Monday, June 23, 2014

With Kids Vs Without Kids


Bila ada anak secara automatik kehidupan seorang ibu itu berubah. dulu sebelum mengandung, mengandung pantang ada masa terluang mesti nak tidur je. memang daku ni kaki tidur! serius tak tipu!

sekarang sejak ada anak.. walaupun malam-malam hakimi bangun menyusu, kadang kala meragam.. mama tidur tak cukup, keesokan nak pergi keje lagi. tapi boleh gagah lagi bangun layan hakimi. sebab kita tahu itu tanggungjawab seorang ibu..




macam pergi mall gak. walaupon hakimi baik duduk dalam stroller tapi bila datang moody dia memang kelam kabut mama nak beli barang. hahaha selalu jadi kat daiso lah. daiso kan banyak barang menarik. mesti setiap pelusuk sudut dia nak terjah.. tengah sibuk nak pilih2 barang.. sekali hakimi mengamuk terus tak jadi beli barang.. dah lah papa balik 2minggu sekali baru pergi jalan jalan. sabar jelah. hihihi

tapi sebenarnya seronok. layan anak terhibur rasa hati lebih-lebih lagi bila berjauhan dengan suami. ada tempat bermain, tempat bermanja.. Alhamdulillah ^____^




11 comments:

  1. salam. alolo..comel ja sy baca entri akak ni..rasa tak sabar nak ada baby sendiri haahahhaha :D

    ReplyDelete
  2. heheh btol2.. dulu bleh belek lama2 satu2 benda yg nak bli tu.. skrg.. dr umah dh plan siap2, smpi kedai terus amik byr je.. xleh lama2.. dulu mandi bleh tutup pintu.. skrg mandi nk tutup pintu pun jarang skali hahaha...

    ReplyDelete
  3. sangat berbeza kan..tapi takpe, melayan anak lagi seronok :)

    ReplyDelete
  4. @Cik Itah@RRP best yunk ada baby sendiri..cepat2 kawen yer

    ReplyDelete
  5. @CaHaYaHaTi betul sgt tu.. mandi mmg nak depan2 mata dia.. sabar jelah

    ReplyDelete
  6. @Azhafizah Md Nor iya.. bahagia rasa.. hehe moga ada rezeki fiza menimang cahaya mata

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.. Bila berPJJ ni kena hargai setiap detik yang ada kan Jijah.. tapi, kalau tak ber PJJ pun, kena hargai jugak :)

    ReplyDelete
  8. Lama tak jenguk Jijah.. Dah besar pun Hakimi :)

    Gitulah kehidupan bila bergelar Ibu ni kan :D

    ReplyDelete
  9. Hahaha..mmg betul la jijah kan..
    Skrg nak shoppg utk diri sendiri pun tak sempat..grab mane yg smpat je..dh xley nak fitting baju lame2..hehe

    Tp tu la, wpun penat tp besttt.. Hakimi dah berapa kg skrg?

    ReplyDelete
  10. masa untuk diri sendiri terhad lah sikit bila dah ada anak nih..tp itulah tanggungjawab bila dah jadi ibu kan..:)

    ReplyDelete
  11. bila dah ada anak memg segala galanya berubah la

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!