Air Zam-zam Permudahkan Proses Bersalin

by - 8:00:00 AM


Amalan meminum Air Zam-Zam dapat membantu mempermudah proses bersalin. Juga, elok jika dapat dititiskan ke dalam mulut bayi yang baru dilahirkan.

Sebelum minum Air Zam-Zam jangan lupa doa/selawat berikut;


أَللَّهُمَّ إِنِّى أَسْئَلُكَ عِلْمًا نَافِعًا
(ALLOHUMMA INNII AS'ALUKA ILMAN NAAFI'AN)
Ya Allah, Aku memohon padamu ilmu yang bermanfaat



وَرِزْقًا وَاسِعًا

(WARIZQON WAASI'AN)
rezeki yang luas


وَشِفَاءً مِنْ كُلِّ دَاءٍ
(WASYIFA'AN MINKULLI DAA-IN)
ubat dari segala penyakit


اللهم إني أشربه مستشفيا به فاشفني
(ALLOHUMMA INNII ASYROBUHU MUSTASYFIYAN BIHI FASYFINII)
Ya Allah, sesungguhnya saya minum air zam-zam dengan harapan mendapat kesembuhan, maka berikanlah kesembuhan kepadaku.



Selepas doa/selawat, sebutkan hajat dan niat (agar mudah bersalin, bayi dan ibu sihat, dsb.)

Kemudian, minum lah air zam-zam tersebut. InsyaAllah selepas berusaha, tawakkal kepada Allah adalah yang terbaik.



You May Also Like

14 insan comel komen

  1. air zam2 adalah penawar paling mujarab! kalo ada sesape yg ke mekah, mmg tak sah kalo tak kirim kan..? nanti amalkan yer dear.. ;)

    ReplyDelete
  2. Air zam zam memgggg sgt bgus

    ReplyDelete
  3. wow, tips yg bgus ni. ada juga yang minum air kelapa dara.

    ReplyDelete
  4. mmg byk kelebihan air zam2 ni kan kak.. kita je tak manfaatkan sepenuhnya.. apa2pun insyaAllah kak jijah dan baby baik2 shj nnti..

    ReplyDelete
  5. air zam-zam memang byk kelebihannya,kan jijah?

    ReplyDelete
  6. @Deqla Manjew yer.. skrg jijah amalkan juga ni :)

    ReplyDelete
  7. @aisya InsyaAllah dik.. doakan akak selamat yer :)

    ReplyDelete
  8. @IbuNoey yer kak.. jom kita amalkan..

    ReplyDelete
  9. air yg istimewa pasti byk mnfaat yg Allah berikn...ni jijah dh dpt ker?

    ReplyDelete
  10. @ayut air zam zam jijah da dapat dah.. Alhamdulilah..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!