Amalan Untuk Memudahkan Proses Bersalin

2:36:00 PM 14 Comments A+ a-


Amalan Untuk Memudahkan Proses Bersalin...


1. Baca Doa Nabi Yunus

*hari-hari aku amalkan... moga Allah permudahkan... Amin..*

2. Minum Air Bunga Kembang Fatimah


gambar ihsan google

kalau ada cara minum:
Rendam hingga kembang dan minum disusuli ngan selawat ke atas nabi serta niat 
*tapi aku takde bunga fatimah ni... huuu*

3. Amalkan Minyak Selusuh

tak buat minyak selusuh.. suami buat air selusuh je entry ini. dan ayah mertua buat air 30juzuk masa ramadan baru-baru ni...


4. Berjalan Kaki

jalan kaki kat dalam rumah je.. tapi tak larat sangat dah sebab kat tempat miss v tu sakit bila berjalan.. baby dah kepala kat bawah kan...


5. Hubungan Intim/Seks
hubungan seks dapat memudahkan proses bersalin sebab hormon dalam air mani lelaki mempunyai 1 bahan yang dapat mematang dan mempercepatkan proses bersalin

*ehem ehem.. ni tak dapat la sebab laki ai jauhh kat sabah tu.. dah 2bulan tak jumpa... :p*

6. Minta ampun dengan suami/ibu bapa/ibu bapa mertua

insyaallah bila mereka mengampunkan kita, berkat doa dari mereka proses bersalin itu mudah ..insyaallah


7. Elakkan menyakitkan hati & berbuat jahat pada orang


sumber dari blog kak eima




All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

14 insan comel komen

Write insan comel komen
Cik Chokie
AUTHOR
8/15/2013 3:34 PM delete

Kat rumah miza ada bunga tu. sama bentuk dalam gambar tu tapi tak pernah tahu pun tu apa. hihihi

Reply
avatar
Mimi Azirah
AUTHOR
8/15/2013 3:47 PM delete

bleh dipraktikkan oleh ibu2 mengandung

Reply
avatar
eMMe
AUTHOR
8/15/2013 4:57 PM delete

Selamat Bersalin Jijah!

Moga Allah melindungi kalian...

Amin...

Reply
avatar
Salma Tayo
AUTHOR
8/15/2013 5:10 PM delete

banyakkan minta maaf dengan suami.and rajin2 berjalan.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/15/2013 5:49 PM delete

@Cik Chokie haha kalau xmengandung mmg xtahu la kan..ngee

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/15/2013 5:49 PM delete

@Mimi Azirah yer..nak2 yg nak bersalin tak lama lagi ni..

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
8/16/2013 9:02 AM delete

jarang nampak bunga kembang fatimah ni. tp pernah la tgk dan tau la utk org2 yg nk bersalin.. :)

Reply
avatar
Deqla Manjew
AUTHOR
8/16/2013 10:54 AM delete

mudah-mudahan mudah jijah bersalin nnti ye.. ;)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/16/2013 3:44 PM delete

@aisya haah..memang jarang nampak..

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
8/17/2013 8:59 PM delete

mudah2an jijah senang waktu bersalin nanti...kuatkan smgt je dear :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
8/17/2013 11:49 PM delete

@ayut insyaAllah ayut..moga di permudahkan.. Amin..

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!