Friday, July 13, 2012

Tazkirah Jumaat Part 23






Tahu tak mengapa ALLAH menciptakan kita dengan segala kekurangan yang kita ada?

Kerana, akan ada saatnya nanti Allah akan menyempurnakan kekurangan itu dengan hadirnya seseorang yang memiliki apa yang tidak kita miliki…
Seseorang yang mampu menerima kekurangan kita adalah orang yang mampu menutupi kekurangan itu dengan apa yang dia miliki…

24 comments:

  1. adakalanya menjadi kekurangan itu sudah cukup sempurna buat seseorang kerana dia lah yang bakal melengkapkan kesempurnaan tersebut kan kak jijah :)

    ReplyDelete
  2. betul jiejah..kite mnjd sempurna setelah psgan sejati hadir mlgkapi kkurgan yg ade..saling lgkap mlgkapi ;)

    ReplyDelete
  3. @MyMyakak setuju sgt kata2 dian..

    ReplyDelete
  4. @shida'R tu sebab kita hidup berpasangan saling melengkapi antara satu sama lain :)

    ReplyDelete
  5. saling lengkap melengkapi...setiap org ada kekurangan..tp hadirnya insan lain,pasti blh menutup kekurangan itu..same jgk dlm berkawan..lengkap-melengkapi dgn adanya give and take :)

    ReplyDelete
  6. @ayutyup betul tu..kita hidup di dunia ni untuk berkawan.. setiap org ada kelebihan dan kekurangan!

    ReplyDelete
  7. setiap pasangan saling melengkapi..kan ^_^

    ReplyDelete
  8. Memang betul... setiap org ade kelebihan dan kekurangan so kite kene terima la...

    ReplyDelete
  9. saling melengkapi.. adakalanya kekurangan itu menjadi kelebihan pada kita, kita je tidak menyedarinya :)

    ReplyDelete
  10. we know that 'nobody' perfect.. but people are 'nobody'.. hehe, saja mencarut..

    doakan jijah pregnant :)

    ReplyDelete
  11. awwww

    ni tak sabar nak kawen ni. *tiba2 :p

    ReplyDelete
  12. Sentiasa cuba menjadi sempurna dimata sidia...Bila tiba saat diujiNya tersedar tiada yang sempurna dan saat dia menerima seikhlasnya ketidak sempurnaan itu..kita tau, dia lah pelengkap ketidak sempurnaan itu..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!