Perkembangan Hakimi 9 Bulan

by - 3:23:00 PM


Owahhh... lagi 3 bulan je hakimi nak menjangkau usia satu tahun. cepatnya anak soleh mama ni membesar ye.. rindu waktu hakimi kecik-kecik dulu.. hehehe :)

so far perkembangan hakimi sekarang




-suka menjelajah seluruh rumah.. mengemas.. membuka laci2..
-dah pandai berdiri lama sendiri dan kadang2 pegang kerusi/meja untuk berpaut
-suka sangat mengutip dan memasukkan benda ke dalam mulut
-pandai pegang erat pensil/pen.. makan biskut sendiri walaupun bersepah..
-pandai mengajuk bunyi yang kita sebut
-suka di ajak bermain tepuk tangan
-sudah pandai sebut "mama".. "ma".. "mam".. "papa"
-mula kenal orang.. jadi dia takut pada orang yang belum di kenali


setakat ni memang mama masak makanan solid food hakimi untuk ke rumah pengasuh. cuma kurma, pisang hakimi reject dia tak suka makan.. masih blended sebab hakimi belum tumbuh gigi apa-apa pun lagi. hehehe :p 




inilah penyeri hidup mama setiap masa.. walaupun papa jauh.. ada hakimi cukup buat mama bahagia :) telatah,kerenah,ragamnya buat mama geram dan tentunya terhibur. Alhamdulillah.. 

moga mama dapat membesarkan hakimi menjadi anak yang soleh, bijak yang taat pada Allah dan Rasulnya.. Amin...




You May Also Like

16 insan comel komen

  1. Alhamdulillah perkembangan yang bagus untuk pembesaran kimi..comel je die senyum..

    ReplyDelete
  2. aii jijah...waaa dh 9 bulan kan...cepat je masa berlalu..lain2 kan perkembangan setiap anak...semoga kimi jd anak yg cerdik n soleh..

    ReplyDelete
  3. aii jijah...waaa dh 9 bulan kan...cepat je masa berlalu..lain2 kan perkembangan setiap anak...semoga kimi jd anak yg cerdik n soleh..

    ReplyDelete
  4. hakimi dah minum susu step 3? wah kejap je dah besar ank bujang ni

    ReplyDelete
  5. babam betui la comey...mama die kecik je ...

    ReplyDelete
  6. Irfan pulak bln 7 ni dah setahun...cpt je...tp x pandai berdiri lama lagi...gigi dah ada 6 batang...abis dia geget2 mama dia ni...hehe...semangat je hakimi... Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  7. Salam akak,blh x sy nk nom contact kak linda yg tukang urut?sy ade email kt akak.

    ReplyDelete
  8. Besar dah Kimi..Bulat pulak tu..Perut buncit..

    ReplyDelete
  9. alahai comelnya dia. hihi.. dah suka mengemas rumah dah ye Kimi.. hihi..

    ReplyDelete
  10. Alhamdllah ank soleh hakimi mmbesar dgn smpurna.. jiejah xlama dah tu nk bckp nnt mmg xtlayann kita dbtnya heheee..

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah.. hakimi peneman mama dia.. hakimi ni comel sungguhla... moga acik ina pun dikurniakan anak soleh jugak n comel macam hakimi!!

    ReplyDelete
  12. @Mar Mansor eh belom lagi la kak mar. hakimi baru step 1..

    ReplyDelete
  13. @IntaNBerliaN moga cik ina di kurniakan anak lelaki.. Amin

    ReplyDelete
  14. Besar dh si hakimi...seronok dpt tgk ank membesar dgn sihat dpn mata kan.. :)

    ReplyDelete
  15. hakimi comel dh besar pnjg dh

    ReplyDelete
  16. Hakimi makin comel la henshem boy.. Senyum sokmo dia..hehe

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!