Amalan Untuk Memudahkan Proses Bersalin

by - 2:36:00 PM


Amalan Untuk Memudahkan Proses Bersalin...


1. Baca Doa Nabi Yunus

*hari-hari aku amalkan... moga Allah permudahkan... Amin..*

2. Minum Air Bunga Kembang Fatimah


gambar ihsan google

kalau ada cara minum:
Rendam hingga kembang dan minum disusuli ngan selawat ke atas nabi serta niat 
*tapi aku takde bunga fatimah ni... huuu*

3. Amalkan Minyak Selusuh

tak buat minyak selusuh.. suami buat air selusuh je entry ini. dan ayah mertua buat air 30juzuk masa ramadan baru-baru ni...


4. Berjalan Kaki

jalan kaki kat dalam rumah je.. tapi tak larat sangat dah sebab kat tempat miss v tu sakit bila berjalan.. baby dah kepala kat bawah kan...


5. Hubungan Intim/Seks
hubungan seks dapat memudahkan proses bersalin sebab hormon dalam air mani lelaki mempunyai 1 bahan yang dapat mematang dan mempercepatkan proses bersalin

*ehem ehem.. ni tak dapat la sebab laki ai jauhh kat sabah tu.. dah 2bulan tak jumpa... :p*

6. Minta ampun dengan suami/ibu bapa/ibu bapa mertua

insyaallah bila mereka mengampunkan kita, berkat doa dari mereka proses bersalin itu mudah ..insyaallah


7. Elakkan menyakitkan hati & berbuat jahat pada orang


sumber dari blog kak eima




You May Also Like

14 insan comel komen

  1. Kat rumah miza ada bunga tu. sama bentuk dalam gambar tu tapi tak pernah tahu pun tu apa. hihihi

    ReplyDelete
  2. bleh dipraktikkan oleh ibu2 mengandung

    ReplyDelete
  3. Selamat Bersalin Jijah!

    Moga Allah melindungi kalian...

    Amin...

    ReplyDelete
  4. banyakkan minta maaf dengan suami.and rajin2 berjalan.

    ReplyDelete
  5. @Cik Chokie haha kalau xmengandung mmg xtahu la kan..ngee

    ReplyDelete
  6. @Mimi Azirah yer..nak2 yg nak bersalin tak lama lagi ni..

    ReplyDelete
  7. jarang nampak bunga kembang fatimah ni. tp pernah la tgk dan tau la utk org2 yg nk bersalin.. :)

    ReplyDelete
  8. mudah-mudahan mudah jijah bersalin nnti ye.. ;)

    ReplyDelete
  9. @aisya haah..memang jarang nampak..

    ReplyDelete
  10. mudah2an jijah senang waktu bersalin nanti...kuatkan smgt je dear :)

    ReplyDelete
  11. @ayut insyaAllah ayut..moga di permudahkan.. Amin..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!