

jom p autoshow Gombak .http://gilamodified.blogspot.com/2012/10/autoshow-uptown-sri-gombak-oct-14.html

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
10/07/2012 12:03 PM delete

kak jijah dapat g sabah ye? tahniah kak.. =)

Reply
avatar
10/07/2012 12:03 PM delete

dulu xckp nurse...sekarang lambakan nurse... tahniah jijah dapat posting ke sabah...:)

Reply
avatar
cik chinta
AUTHOR
10/07/2012 12:25 PM delete

sabah dkt mn tu? ble r terjumpe. pasni dekat la dgn somi (:

Reply
avatar
AYuNG
AUTHOR
10/07/2012 6:47 PM delete

waaaa...nk pindah jauh dah....

xpa2, tempat isteri, adalah si cc suami kan... =)

Reply
avatar
cikpjaz
AUTHOR
10/07/2012 7:27 PM delete

jijah dapat tukar ke sabah? tahniah =)

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
10/07/2012 7:38 PM delete

wahhh jiejah duk sabah bsma suami..alhmdllah :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/08/2012 12:21 AM delete

@khairul hish takde la.. yg masuk interview pon cantik2.. kebetulan dpat la tu..hehe

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/08/2012 12:22 AM delete

@aisya yer dik.. Alhamdulilah..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
10/08/2012 12:22 AM delete

@cik chinta tak pasti lagi kat mane yang...

Reply
avatar
Nurul Husna
AUTHOR
10/08/2012 8:33 AM delete

seronoknya jijah dpt pegi sabah...leh merasa duk tempat org lak...hehehe

Reply
avatar
10/08/2012 8:40 AM delete

lg ramai lg bguskan..ramai pesakit skg ni.

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
10/08/2012 9:03 AM delete

alhamdulillah.. tahniah utk misi2 semua.. :-)

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
10/08/2012 9:46 AM delete

tu dia...cpt aplly cpt jd nurse..hihihi ;)

Reply
avatar
PinkUmmi
AUTHOR
10/08/2012 11:12 AM delete

wah mkin rmi la misi kite..satu lgkah yg bagus...

Reply
avatar
Zie Madini
AUTHOR
10/10/2012 12:30 PM delete

tetiba teringat plak dgn jururawat2 yg bertugas kat KKIA Malaysia Jaya...dorg sgt friendly :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!