Thursday, July 5, 2012

Kelebihan Berselawat





Rasullulah SAW bersabda, yang bermaksud:
"Sesungguhnya yang membacakan satu selawat kepadaku, nescaya Allah akan berselawat padanya sebanyak sepuluh kali, 
di hapuskan daripadanya sepuluh kesalahan dan di angkat pangkatnya sepuluh darjat".
(Riwayat Ibn Abi Syaibah)




19 comments:

  1. subhanallah hebatnye nikmat2 selawat ni ... insyaallah akan cuba amal

    ReplyDelete
  2. subhanallah hebatnye nikmat2 selawat ni ... insyaallah akan cuba amal

    ReplyDelete
  3. jijah..thankz for ur sharing. Memang banyak manfaatkan kalo berselawat nih.

    ReplyDelete
  4. Allah maha pemurahkan jijah.. dengan berselawat pun dia mampu beri pahala dan ganjaran yang banyak.. SubhanAllah..

    ReplyDelete
  5. sebagai satu perkongsian dan jugak peringatan.. =)

    ReplyDelete
  6. SENANG JE BACA SELAWAT, BYK GANJARANNYA...RUGI KALAU TAK BERSELAWAT

    ReplyDelete
  7. jom amalkan selawat.. sambil bloging pun leh selawat taw :D

    ReplyDelete
  8. thanks jijah sebab kongsikan ilmu yg bermanfaat ni..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah,banyak kelebihan selawat ni...

    ReplyDelete
  10. insyaAllah. tq share kak jijah :)

    ReplyDelete
  11. kadang2 bila takda buat apa2 kerja or tgh buat kerja, mesti baca zikir or selawat.. sama ada dlm ati or tak hehe

    ReplyDelete
  12. nice sharing.. selamat beramal ^^

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum. info yang berguna untk sy.

    ReplyDelete
  14. Mari sama sama kita amalkan.banyak kelebihan yang kita dapat.

    ReplyDelete
  15. InsyaAllah pahala akan menanti kita yg membaca selawat ni..

    ReplyDelete
  16. a'aa selawat mmg byk kebaikn dia.. lgpun xsusah utk kita lakukannya kn....

    ReplyDelete
  17. @IntaNBerliaN betul tu sis.. nak dan taknak berselawat je kan..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!