Friday, February 6, 2015

Kek Coklat Moist


Malam tadi buat Kek Coklat Moist dengan adik.. 
Alhamdulillah menjadi! 
walaupun rupamu tak menarik...tapi rasanya....
sedapp bak hangg~~




apa susahh dah siap adunan kek pun...tinggal nak campurkan je..hahahhaa~~
bakar @ kukus.. tapi daku guna periuk ajaib..


ini Resepi Coklat Moist yang sebenarnya...


Bahan-bahan

Bahan A
1 cawan serbuk koko
1 cawan gula pasir
1 cawan susu cair
1 cawan minyak masak
1/2 cawan susu manis

Bahan B
3 biji telur
1 sudu kecil esen vanila

Bahan C
1 1/2 cawan tepung gandum
1 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil soda bikarbonat

Topping
1/2 cawan serbuk koko
1/2 cawan susu pekat
2 sudu besar marjerin
masak dalam double boiler


-Campur rata Bahan C.. sambil putar masukkan Bahan A dan Bahan B berselang seli.
-Masak dalam periuk kukus/pemanggang ajaib dengan menggunakan api yang kecil
-Tunggu 1/2-1jam baru angkat dan sejukkan
-tuangkan topping di atas dan hidangkan..



Selamat Mencuba~~




11 comments:

  1. hihi.. takpe rupa gitu.. janji licinnnnn... hihi..

    ReplyDelete
  2. wah.semua bahan dah ada kat rumah.boleh buat projek hujung minggu ni.

    ReplyDelete
  3. Nyum2 sdp tu jijah. Bak mai skit. Ehehhe

    ReplyDelete
  4. asal rasa sedap suda jijah..yang penting cuba buat dan alhamdulillah menjadi.sedap tu.

    ReplyDelete
  5. sedap kek coklat... rupa tak penting kan JIjah.. Asalkan rasa dia mavelesss... hihihi

    ReplyDelete
  6. sedap kan
    serius ciksu x pernah buat kek coklat guna PA lagi.selalu kukus je..

    ReplyDelete
  7. sedap ni yunk, nak buat pun senang je kan. :)

    ReplyDelete
  8. huwaaa rindu nak makan kek.. sob sob sob... selagi menyusu bdn selagi tu xleh makan...

    ReplyDelete
  9. yg penting sedap tu jijah...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!