Nak Makan Semua Ni!!

by - 8:00:00 AM


InsyaAllah tengahari ni jijah terbang ke semenanjung...
balik sorang-sorang jer korang.. suami jijah hampir dua minggu masih belayar dan tak dapat cuti... hukhukhuk :(
jadi jijah harus berdikari sendiri bersama anak dalam kandungan ni....

Bila balik cuti kat semenanjung nanti...
tak sabar nak makan macam-macam..
susah nak cari makanan semenanjung yang ada kat sini.. ada pon tak sesedap dan sepedas kat sana...
teringinn sangat..huhuhu

Setiap hari sabtu ada pasar malam kat kampung jijah...
makanan yang jijah nak sangat makan ialah....



yong tau fu!
nak sangat makan.. nak-nak kuahnya yang sedapp tu...


char kuey teow kerang pehh marveless!



yang ini memang favourite jijah... nak-nak bulan puasa..  
tapi nak cari juga murtabak ni!!

kebab! 
sebelum datang sabah jijah dah makan dah kebab.. tapi nak makan lagi ni balik ni.. favourite!!

nanti nak suruh mak masak laksa dengan mee kari!
mak masak sedappp..

Laksa Penang


banyak lagi sebenarnya.. tak larat nak google..
tapi yang pastinya bila balik cuti nanti apa yang jijah nampak nak makan jijah akan makan jer.. hahaha :p
kebulur wei.. kebulur...huuuuuuuuu -_-"



You May Also Like

20 insan comel komen

  1. wahhh kena buat list ni jijah. kang ada yg termiss. hehe..

    ReplyDelete
  2. semoga jijah berjaya makan apa yg jijah idamkan...hehehe...

    ReplyDelete
  3. nyumeh. mmg mknn sni x sdp. ha8. kenyataan

    ReplyDelete
  4. Kat Sabah takde eh semua tu? Kalau ada pun mesti tak sama kan rasanyaa

    ReplyDelete
  5. wahhh, mengidam dah tu. hehhe. selamat pergi & sampai :)

    ReplyDelete
  6. ai pulak yang tumpang terliur !!!!

    ReplyDelete
  7. alalal.ciannya.kat sabah xdpt mkn cmtu.hehehe..

    ReplyDelete
  8. Semua nampak sedapppp2 ;D hee

    ReplyDelete
  9. huaaaa.. semua sedap2 belaka..
    nak cari semua ni kat pasar malam mmg selalu ada.. kan

    ReplyDelete
  10. kak jijah ni kan.. sy pun rasa teringin nk mkn semua tu bila tgk gambar kak jijah ni.. haha

    ReplyDelete
  11. amboiiii byknye mknn jijah nk mkn hihi...

    ReplyDelete
  12. vava.. byk nya.. mai la area ciksu.. yong tau foo sedap juga. kat area keramat pon ada, kg baru pon ada..

    brpa lama jijah cuti?

    ReplyDelete
  13. ermmm...sume makanan nampak best. dan yg paling jaa terliur bila tgk laksa tu....perghhhh..... terliur betul!

    ReplyDelete
  14. @QasehnyaRania jijah cuti 10 hari.. ada baki seminggu lagi..hee

    ReplyDelete
  15. mkn byk2x ea jijah....sesekali blik semenanjung kan :) bedal je ap yg ada..hihihi

    ReplyDelete
  16. harap harap jijah dapat makan semua ni..hajat ibu mengandung haruslah ditunaikan :)

    ReplyDelete
  17. @ayutAlhamdulilah semua dah dapat makan kecuali murtabak...hee

    ReplyDelete
  18. @Azhafizah Md Nor hehe semua dah dapat makan dear.. nasib yg mudah di cari..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!