Ramadhan Di Bumi Borneo

by - 4:35:00 PM


Buat pertama kali berpuasa di bumi borneo.. yang pasti dalam suasana dan waktu yang berlainan berbanding di semenanjung :)

kalau tahun lepas berpuasa ketika sarat mengandungkan hakimi.. tak silap 8bulan masa tu.. Alhamdulillah dapat berpuasa penuh bersama mak dan ayah di kampung.. selalu ayah yang rajin kejutkan bangun sahur.. masak nasi.. panaskan lauk.. daku tahu bangun semua dah terhidang! rindunya ke ayah n mak.. kalau mak malas nak bangun kesian ayah sahur sorang2.. sobsob  :'(


berbeza tahun ni.. berpuasa bersama anakanda tercinta zulhakimi zaim.. dan sudah pasti hakimi akan menemani mama bersahur dan berbuka puasa nanti.. bagaimana la agaknya yer... heeee~~

apa-apa pun itu semua dugaan....:) yang pasti niat kita untuk menjalani ibadah puasa dengan lebih baik.. ramadhan datang bukan mengubah jadual hidup kita tetapi ia datang untuk mengubah hati kita.. inshaaAllah...




Salam Ramadhan Al Mubarak dari Ziezah.com di bumi borneo..
^___^ 


p/s: puasa tahun ni tak dapat nak balik semenanjung berpuasa dengan makayah.. inshaaAllah mudah2an dapat cuti raya nanti.. Amin...



You May Also Like

20 insan comel komen

  1. selamat menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan yang mulia ini ....

    ^_^

    ReplyDelete
  2. sama la kita jijah puasa jauh dr suami.. pe2 pun selamat berpuasa yer

    ReplyDelete
  3. Assalam...slamat b'puasa dari http://ira-nira.blogspot.com/....smoga ramdhan kali ini akn lbh bmkna tuk kita :)

    ReplyDelete
  4. Selamat berpuasa jijah..semoga tabah hadapi hari2 yg mendatang..

    ReplyDelete
  5. sedey ciksu.in shaa Allah smga dipermudahkan ye

    ReplyDelete
  6. betul lah kak jijah..ramadhan dtg bukan nak mngubah jadual kita tp nak mengubah hati kita ke arah yg lebih baik kan..:)

    ReplyDelete
  7. @saya Comel tq yunk.. sama2 lah kita yer.. selamat berpuasa

    ReplyDelete
  8. @CaHaYaHaTi sama2 kita bersabar yer.. dugaan tu

    ReplyDelete
  9. @Munira Yaakop inshaaAllah pastikan ia bermakna

    ReplyDelete
  10. @eamy milea inshaaAllah.. terima kasih yunk.. selamat berpuasa

    ReplyDelete
  11. @QasehnyaRania moga di permudahkan.. inshaaAllah

    ReplyDelete
  12. @husna zahidi iya.. sama2 kita manfaat diri dengan amalan kebaikan di bulan puasa ni

    ReplyDelete
  13. Selamat berpuasa jijah..tahun ni beraya dgn si kecik lak yer...

    ReplyDelete
  14. Salam ramadhan kak iezah..Semoga ramadhan kali ini lebih baik .. :)

    ReplyDelete
  15. takpe jijah, masih ada kimi temankan.nanti bolehlah singgah raya kalau balik semenanjung :)

    ReplyDelete
  16. Amin. MOga Jijah dapat balik beraya nanti..

    ReplyDelete
  17. @ros_reeza amin.. moga dpt balik raya nanti

    ReplyDelete
  18. mesti rindukan jijah saat ayah kejutkan sahur...semoga jijah menjalani ibadah puasa dgn sbr

    ReplyDelete
  19. Thun ni berpuasa dlm kdaan prgnt.. Mudah2 an dipermudahkn..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!