Cara Atasi Singki Tersumbat

8:00:00 AM 11 Comments A+ a-


Sangat stress bila ada masalah singki tersumbat. Dah la tak tahu tukang paip kat sini untuk baiki, nasiblah jumpa tips ini.. akhirnya selesai masalah daku...

Caranya nak atasi singki tersumbat:


1. Keluarkan semua air yang bertakung di dalam singki dengan menggunakan baldi kecil atau cawan.
2. Curahkan secawan serbuk penaik ke dalam lubang singki.
3. Diikuti dengan secawan garam halus.
4. Kemudian curahkan pula setengah cawan cuka tiruan.
5.Biarkan bahan-bahan yang dituangkan tadi bertindak selama 10 minit sebelum menuangkan air panas mendidih ke dalam lubang singki tersebut.
6. Setelah segala kekotoran tersumbat terhapus. Anda boleh pam singki mengunakan alat pengepam biasa. 

pastikan semua bahan2 ada la ye.. selamat mencuba~




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

11 insan comel komen

Write insan comel komen
husna zahidi
AUTHOR
6/26/2014 9:02 PM delete

woahh..serius ke?? macam main masak2 dlm sinki plak..hehehe..

Reply
avatar
nasa mulia
AUTHOR
6/26/2014 10:58 PM delete

tq...tips yang berguna...

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
6/27/2014 6:16 AM delete

mmg stress kalau singki tersumbat.
pastikan jga jgn buang minyak ke dalam sinki..

Reply
avatar
eamy milea
AUTHOR
6/28/2014 11:50 PM delete

Selalu sangat jadi., tp tak prrmah lagi buat sendiri,syukur ada en suami yg membantu..kawan pernah beli serbuk sinki kat kedai hardware...hope dapat membantu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
6/29/2014 4:26 PM delete

@eamy milea serbuk sinki? menarik tu

Reply
avatar
6/30/2014 9:24 AM delete

wahh banyak gak nak guna serbuk penaik n garam tu..cuka tiruan pulak susah nak mencari..kalau berkesan memang kena prepare semua bahan² ni kan..

Reply
avatar
Azwar Syuhada
AUTHOR
6/30/2014 9:28 AM delete

bolehlah cuba lepas ni..tak pernah terpikir plak ada tips ini..

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
7/01/2014 2:05 PM delete

memang stress kalau sinki tersumbat.. huhu.. selalu letak serbuk bikarbonat dan air panas je...

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!