Thursday, August 2, 2012

Fadhilat Sedekah





Begitu besarnya fadhilat bersedekah bukan sahaja di janjikan oleh Allah pahala sehingga tujuh ratus kali ganda malah terapi bersedekah pun mampu menjadi sebab untuk Allah menyembuhkan berbagai penyakit dan memakbulkan hajat mulia seseorang. Makanya suatu masa nanti saat orang yang sangat mencintai hartanya dan kurang besedekah sedang di dalam keadaan nazak (hendak mati) ia akan berkata seperti  yang tertera di dalam maksud firman Allah di bawah ini:

"........Wahai Tuhanku, alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku ke suatu masa sedikit sahaja lagi supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi orang yang soleh," 
(Surah Al-Munafiqun ayat 10)


yuk sedekah.. biar berkat :)


28 comments:

  1. btul tu dear..ayut rasa mmg byk fadilat ye bile sedekah ni.kdg2 tu wlupun takde duit dh mcm rasa tenang je.tak la serabut sgt.mgkn tu pon slh satu klebihan bila memberi :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbth...
    pekabar sis azizah......
    nice info about sedekah...pe pun ianya bermula dengan hati.......

    ReplyDelete
  3. tu yg dikatakan tgn yg memberi lebih baik dr tgn yg menerima.. hehe

    ReplyDelete
  4. untungnya mereka yang selalu bersedekah.. :') teringin nak bersedekah banyak2 di bulan mulia ni

    ReplyDelete
  5. Sedekah ni memg bgus..tp ati kne ikhlas,bukn sebb nk mnunjuk or riak..same2 la kite

    ReplyDelete
  6. senyuman pun sedekah kan?

    ReplyDelete
  7. @ayutyup ayut..memberi lebih baik drpd menerima kan :)

    ReplyDelete
  8. @TiranaAduka waalaikumslm wbth.. betul tu.. biar lah ikhlas dlm sedekah..

    ReplyDelete
  9. @aisya betul tu aisya.. banyak pahalanya tangan yang memberi tu..

    ReplyDelete
  10. @anaztasias nora aira InsyaAllah.. mari lah kita bersedekah di bulan puasa ni..

    ReplyDelete
  11. @Ardini Humaira boleh kak.. sedekahlah di mane2 tempat org yg memerlukan..

    ReplyDelete
  12. @LiNda betul tu.. biar ikhlas dari hati.. baru lah dapat pahala berlipat ganda.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  13. @Azzah senyuman yang ikhlas pon 1 sedekah.. :)

    ReplyDelete
  14. jijah..nk kad raya tak
    bg alamat jijah kat email linda, langkahlinda@gmail.com

    ReplyDelete
  15. @LiNda linda..jijah dah send alamat kat kotak komen linda..

    ReplyDelete
  16. jom ramai2 beli saham akhirat ^^

    ReplyDelete
  17. kita sedekah apa yg mampu kan kak jijah. doa pun sedekah gak :)

    ReplyDelete
  18. sedekah bukan saje dgn wang ringgit kan . ade jugak sedekah yg mudah .. senyum pon satu sedekah . so tak susah pon nak bersedekah : )

    ReplyDelete
  19. @-meeSUPERGIRL- betul2 setuju tu :) senyumlah senyumlah..

    ReplyDelete
  20. alhamdllah shida n family baru je bsedekah baju2 yg xmo pkai msih elok kat kg2 :)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!