Thursday, June 28, 2012

Lirik Lagu Akur Janji Edie feat Wanie


Mungkin ada yang belum pernah dengar lagu ni kan.. Macam biasa lagu ni jijah dengar dekat radio Suria.fm. Cuba hayati lirik dan lagu ni.. memang best dan menusuk kalbu. 

Buat pengetahuan korang.. lagu ni merupakan lagu tema sebuah majlis perkahwinan di belah timur. maka dengan itu lagu ni sesuai la sangat bagi pasangan yang bakal berkahwin mahupun sudah berkahwin.

Jijah tahu lagu ni memang kena dengan rata-rata pasangan bercinta. bila kita bercinta kita juga berjanji akan setia, saling saling menyayangi, hidup mati bersamanya, kau lah kekasih awal dan akhir, jiwa raga ku serah padamu.. begitu dengan perasaan jijah masa bercinta dulu. dan alangkah manisnya bila percintaan kita itu terikat dengan sebuah ikatan yang sah. manis kan :)

Dan bila terikatnya dengan ikatan yang sah kita percaya itulah jodoh yang Allah berikan kepada kita. Dan InsyaAllah moga Allah merestui hubungan yang telah terbina hingga kekal abadi... 




jijah suka lagu ni!


Tak pernah ku menduga
Kan bertemu denganmu
Bersatu di alam cinta
Tak pernah ku merasakan
Bahagia begini
Di sisimu
Kekasih ku sayang kan kamu
Cintaku kasihku untukmu
Kekasih hanya kau ku mahu
Hidup dan mati bersamamu
Akur janji setia padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu
Akur janji ku hanya untukmu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu
Aku tak bisa sendiri tanpamu
Sedetik pun ku tak mampu
Sejuk hatiku oh tenang jiwaku
Memandangmu
Hatiku hatimu telah bertemu
Sayangmu sayangku jadi satu
Rindumu rinduku disimpulkan
Terciptalah sebuah ikatan
Akur janji setia ku padamu
Akur janji menjaga hatimu
Akur janji jiwa dan ragaku
Ku serah padamu
Akur janji ku hanya untukmu
Akur janji kaulah kekasihku
Akur janji seluruh hidupku
Ku serah padamu
Ku percaya
Jodohku denganmu
Ku percaya
Kau permaisuriku
Ku percaya
Kasih sayang kita kan kekal abadi
Moga Tuhan merestui



Jijah doakan kebahagiaan kawan-kawan jijah sehingga terciptanya sebuah ikatan yang sah! Amin...


36 comments:

  1. rozie pun suka lagu ni....

    ReplyDelete
  2. dak opis aku suka ebenor lagu ni .. kemain dok mendonlod pastu blutooth...tp bg aku yg bkn penggemar mendgr lagu ni ....tak sedap pun ...kiki

    sbb aku tak minat dgr muzik....
    tp bila dihayati lirik2 ... indah rupenya

    ReplyDelete
  3. oh suka!!

    its my ringtone too.. upss jiwang sudeyy ~ :)

    ReplyDelete
  4. yui pon uska dgr..kat suria kerap kuar kan..

    ReplyDelete
  5. sedapp...lagu ni!
    akak x pernah dgr lagik..sbb mmg x suka dgr radio..huhu

    semoga bait2 lagu tu..membawa seribu pengertian buat kita sume..aminnn

    ReplyDelete
  6. ku percaya..pasti tercipta sebuah ikatan.akur janji.insya Allah.fuhhh..sies ayut melayan lagu ni pepagi tak pasal2.hahaha.Jijah suh ayut layan jiwang la plak.adehh :D

    ReplyDelete
  7. morning kak..
    blum penah dgr lagi lagu nie..
    hehe
    maklum laa.. org bujang.. hehehe..

    hope kaka jijah pn happy dgn life skrg :)

    ReplyDelete
  8. haaaa..lagu nie la yg ika cari. thanks akak ! ^^

    ReplyDelete
  9. linda xpernah dgr lagu ni...tapi lirik dia menarik...:)

    ReplyDelete
  10. 1st time dgr lagu ni kak.. hehe

    ReplyDelete
  11. kita suka gile lgu nih mmg best...ohh semoga jijah cepat dpt baby yer

    do visit n follow me back ok
    http://myaleo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. @eimayer.. kalau hayati betul2 memang indah pon kak.

    ReplyDelete
  13. @Ida Firdausi best giler! nak bluetooth! hehe

    ReplyDelete
  14. pertama kali mas dengar.. sweet nya lagu ni kak ;')

    ReplyDelete
  15. @nuyui a.k.a miss YUI haah suriafm yg ajar jijah lagu ni..

    ReplyDelete
  16. @ayutnak suruh ayut hayati lagu ni.. pastu cakap kat hafizal cepat2 masuk minang.. hahaha :p

    ReplyDelete
  17. @MyMytakpe org bujang pon boleh layan..

    ReplyDelete
  18. @Cik Rongoks welcome dik! akak pon lama mencari...baru jumpa..hee

    ReplyDelete
  19. @LiNda untuk linda sesuai sgt2.. haha :p

    ReplyDelete
  20. @aisya lama2 dengar pasti suka :)

    ReplyDelete
  21. @Nurul Syazana Noorhijas tgk nama noorhijas tu akak kenal..hehe

    ReplyDelete
  22. @fiQRamemang sweet! sesuai dengan mas sekarang ni..

    ReplyDelete
  23. mcm x familiar lg dgn lagu ni..

    *jijah.. 40 or 45 tu, dorg yg bayar dkt kita.. kiranya dorg byr 40 or 45 utk 3 bulan contract..

    jijah try la apply.. mesti jijah dapat.. yela, uv jijah mesti lbh dr 350 sehari punya.. :-)

    ReplyDelete
  24. lagu sekarang mostly banyak yg mengarut..tapi yg ni sedap..

    ReplyDelete
  25. @IntaNBerliaN lagu ni lagu tema kenduri kawen ni..hehe kat suria.fm je yg popular!

    hahaa xde maknanya... ngee~ nak try la kak! hehee

    ReplyDelete
  26. @Hanih Borhan lirik dia best kan.. sesuai untuk pasangann bercinta supaya cepat kawen..hahaha :P

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!