Tuesday, February 10, 2015

Akaun Tabung Haji Untuk Anak


Tabung Haji (TH) menyarankan anda agar membuka Akaun Simpanan TH bagi anak anda seawal kelahiran dan seterusnya mendaftarkan haji untuk mereka setelah jumlah simpanan tersebut mencapai RM1,300 (*jumlah minimum syarat pendaftaran haji)


Alhamdulillah Zulhakimi zaim lahir je mama dah bukakan akaun Tabung Haji untuknya. sikit sikit menabung lama lama jadi bukit..
sekarang dah cukup RM1300 mama daftarkan haji untuk hakimi pula. 
kalau nak tunggu dia daftar sendiri, entah bila tahun la dapatnya. sedangkan sekarang pun dapat giliran tahun 2079!
masa tu tak tahu la mama dan papa masih hidup lagi ke tak...huuu
ahhh sedih pula -_-"




oh ye...sekarang dah mudah.. akaun tabung haji pun dah ada online banking mytaha
jadi mudahlah nak semak baki, pendaftaran haji, pindahan simpanan dengan mytaha :)

Jom kita start menabung,simpan dan daftar haji.. sesungguhnya menabung adalah amalan mulia bak kata pepatah, 
‘beringat sebelum kena, berjimat sementara habis’. 
Oleh itu, mulalah menabung dari sekarang kerana ‘sedikit-sedikit, lama-lama jadi bukit’.





12 comments:

  1. Alhamdulillah rezeki hakimi ni..baguslah menabung awal..ada rezeki jadi tetamu Allah awal badan sihat lagi masa tu kan

    ReplyDelete
  2. Senangkan....ad je sijil lahir bleh trs buka akaun TH.dh x de alasan utk ibubapa x nk menyimpan utk ank2

    ReplyDelete
  3. Betul tu, kena ajar anak-anak menabung dari kecik. all the best, mama jijah :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah jijah ...

    TQ dah dpt dah FM dr sabah tu ....

    ReplyDelete
  5. demi masa depan mereka jg kan...

    ReplyDelete
  6. sepatutnya aniq buat masa lahir dulu, tapi lupa2 sampai sekarang x buat..apa lah..tp duit tu mmg ada.. dah seribu lebih..simpan sendiri je..kalau masuk sekali bnyak tu lepas tu daftar terus boleh ke ye?

    ReplyDelete
  7. @Sya Nadia bole juga sya..asalkan cukup rm1300

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah.. Moga dipermudahkan.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!