Monday, October 20, 2014

Menu Si Bujang Spiral Bolognese


Hakimi dah mula makan sikit-sikit. dah ada selera. kalau sebelum ni kan minum susu saja. tu pun lepas minum susu muntah. Alhamdulillah.. sekarang ada selera untuk makan.

resepi baru mama buat



Spiral Bolognese Si Bujang

Bahan bahan :

  • Pasta Spirals (direbus)
  • Tomato (diblend)
  • Mix vege (kalau ada)
  • Bawang putih+bawang merah (tumbuk)
  • Olive oil (tumis)
  • Capsium (potong dadu)
  • Ayam potong dadu


Cara-cara :

  1. Masukkn sikit olive oil dalam non sticky pan then tumiskan bawang putih n merah
  2. Dah naik bau masukkan tomato yang diblend tadi
  3. Masukkan mix vege, ayam dan capsium tunggu sampai empuk
  4. Akhir skali masukkan spirals yang dah di tos..gaul rata..
  5. Siapp!


 siap makan dengan anak pengasuh lagi. anak pengasuh siap suap hakimi sebutir2.. hehehe sweet :)



12 comments:

  1. selera western kimi ye..sedap mama masak

    ReplyDelete
  2. sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

    ReplyDelete
  3. ooo jijah dah kasi capsicum yer kat hakimi..husna x berani lg nak kasi irfan capsicum..boleh try ni..spirals pasta tu kan lembut je bila masuk mulut..mmg baby 10 bulan ke atas dah boleh makan dah...hehe

    ReplyDelete
  4. untung anak makan western kecik2 lg..hihi

    ReplyDelete
  5. @nurul husna boleh dah bagi capsicum tu dr 10bulan husna. tp jijah baru juga try utk hakimi

    ReplyDelete
  6. Kimi tekak western je ne...hehehe

    ReplyDelete
  7. Tq awak share resepi...nnt nk try buat jgk la

    ReplyDelete
  8. Pasta jenis ni sya kurang suka.. Tp western food mmg sedap.. Nyumm..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!