Thursday, February 12, 2015

Resepi Sup Cendawan Dengan Petola


Hai korang.. menu lunch apa hari tadi?




Sesekali buat menu simple cam ni pun sedap kan..
Sup cendawan dengan petola...makan dengan ikan goreng.. 
pehh sedapp!!


Resepi campak-campak jer..

1 btg petola
1 btg lobak merah
1 peket cendawan 
Sedikit fucuk
Bebola 
1 sd bsr ikan bilis -tumbuk
Bwg merah dan bwg ptih -tumbuk
garam dan serbuk perasa secukupnye.

Cara-cara
-Potong ikut suka semua sayuran
-Tumis bahan di tumbuk sehingga wangi masukkan air ikut nak banyak mana kuah..
-Bila mendidih masukan bebola,petola, lobak,fucuk dan cendawan dan biarkan mendidih.
-Masukkan garam secukup rasa
-Sedia di hidang




11 comments:

  1. budak2, baya twin, n kimi mmg suke makan nasi same sup... tapi kene pelbagaikan makanan dowang..kalo hari2 lauk same je, mau muntah kot kan jijah...

    ReplyDelete
  2. kena plak ngan sambal belacan sedap ni ..aku suka

    ReplyDelete
  3. sedapnya petola..sejak duk umah sewa tak pernah lagi masak petola..makan ngan nasi panas-panas buh kicap sedapnyaaaa =D

    ReplyDelete
  4. alahai jijah.
    ciksu cukup suka petola mam mcm ni.
    letal suun sikit.. pastu hirup kuah panas panas

    tapi dh lama x mkn petola slps mngurut tu, bidan kata angin.. ciksu dh kena masa x tahu.
    makan masa tgk period.. perghhhh mmg bisa..
    sakit urat

    ReplyDelete
  5. Sedapnya. Tapi sekarang ni Ros dah jarang masak la Jijah..

    ReplyDelete
  6. sup2 berkuah camni, kalo ada lauk ikan goreng dengan sambal belacan, mmg terangkat selera makan hehe

    ReplyDelete
  7. sedap ni, kalau emi suka tambah budu..sayur2 tu cicah ngan budu hehe

    ReplyDelete
  8. sy kalu msk petola mesti msk kn suhun...x pon telur warrghhhh lapo da niiiii

    ReplyDelete
  9. fav cendawan. tapi petola tu xpernah n xreti makan hahaha

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!