Thursday, April 4, 2013

Akhirnya Jumpa Juga Butterscotch Di Sabah :D


Tu dia... punya la lama tak makan gardenia butterscotch ni...
last makan dulu bulan november 2012.. masa tu baru balik dari semenanjung konvo suami..
lama giler kan... -_-"





even plastiknya lain dari yang semenanjung punya..
tetapi masih ada rasa butterscotch tu..nyum nyum dapnyaaaaaaaa....


Butterscotch versi Sabah


Butterscotch versi Semenanjung


Harga kat sini macam biasalah mahal juga RM6 sebuku..
Tak semua tempat ada.. ni pon jijah jumpa kat KKIP Sepanggar..
tapi sebab nak makan punya pasal... mahal di ketepikan.. hahaha :p

cuma roti yang 70sen tu je memang takde kat sini...
tu memang kena beli kat semenanjung la nampaknya.. huhuhu


p/s:
bila dah jumpa ni..tak dapat makan hari-hari...
sebulan sekali pon jadilah..hohoho



48 comments:

  1. salam jijah nak?
    bg alamat jijah...nanti dila pos kan..
    kesian kat baby tu

    ReplyDelete
  2. Packaging lain eh..Tapi rasa sama tak?

    ReplyDelete
  3. butterscotch tu mmg sedap.. kita pun suka... sib baik sini mmg senang cari..

    ReplyDelete
  4. @Nurul Nadila heee susahkan dilla jer.. xpe yunk.. yg ni pon ok dah :)

    ReplyDelete
  5. pelik jugak nape kat sana susah nak jumpa roti gardenia...

    ReplyDelete
  6. @Nurulhuda Abdul Latip rasa sama juga cumaa tak segebu semenanjung punya lah.hee

    ReplyDelete
  7. @JaSSNaNi kat semenanjung mmg tak payah cakap la..mmg merata2 tempat ada..huhu

    ReplyDelete
  8. lain packaging nyer...ingatkan semua sama...baru tau...

    ReplyDelete
  9. @Zee Suhaini tah la..jijah pon pelik.. ada pon packing camni lah.. xsama kan..huhu

    ReplyDelete
  10. @(Lizz) http://haslizalizz.com/ tak sama pon kak.. jijah pon baru jumpa ni haa.. mmg ni packingnya kat sabah..huhu

    ReplyDelete
  11. roti 70sen tu ada.. tgk adik borong masa kat kg ari tu tpi kat ranau laa.. kat kk ni x pasti pulak.. huhu

    ReplyDelete
  12. kalo mw mkn ne terpaksa pi airport beli kn wuuwuu Y_Y

    ReplyDelete
  13. hehee..bberbeza2 lak yer..rasa sama x jiejah?

    ReplyDelete
  14. mahalnya kos sara hidup kat sana ek.. sbb hubby akak pernah g sana sbb ade kerja.. skalinasi goreng biasa pun RM7 pergh.. leh pengsan..

    haahla rupalain.. nape ek..n geee...

    x pe.. baby punya pasal itu semua belakang kira.. eheheh

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah dapat jugak kan.. masa duk Langkawi dulu pun payah nak jumpa roti gardenia.. roti kosong tu pun payah

    ReplyDelete
  16. lain packaging dia kan..

    susah jugak kan..

    ReplyDelete
  17. @mOoNranau? jauhnya... kat KK ni xde la kak.. xpernah jumpa..

    ReplyDelete
  18. @Erna Ana kat airport kat sabah ni pon xde.. yg ada airport kat semenanjung..huhu

    ReplyDelete
  19. @Shida Radzuan boleh la shida.. ada rasa juga butterscotch tu.he

    ReplyDelete
  20. @cci hehe itulah... apa boleh buat semuanya mahal..huhuhu

    ReplyDelete
  21. @Z ie jarang2 ada roti ni kak..tak semua tempat ada..huhu

    ReplyDelete
  22. Kat Sarawak pun takde roti yang 70sen tu.. Kalau g KL, bru boleh beli untuk bawa balik sini ;) hee

    ReplyDelete
  23. @QasehnyaRania apa boleh buat..merantau la jijah ni..huhu

    ReplyDelete
  24. mahal dah tak kira dah jijah.. kalau nak makan, konpom beli. kan?

    ReplyDelete
  25. @Sally Yatiey betul2 kalau dari semenanjung harus beli byk2 kan..

    ReplyDelete
  26. @Shizan Syafik betul tu.. nak makan punya pasal!

    ReplyDelete
  27. ni slh satu kekurgn besar d sbh. rotiii..ihi

    ReplyDelete
  28. @cik chinta itulah kan.. susah nak jumpa roti..

    ReplyDelete
  29. mahal jugak kan. tp sbb sedap, pejam mata je. :)

    ReplyDelete
  30. mengidam letew. hehe. nasib jumpa jgk. :D

    ReplyDelete
  31. Yum yum Suka sangat dengan produk roti Gardenia ni. ^___^

    ReplyDelete
  32. Baby teringin nak makan roti butterscotch eh, nasib baik jumpa! :D Ingatkan roti Gardenia nie memang ada kat mana-mana jek, rupanya tidak. Baru tahu!

    ReplyDelete
  33. @MarnieyZ tak mengidam sgt.. tapi nak makan sebab xleh nak biarkan perot kosong kan..hee

    ReplyDelete
  34. @Arol Mubin itulah sedih kan.. tak semua tempat ada...huhu

    ReplyDelete
  35. hihi.. nakke yunk? nak leh pos..tp kemek la smpai..kih2..

    ReplyDelete
  36. @nuyui a.k.a miss YUI hehe tq yui.. takpe..leh jer mkn ni.. sama gak rasanya..hehehe

    ReplyDelete
  37. alahai siannya.. saya pun suka roti ni.. sungguh enak di makan begitu saja :D

    ReplyDelete
  38. Salam kak Jijah,

    kalau bende yg susah nak dpt tu, skali dpt..syukurrrrr sgt kan! :)

    - baru jumpa blog ni :)

    ReplyDelete
  39. tempat sy mcm takde je.. T_T

    ReplyDelete
  40. @Jannah Al-Fateh betul tu yunk.. syukur sangat dapat..

    ReplyDelete
  41. @aisya sabah n sarawak mmg xde kot yunk.

    ReplyDelete
  42. blhla jijah sbulan sekali..merasa la jugak mkna ye kan :)

    ReplyDelete
  43. Lahai kak. Kkip tu dah dekat rumah saya dah. Perumahan sesb melawa.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!