Sudah Enam Bulan atau Baru Enam Bulan?

by - 8:00:00 PM


Daisypath Anniversary tickers


Alhamdulilah.. sudah masuk setengah tahun usia perkahwinan kami.. perkataan sudah enam bulan atau baru enam bulan datang silih berganti.. Terima kasih yang mendoakan kesejahteraan rumahtangga kami walaupon kami suami isteri yang berjauhan -_-"




banyak benda daku perlu belajar lagi dalam alam rumahtangga. sebagai manusia biasa kadang-kadang kita lupa dan buat sesuatu yang tak di ingini. yelah dulu kita solo lagi. nak jaga hati cuma satu je. kali ni berdua, banyak hati kena jaga.. siapa kata tiada gaduh dalam rumahtangga. itu lumrah kehidupan. ada pasang ada surutnya. nasib la suami menegur dengan cara baik :)


selepas berkahwin peribadi daku melambangkan suami, dosa daku di tanggung oleh suami. maka apa yang daku buat demi menjaga nama baik dan maruah suami daku. Alhamdulilah daku dah membiasakan diri apabila pergi ke mana-mana harus mendapatkan izinnya terlebih dahulu. semuanya demi dia :)


masih banyak lagi ilmu rumahtangga daku perlu belajar dan belajar lagi dalam rumahtangga. semoga Allah meredhai setiap perbuatan yang kita lakukan. semoga rumahtangga ni kekal hingga ke jannah :)


sekarang ni daku dambakan anak buat penyeri rumahtangga kami. doakan yer :)
dah sebulan hubby draft Sabah..menghitung hari bila la suami ni nak pulang yer. huhuhu


You May Also Like

45 insan comel komen

  1. br kawen 6 bulan tp dok jauh2 ...huhu tu yg tak besh tu .....asek la rindu rinduan......

    ReplyDelete
  2. WAH.....cepat je kan masa berlalu...

    (ha, post last tu best) heheheheh...kak long pun masih lagi dlm proses "USAHA"...

    semoga doa kita dimakbulkan...amin/

    ReplyDelete
  3. semoga trus berbahagia dengan suami tersayang je jijah :)
    jg dri baik2..jg ksihatan..jg pemakanan.nnt get ready nak dpt baby tau.Ayut doakan utk jijah.

    ReplyDelete
  4. sementara nak sesuai kan..mcm tular kan..huhu..

    ReplyDelete
  5. insyaALLAH dear. moga rezeki itu ada..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah
    tahniah jijah
    semoga hubungan jijah kekal bahagia selamanya bersama suami tercinta
    amin

    ReplyDelete
  7. insyaAllah kak.. cepat2 dapat baby.. nak tengok kak jijah junior pulak.. hehehe

    ReplyDelete
  8. wah.. dah setengah tahun yer.. sekejap je.. rs mcm br lg jijah kawen :-)

    ReplyDelete
  9. Insyallh kalau rezeki tak kemana...

    ReplyDelete
  10. insyaAllah kak jijah. semoga kak jijah dan suami dimurahkan rezeki dan bakal menimang cahaya mata secepat mungkin. amin :)

    ReplyDelete
  11. 6 bulan tu terlalu baru kalau nak banding dengan pakcik yang sudah hampir 32 tahun berumahtangga.

    pakcik doakan semoga awak berbahagia hingga ke akhir hayat dan segera menimang cahaya mata.

    ReplyDelete
  12. kejap je dah enam bulan kan tp mesti rasa mcm pengantin baru hehe

    ReplyDelete
  13. wah, dah 6 bulan kak jijah jadi wife orang. semoga kak jijah cepat dapat baby comel :)

    ReplyDelete
  14. @eimahuhuhu nak buat camner kak.. masing2 ada kerjaya.. nak2 keje beruniform..huhuhu

    ReplyDelete
  15. @kaklong InsyaAllah.. moga doa kita di makbulkan oleh Allah :)

    ReplyDelete
  16. @ayut tenkiu syg! InsyaAllah.. hugss ayut ketat2 :)

    ReplyDelete
  17. @dilla nadila Amin ya rabbal alamin.. tq syg~

    ReplyDelete
  18. @aisya memang nak cepat yunk.. tapi rezeki belom meyebelahi lagi.. doakan yer :)

    ReplyDelete
  19. @IntaNBerliaN tu la pasal.. jijah rasa macam baru lagi.. haha baru setengah tahun :P

    ReplyDelete
  20. @AmALiNa aFIqAh Amin ya rabbal alamin.. moga Allah makbulkan doa fiqa :)

    ReplyDelete
  21. @al-lavendari InsyaAllah pakcik.. semoga di mudahkan oleh Allah..

    ReplyDelete
  22. @Phathahaha baru 6 bulan.. mood honeymoon lagi kot.. lalala :p

    ReplyDelete
  23. @zuhaida Alhamdulilah dah 6 bulan :) INsyaAllah jika di berikan rezeki oleh Allah :)

    ReplyDelete
  24. cepatnya masa kan..insyallah nanti ada la rezeki anak tu...

    ReplyDelete
  25. sudah tapi baru..hee..semoga bahagia hingga ke syurga ye jijah..jadikan rindu-rinduan tu sebagai dugaan yg merapatkan lagi hubungan suami isteri..amin..

    ReplyDelete
  26. harap harap lepas ni tak berjauhan lagi kan jijah.insyaAllah ade rezeki untuk jijah dan suami..aminn

    ReplyDelete
  27. @Azhafizah[フィザ] Amin.. mudah2an di berikan rezeki oleh Allah :)

    ReplyDelete
  28. wahh, pantas sgguh masa berlalu...

    ReplyDelete
  29. InsyaAllah, jijah... amalkan folic acid :)

    ReplyDelete
  30. @caliph shuriken pantas kan.. tak terasa sgt pon.. hehe :p

    ReplyDelete
  31. 6 bulan dah? huhu..rasa cam baru je lg jiejah syg.. ^_^

    #jiejah shida de benda nk tnya nnt kite sms eh :)

    ReplyDelete
  32. @shida'R kan kan... rasa macam baru je kawen semalam.. haha :P

    ok shida..pm jijah yer :)

    ReplyDelete
  33. linda doakan jijah n hubby berbahagia ke akhir hayat dan dikurniakan baby comel. :)

    ReplyDelete
  34. @LiNda Amin ya rabbal alamin.. tq syg~

    ReplyDelete
  35. insyallh forever till jannah..=)..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!