Jururawat Hospital Kerajaan Bertambah

by - 9:29:00 AM


Kementerian Kesihatan akan mengambil seramai 1,681 orang jururawat lepasan kolej perubatan swasta setiap tahun bagi mengatasi masalah kekurangan jururawat di hospital-hospital kerajaan.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pengambilan yang akan dilakukan mulai hujung tahun ini dijangka dapat mengurangkan masalah pengangguran dalam kalangan jururawat lepasan swasta yang semakin meningkat.

"Ketika ini, seramai 66,000 jururawat berkhidmat di hospital dan klinik kerajaan dan jumlah itu masih belum mencukupi, justeru Kabinet telah bersetuju untuk menambah jawatan jururawat.

"Pertambahan 1,681 jururawat akan dibuat setiap tahun mulai hujung tahun ini dan dalam masa empat tahun kita akan mempunyai seramai 6,726 jururawat," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Antarabangsa mengenai Jururawat Bencana di sini semalam.


Tahniah misi jijah ucapkan kepada bakal bakal staffnurse yang akan lapor diri 22.10.12 ini. jijah pon dapat posting Sabah. Alhamdulilah...


Tekan link di bawah untuk semakan:

You May Also Like

21 insan comel komen

  1. tahniah best dapat dok negeri orang leh jalan2..

    ReplyDelete
  2. wah .. lepas neh kena amek kos jururawat lah baru cerah ckt dpt peluang kerja .. dapat tuka dkat sabah? nnti dekat dgn hubby kak jijah lah kan .. hehe

    ReplyDelete
  3. sorry nk tya..kebanyakan nurses ni comel2 la..mmg ada kelebihana ka masa interview ?

    jom p autoshow Gombak .http://gilamodified.blogspot.com/2012/10/autoshow-uptown-sri-gombak-oct-14.html

    ReplyDelete
  4. kak jijah dapat g sabah ye? tahniah kak.. =)

    ReplyDelete
  5. dulu xckp nurse...sekarang lambakan nurse... tahniah jijah dapat posting ke sabah...:)

    ReplyDelete
  6. sabah dkt mn tu? ble r terjumpe. pasni dekat la dgn somi (:

    ReplyDelete
  7. waaaa...nk pindah jauh dah....

    xpa2, tempat isteri, adalah si cc suami kan... =)

    ReplyDelete
  8. jijah dapat tukar ke sabah? tahniah =)

    ReplyDelete
  9. wahhh jiejah duk sabah bsma suami..alhmdllah :)

    ReplyDelete
  10. @khairul hish takde la.. yg masuk interview pon cantik2.. kebetulan dpat la tu..hehe

    ReplyDelete
  11. @cik chinta tak pasti lagi kat mane yang...

    ReplyDelete
  12. seronoknya jijah dpt pegi sabah...leh merasa duk tempat org lak...hehehe

    ReplyDelete
  13. lg ramai lg bguskan..ramai pesakit skg ni.

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah.. tahniah utk misi2 semua.. :-)

    ReplyDelete
  15. tu dia...cpt aplly cpt jd nurse..hihihi ;)

    ReplyDelete
  16. wah mkin rmi la misi kite..satu lgkah yg bagus...

    ReplyDelete
  17. tetiba teringat plak dgn jururawat2 yg bertugas kat KKIA Malaysia Jaya...dorg sgt friendly :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!