Tuesday, July 31, 2012

Selamat Hari Pahlawan 2012





Pahlawanku
Pergilah berjuang untuk bangsa
Jangan ragu
Namamu tetap dipuja

Biar mati
Sebagai pahlawan yang sejati
Jangan undur
Jasamu kelak bertabur

Selamat kau pergi
Selamat kembali
Dengan hati suci
Dan tak takut mati

Pahlawanku
Menuju ruang ke medan perang
Jangan takut
Sebagai askar berjuang




Jasa dan bakti pejuang terdahulu dalam kenangan. 
Pengorbanan dan perjuangan ini menjadi inspirasi kepada generasi baru. 


SELAMAT HARI PAHLAWAN 2012
buat wira-wira negara tak kira askar mahupun polis :)



38 comments:

  1. selamat hari pahlawan, kenangilah jasa pahlawan2 kita.. kerana merekalah Negara kite aman merdeka...

    Zizah, sihat ke? kat ner la ni? kat Semananjung ka? kat Sabah ka?

    ReplyDelete
  2. @nuyui a.k.a miss YUI selamat hari pahlawan buat ayah yui :)

    ReplyDelete
  3. @eMMehehe kat semenanjung dah la kak.. duk seminggu je kat sana..

    ReplyDelete
  4. Al Fatihah buat semua perwira negara yg gugur di medan tempur

    ReplyDelete
  5. tanpa diorg mungkin kite semua tak aman cam ni kan .... TQ pd mereka yg berjuang

    ReplyDelete
  6. @khairul Alfatihah...jasa mereka di ingati..

    ReplyDelete
  7. @eimabetul2.. punya la susah dulu dorang berperang menentang komunis..

    ReplyDelete
  8. selamat hari pahlawan juga kepada pejuang negara. jasa mereka amat dikenang.

    ReplyDelete
  9. @fynajasa yang tiada tolak bandingannya...

    ReplyDelete
  10. baru tau hri ni hari pahlawan rupanya.. =)

    ReplyDelete
  11. baru tau hri ni hari pahlawan rupanya.. =)

    ReplyDelete
  12. Slmat hari pahlawan dear! :)

    ReplyDelete
  13. Selamat Hari Pahlawan to all "WAGS" jugak :-)

    ReplyDelete
  14. Hero Jijah... ;)

    Selamat Hari Pahlawan :D

    ReplyDelete
  15. selamat hari pahlawan dan selamat berpuasa jijah :)

    ReplyDelete
  16. @aisyahehe iyer..hari ni hari pahlawan :)

    ReplyDelete
  17. @ayutselamat hari pahlawan juga ayut!

    ReplyDelete
  18. @cplud miera tq... selamat berpuasa juga cplud :)

    ReplyDelete
  19. Tanpa izin Allan dan tanpa perjuangan mereka, tak mungkin kita dalam hidup dalam aman..


    Sedih bila ada segelintir manusia di Malaysia yang sanggup gadaikan keamanan demi kepentingan sendiri..

    ReplyDelete
  20. @Yousof tu la kan..sedih sgt..ramai tak bersyukur hidup dalam negara ni yang aman damai..huhuhu

    ReplyDelete
  21. selamat hari pahlawan buat jijah ngan suami..

    ReplyDelete
  22. yg mati dimedan perang,matinya mati jihad........tanpa pahlawan terdahulu,tidak mungkin kita akan hidup senang sebegini..

    selamat hari pahlawan!..

    #er,,tetiba nak cari bf tentera...tolong rekomen :P

    ReplyDelete
  23. @Eca Dwinky Asha betul2..tak mungkin kita senang sekarang ni.. selamat hari pahlawan :)

    nak ke? kang kena reject pulak..hehe

    ReplyDelete
  24. pahlawanan yg byk bjasa..xsusah pn nk kenang :) berdoa untuk mereka dsana :)

    ReplyDelete
  25. tanpa mereka,hidup kita tak aman mcm sekarag..selamat hari pahlawan!

    ReplyDelete
  26. @shida'R betul2.. sedekahkanlah Al Fatihah buat mereka yg gugur di medan perang!

    ReplyDelete
  27. @Azzah betull..selamat hari pahlawan buat semua..

    ReplyDelete
  28. @azizah :) kenal2 dlu..reject blkg cerita..wakakakaka..

    ex-bf eca dulu tu kan...(yg chef tu),skrg kt lumut....kursus 3bulan.senang hati dia xde kt sabah ne.wakakak :P

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!