Thursday, October 18, 2012

Kapal Selam Scorpene mampu beroperasi




Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Tan Sri Abdul Aziz Jaafar menegaskan bahawa kapal selam Scorpene diselenggara dengan baik dan mampu beroperasi dalam mengawal keselamatan negara.

Beliau berkata, sudah banyak operasi menggunakan kapal selam itu dilaksanakan di bawah arahannya.

“Perkara ini mengecewakan saya. Saya seru agar dakwaan yang tidak benar ini dihentikan,” katanya kepada kumpulan media yang dibawa melawat pangkalan TLDM Kota Kinabalu kelmarin.

Kumpulan media itu turut dibawa meninjau kapal selam Scorpene yang dibeli dari Perancis dengan nilai RM3.4 bilion itu.

Kapal selam tersebut menggunakan nama KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Razak.


siapa la yang mempertikaikan aset pertahanan negara ni..grr!!
tak sabar nak pergi tempat kerja suami.. boleh tengok kapal selam..wehuuuuu~~





35 comments:

  1. ado la tuh jijah yg dengki dengan kekuatan ATM kita kan kan

    ReplyDelete
  2. @PinkUmmi mesti ada la kak.. katanya membazir..grr!!

    ReplyDelete
  3. @Mrs Velentine yer kak MV.. hubby jijah tentera laut... nape kak?

    ReplyDelete
  4. hehe..sonok2 leh tgk kapal selam..akak pon tingin..;)

    ReplyDelete
  5. sebab diaorg xnmpk depan mata,tu dipertikaikan tu...dah kuar surat khabar macam ni,tak faham lagi tataw le...

    ReplyDelete
  6. Orang yang cakap tu kadang2 tak tau apa pun dengar org cakap dia pun ikut cakap. Jadi Pak Turut.

    Salam kenal ye jijah...

    Hahhh...kalau gi sabah boleh carik jijah ekkk...

    ReplyDelete
  7. baru tulis status pasal ni pagi tadi. hehehehehe...

    ReplyDelete
  8. NANTI KALO KAK JIJAH NAK NEK KAPAL SELAM .. AJAK DEQ SKALI TAW .. HIHII

    ReplyDelete
  9. betnya jijah.. nanti leh tgk kapal selam.. :-)

    ReplyDelete
  10. betnya jijah.. nanti leh tgk kapal selam.. :-)

    ReplyDelete
  11. sedih lak bila nmpk uniform navy ne..uwaaa..benci tau putus cinta.hahaha

    ReplyDelete
  12. ada yang dengki la tu...

    ReplyDelete
  13. @Eca Dwinky Asha lor..putus cinta ka eca... xbest la macam ni..

    ReplyDelete
  14. zaman kecik2 teringin gak naik kapal selam ni haaa =D
    lawak je bila diingatkan kembali

    ReplyDelete
  15. mohon jijah tangkap gambar kapal selam nanti eh.. nak tgk jugak. hehe.. ntah sape la suka suki je mempertikaikan aset negara tu.. ada je tak puas hatinya.. :P

    ReplyDelete
  16. wah wah wah.. apa lah rasanya bila naik kapal selam ye.. teringin pulak

    ReplyDelete
  17. En. Barney ada bgtau teringin nak kerja ada kaitan dgn submarine ni, ape ntah dia cerita hari tu.. kalau dia nk ikutkan jugak cita2 dia tu, mmg menangis tak berlagu lah jawabnya. hahaha!

    ReplyDelete
  18. tu ar. sapa entah yg pertikaikan aset pertahanan negara tu entah. ngok! hehe

    ooo hubby jijah tentera laut rupanya. baru akak tahu taw. ingatkan dia TUDM. hehe

    ReplyDelete
  19. @khairul dah kata kapal selam mesti tenggelam...heheh

    ReplyDelete
  20. @Riena Haiqal tah..jijah pon xpernah cuba..hehe

    ReplyDelete
  21. @aisya hahaha jom encik barney kita join marine...hee

    ReplyDelete
  22. nk tgk kapal selam ea...nak ikutttt...bolehlah...hahaha :)

    ReplyDelete
  23. @ayutmeh la suruh la mr navy draft sini..hehe

    ReplyDelete
  24. @caliph shuriken memang lawa! teringin nak tengok..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!