Resepi Sup Cendawan Dengan Petola

1:00:00 PM 11 Comments A+ a-


Hai korang.. menu lunch apa hari tadi?




Sesekali buat menu simple cam ni pun sedap kan..
Sup cendawan dengan petola...makan dengan ikan goreng.. 
pehh sedapp!!


Resepi campak-campak jer..

1 btg petola
1 btg lobak merah
1 peket cendawan 
Sedikit fucuk
Bebola 
1 sd bsr ikan bilis -tumbuk
Bwg merah dan bwg ptih -tumbuk
garam dan serbuk perasa secukupnye.

Cara-cara
-Potong ikut suka semua sayuran
-Tumis bahan di tumbuk sehingga wangi masukkan air ikut nak banyak mana kuah..
-Bila mendidih masukan bebola,petola, lobak,fucuk dan cendawan dan biarkan mendidih.
-Masukkan garam secukup rasa
-Sedia di hidang




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

11 insan comel komen

Write insan comel komen
eMMe
AUTHOR
2/12/2015 3:08 PM delete

budak2, baya twin, n kimi mmg suke makan nasi same sup... tapi kene pelbagaikan makanan dowang..kalo hari2 lauk same je, mau muntah kot kan jijah...

Reply
avatar
eima
AUTHOR
2/12/2015 3:53 PM delete

kena plak ngan sambal belacan sedap ni ..aku suka

Reply
avatar
Iza Fiza
AUTHOR
2/12/2015 6:18 PM delete

sedapnya petola..sejak duk umah sewa tak pernah lagi masak petola..makan ngan nasi panas-panas buh kicap sedapnyaaaa =D

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
2/12/2015 6:21 PM delete

alahai jijah.
ciksu cukup suka petola mam mcm ni.
letal suun sikit.. pastu hirup kuah panas panas

tapi dh lama x mkn petola slps mngurut tu, bidan kata angin.. ciksu dh kena masa x tahu.
makan masa tgk period.. perghhhh mmg bisa..
sakit urat

Reply
avatar
Sya Nadia
AUTHOR
2/14/2015 3:23 AM delete

Petola...sedapnya..

Reply
avatar
ros_reeza
AUTHOR
2/14/2015 11:26 PM delete

Sedapnya. Tapi sekarang ni Ros dah jarang masak la Jijah..

Reply
avatar
Syahida
AUTHOR
2/15/2015 8:41 PM delete

sup2 berkuah camni, kalo ada lauk ikan goreng dengan sambal belacan, mmg terangkat selera makan hehe

Reply
avatar
2/16/2015 12:19 PM delete

sedap makan panas² kan Jijah

Reply
avatar
Hamelia Hamid
AUTHOR
2/17/2015 8:32 AM delete

sedap ni, kalau emi suka tambah budu..sayur2 tu cicah ngan budu hehe

Reply
avatar
2/17/2015 1:01 PM delete

sy kalu msk petola mesti msk kn suhun...x pon telur warrghhhh lapo da niiiii

Reply
avatar
2/17/2015 9:42 PM delete

fav cendawan. tapi petola tu xpernah n xreti makan hahaha

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!