Friday, February 28, 2014

Mencium Tangan Suami


Amalkan selalu BERSALAMAN sambil MENCIUM TANGAN SUAMI setiap pagi apabila suami ke tempat kerja 
(bagi semua sebab berlakunya "pisah" samada keluarnya kerana rezeki, berjuang, musafir, dll).


HIKMAHNYA:

Ada beberapa RAHSIA KEBERKATAN disebalik amalan tersebut selain ianya sebagai ADAB tanda HORMAT ISTERI kepada seorang SUAMI. 
Dan yang terbaiknya KUCUPAN SAYANG dengan syarat dijaga adab2nya, antaranya tidak dilakukan dikhalayak ramai bagi menjaga MARUAH dan mengelakkan FITNAH.

11 comments:

  1. kena selalu amalkan bg yg dah berkahwin.
    yg belum berkahwin x payah nak praktis sgt.
    hi

    ReplyDelete
  2. setiap pg..insyallah tak akan dilupakan :D

    ReplyDelete
  3. Islam itu sgt indah..hidup brumahtangga lg la mgikut fitrah manusia..berkasih syg suami isteri tp ttp mjg adab... :)

    ReplyDelete
  4. Tasha xdpt nak cium tgn suami hari2 sbb jauh.Tapi bila seminggu skali u cium jugaklah kekadang tu sebak cm nak nangis sbb kne berjauhan balk huwaa sobsobsob

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum sis, alhamdullilah. tak sah kalau tak salam tangan suami.. rasa syahdu, rasa tumpahnya kasih sayang. kan kannnn, hihi ~~~

    ReplyDelete
  6. thanks for the tips utk masa depan tu kak jijah. hiks

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..amalan setiap hari :)

    ReplyDelete
  8. itulah sebaiknya..tapi kadang-kadang IbuNoey terlupa jugak sebab kelam kabut nak pergi kerja..hehe..

    ReplyDelete
  9. baik jiejah ..akan shida amalkn 1hari nnt :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!