Thursday, June 26, 2014

Cara Atasi Singki Tersumbat


Sangat stress bila ada masalah singki tersumbat. Dah la tak tahu tukang paip kat sini untuk baiki, nasiblah jumpa tips ini.. akhirnya selesai masalah daku...

Caranya nak atasi singki tersumbat:


1. Keluarkan semua air yang bertakung di dalam singki dengan menggunakan baldi kecil atau cawan.
2. Curahkan secawan serbuk penaik ke dalam lubang singki.
3. Diikuti dengan secawan garam halus.
4. Kemudian curahkan pula setengah cawan cuka tiruan.
5.Biarkan bahan-bahan yang dituangkan tadi bertindak selama 10 minit sebelum menuangkan air panas mendidih ke dalam lubang singki tersebut.
6. Setelah segala kekotoran tersumbat terhapus. Anda boleh pam singki mengunakan alat pengepam biasa. 

pastikan semua bahan2 ada la ye.. selamat mencuba~




11 comments:

  1. woahh..serius ke?? macam main masak2 dlm sinki plak..hehehe..

    ReplyDelete
  2. mmg stress kalau singki tersumbat.
    pastikan jga jgn buang minyak ke dalam sinki..

    ReplyDelete
  3. Selalu sangat jadi., tp tak prrmah lagi buat sendiri,syukur ada en suami yg membantu..kawan pernah beli serbuk sinki kat kedai hardware...hope dapat membantu

    ReplyDelete
  4. wahh banyak gak nak guna serbuk penaik n garam tu..cuka tiruan pulak susah nak mencari..kalau berkesan memang kena prepare semua bahan² ni kan..

    ReplyDelete
  5. bolehlah cuba lepas ni..tak pernah terpikir plak ada tips ini..

    ReplyDelete
  6. memang stress kalau sinki tersumbat.. huhu.. selalu letak serbuk bikarbonat dan air panas je...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!