Fadhilat Sedekah

9:00:00 PM 28 Comments A+ a-





Begitu besarnya fadhilat bersedekah bukan sahaja di janjikan oleh Allah pahala sehingga tujuh ratus kali ganda malah terapi bersedekah pun mampu menjadi sebab untuk Allah menyembuhkan berbagai penyakit dan memakbulkan hajat mulia seseorang. Makanya suatu masa nanti saat orang yang sangat mencintai hartanya dan kurang besedekah sedang di dalam keadaan nazak (hendak mati) ia akan berkata seperti  yang tertera di dalam maksud firman Allah di bawah ini:

"........Wahai Tuhanku, alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku ke suatu masa sedikit sahaja lagi supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi orang yang soleh," 
(Surah Al-Munafiqun ayat 10)


yuk sedekah.. biar berkat :)


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

28 insan comel komen

Write insan comel komen
ayut
AUTHOR
8/02/2012 9:30 AM delete

btul tu dear..ayut rasa mmg byk fadilat ye bile sedekah ni.kdg2 tu wlupun takde duit dh mcm rasa tenang je.tak la serabut sgt.mgkn tu pon slh satu klebihan bila memberi :)

Reply
avatar
TiranaAduka
AUTHOR
8/02/2012 10:39 AM delete

Assalamualaikum wbth...
pekabar sis azizah......
nice info about sedekah...pe pun ianya bermula dengan hati.......

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
8/02/2012 11:48 AM delete

tu yg dikatakan tgn yg memberi lebih baik dr tgn yg menerima.. hehe

Reply
avatar
8/02/2012 12:31 PM delete

untungnya mereka yang selalu bersedekah.. :') teringin nak bersedekah banyak2 di bulan mulia ni

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
8/02/2012 9:59 PM delete

Sedekah ni memg bgus..tp ati kne ikhlas,bukn sebb nk mnunjuk or riak..same2 la kite

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
8/02/2012 10:45 PM delete

senyuman pun sedekah kan?

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/02/2012 11:29 PM delete

@ayutyup ayut..memberi lebih baik drpd menerima kan :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/02/2012 11:30 PM delete

@TiranaAduka waalaikumslm wbth.. betul tu.. biar lah ikhlas dlm sedekah..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/02/2012 11:31 PM delete

@aisya betul tu aisya.. banyak pahalanya tangan yang memberi tu..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/02/2012 11:31 PM delete

@anaztasias nora aira InsyaAllah.. mari lah kita bersedekah di bulan puasa ni..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/02/2012 11:32 PM delete

@Ardini Humaira boleh kak.. sedekahlah di mane2 tempat org yg memerlukan..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/02/2012 11:33 PM delete

@LiNda betul tu.. biar ikhlas dari hati.. baru lah dapat pahala berlipat ganda.. InsyaAllah..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/02/2012 11:33 PM delete

@Azzah senyuman yang ikhlas pon 1 sedekah.. :)

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
8/02/2012 11:46 PM delete

jijah..nk kad raya tak
bg alamat jijah kat email linda, langkahlinda@gmail.com

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/03/2012 12:05 AM delete

@LiNda linda..jijah dah send alamat kat kotak komen linda..

Reply
avatar
8/03/2012 2:10 AM delete

jom ramai2 beli saham akhirat ^^

Reply
avatar
Cik tikah
AUTHOR
8/03/2012 7:31 AM delete

kita sedekah apa yg mampu kan kak jijah. doa pun sedekah gak :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/03/2012 12:42 PM delete

@Cik tikah betul2.. janji ikhlas :)

Reply
avatar
8/03/2012 9:09 PM delete

sedekah bukan saje dgn wang ringgit kan . ade jugak sedekah yg mudah .. senyum pon satu sedekah . so tak susah pon nak bersedekah : )

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/03/2012 9:55 PM delete

@-meeSUPERGIRL- betul2 setuju tu :) senyumlah senyumlah..

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
8/04/2012 12:14 AM delete

alhamdllah shida n family baru je bsedekah baju2 yg xmo pkai msih elok kat kg2 :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!