Masih lagi PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh)

by - 9:52:00 PM


Kau ingat daku sebumbung dengan encik suami ke?? 
Oh no no!! PJJ aka perkahwinan jarak jauh ni dah kira sebati dengan daku ni la... sedih betul :(

Kalau nak cerita memang panjang..sedih bila ingat! cukup la korang tahu selama daku bercinta 13tahun,berkahwin,beranak satu ni daku jarang jarang jarang dapat sebumbung dengan suami.



Sekarang bila daku dan encik suami dah pindah semenanjung kami masih lagi berjauhan. Encik suami pula kursus kat Lumut 6bulan..daku di kampung Port Dickson. Paham sajalah kalau kursus tentera ni confirm kawalan ketat macam rekrut. Lagi susah nak dapat balik cuti kan ayut kan.. Untunglah ayut dapat pergi Lumut jumpa suaminya..huuu~ Kadang2 boleh sampai merajuk walaupun paham kerjaya dia.. hehehe

Setakat ni dah hampir 3 bulan suami kursus disana. Baru sekali jumpa hari tu weekand (sabtuahad je).. rindu tak usah cakap.. nasib la hakimi ni jenis tak kisah papa ada ke tak...dan yang peliknya walaupun berbulan tak jumpa papa..dia masih ingat pulak tu...hahahahaha~~

tunggu suami pencen navy la baru dapat tinggal serumah sama-sama... begini la nasib isteri navy...sedia dikorbankan..kohkohkoh



p/s: berharap suami dapat cuti raya cina ni..huuu




You May Also Like

20 insan comel komen

  1. Allah..bertabahla.... huhu pyah jugak PJJ ni...

    ReplyDelete
  2. Kesiannya, baguslah boleh bersabar dan bertabah..Dan pastinya jijah sangat berdikari kan..

    ReplyDelete
  3. huhu berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...semoga pengorbanan jiejah sefamili diberi ganjaran oleh-Nya. insyaAllah berbaloi-baloi juga nanti :)

    ReplyDelete
  4. @Nurulhuda Abdul Latip itulah kak..bila dah jauh2 dr asben ni terpaksa berdikari sendiri...

    ReplyDelete
  5. @Syahida amin mudah2an kak..walaupun pahit sekarang..inshaaAllah manis akhirnya

    ReplyDelete
  6. Sekapal la kita jijah...kalo hubby akak masuk ops pun mcm jijah jugak..3 bln dpt jumpa..pernah jugak sampai 5 bln x jumpa..nk pergi jmpa suami pun x bleh sebab arahan pihak atasan x bg..ini yg kita pilih..ini yg kita kena telan.fikir suami cari rezeki yg halal..insyaAllah hati kita akan terubat

    ReplyDelete
  7. bangga dengan jijah yang sekental ini..huhu..kalau emi, x tau la cmne..

    ReplyDelete
  8. jijah! mmg seksa zahir dan batin, tapi lelame alah bisa tegal biasa, Jijah pasti dpt tempuh ujian ini dengan mudah, cume ade setence part yg kite tak leh nak biasakan.. tapi jijah, akak percaya, once kite dah ade anak, or anak2, kite akak rasa kesukarannye... bila kite hadapi waktu2 yg sukar, nak handle anak sowang2...mmg menguji kesabaran juga... doa2 la...moga kalian dpt duduk sebumbung juga nnt.. sabar manyak2 jijah!

    ReplyDelete
  9. Btol tu.. byk kena korban.. adik yui pun dh gitula skg. Huhu

    ReplyDelete
  10. heheh..sama la kite. da kawin 3 tahun baru sebumbung dgn husband 3 kali. setahun sekali mcm hari raya la plak

    ReplyDelete
  11. heheh..sama la kite. da kawin 3 tahun baru sebumbung dgn husband 3 kali. setahun sekali mcm hari raya la plak

    ReplyDelete
  12. Pengorbanan demi masa hadapan tetapi kekadang fikir best jugak boleh rindu2an macam org bercinta.

    ReplyDelete
  13. moga2 pengorbanan itu lebih mendekatkan kita kepada-Nya...

    ReplyDelete
  14. Sabar ye Jijah.. memang kena kuatkan hati. Dugaan buat kita.. :(

    ReplyDelete
  15. sabar ye jijah..InshaAllah akan ada sesuatu yang terbaik akan datang untuk fmaily Jijah :)

    ReplyDelete
  16. Samalah kita jijah.Sabar je la.hhee

    ReplyDelete
  17. bettabah la jijah..
    bagus hakimi
    berdikari.baru anak tentera kan..

    ReplyDelete
  18. Betul tu zizah..vie ni pula laki asyik ops..kita laa jd dady n mommy..lagi sakit klau anak sakit..smua kne buat sndri..bini askar ni mmg kne kuat semangat n besaboo..

    ReplyDelete
  19. hakikat yang harus kita terima bersuamikan askar :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!