Sunday, September 4, 2011

Bermulanya Trip To Labuan-Kota Kinabalu


Assalamualaikum....


yehaaaaaaa i'm back!! korang tahu kan raya kali ni daku bercuti beraya di Labuan Sabah. sebab apa? sebab menemani adik daku yang berkerja di PERNAMA dalam kem TUDM sana. baiklah tak perlu intro banyak-banyak. meh dengar daku mencarut mengenai percutian ke Labuan ini.


percutian ke Labuan hanya perlu naik belon. ya lah merentasi laut china selatan ye dak. seawal 4am dah bertolak ke LCCT. fligt daku jam 7.50am. perjalanan ke sana hanya memakan masa 3jam saja. sejuk beb duduk dalam flight! grrrr! bila sejuk merasuk diri mulalah daku membuat peta dunia! ape lagi membuta lah dalam flight tu. muahahaha ^^


sampai je sana lebih kurang 10.15am. kami terus naik feri ke Kota Kinabalu. perh perjalanan feri dari Labuan-KK sangat membosankan! 4jam beb duduk dalam feri yang terumbang ambing itu. sepanjang perjalanan macam biasa daku membuat peta dunia. mabuk laut beb. nasib baik daku dah makan ubat mabuk sejam sebelum perjalanan. tak muntah pon. hahahaha

sesampai je di KK haruslah ambil gambar sebagai kenangan di sini. nak pergi tah bila lah lagi. gambar feri je lah sebagai kenangan. kenangan datang KK. hahaha


itu bot ye kawan-kawan bukan kapal. kahkahkah


perasan tak ni macam tak mane?? genting?? hahaha salah!! ni kat Kota Kinabalu bah.


bila masuk je HARI KEDUA, mulalah jijah start mengembara sebagai pelancong. muahaha ^^ mulalah mencari barang-barang yang perlu di beli sebagai buah tangan untuk di bawak balik ke semenanjung. penat berjalan kaki pon tak terasa beb apabila nampak barang-barang yang begitu murah sekali. hehe






tengok tu excited tengok kerongsang,mutiara dan keychain murah-murah. macam-macam ada! teheee tak lupa juga apabila singgah di KK mesti berjalan di Pasar Kraftangan atau pon Pasar Filipin. wah memang murah-murah betol. 





eh eh.. tak lupa juga harus singgah di Pasar Besar Kota Kinabalu. buah-buahan memang banyak! ayah daku sempat beli buah kuani. harum sungguh baunya. hehe


ini Pasar Ikan Masin. ada sotong kering,ikan terubuk masin dan pelbagai lagi.


kemudian hampir seluruh pelusuk di sekitar pasar-pasar itu daku jelajah. daku bergerak dengan berjalan kaki hingga ke jeti feri untuk membeli tiket feri pulang ke Labuan keesokkan harinya. di sini dapat daku lihat pemandangan indah dari lautan dengan feri,kapal kapal yang sedang berlabuh. 


Kota Kinabalu Welcomes You.
teringat KK bila en navy pernah draf kat sini. hehehe

tu belakang tah bot ke. feri ke tah apa nama macam kapal lanun je. kahkahkah klasik bukan? haruslah daku snip snap gambar kenangan dengannya. 


jalan kaki menyusuri tepian pantai tak la memenatkan bila nampak pemandangan lautan dan angin sepoi-sepoi bahasa yang mengasyikkan. tengok la air di lautan tu agak dalam agaknya kan. 

wah seronoknya berjalan kaki saja melihat keindahan sekitar bandar ini. ramah juga ya orang-orang sabah ni kan. hehehe cuma masalah bahasa jadi kekangan untuk daku berteraksi di sana. ngeee~~


berjalan dari pagi ke malam memang agak memenatkan! tapi penatnya tak terasa apabila seronoknya berjalan sampai tak ingat dunia. tempat terakhir berjalan di sekitar centre point KK dan seterusnya habis perjalanan daku di Kota Kinabalu. 


bila kaki dah terasa tak larat nak berjalan. mulalah pikir nak balik dan tidooo. hahaha sebab keesokkannya nak sambung lagi berjalan jalan. ehehehe :D

wah. lama giler wei tak blogwalking dan update entry. seingat daku dah 4 hari kot. terasa pulak penat nak menaip panjang-panjang dengan entry penuh dengan gambar ni. miahahaha


citer tak habis lagi tau! tunggu next entry Syurga Coklat di Labuan!!


p/s: masih rasa tak cukup lagi nak jelajah KK. kundasang tak pergi lagi! huuuu :(


32 comments:

  1. hoho... aku dah jalan seluruh sabah dah...

    ReplyDelete
  2. wahhh! bnyaknya tempat ko jln ni...lama tak balik sabah..eh! pondok telefon tu di mn arr..tk pernah jumpa d kk pun..

    ReplyDelete
  3. wah menarik! pic best2 hihi.. seronoknya dia bercuti raya ya!! selamat hari raya aidilfitri!! :D

    ReplyDelete
  4. bestnya dapat pergi ke labuan....

    ReplyDelete
  5. perrgghhhhh...!! bila laa cikgu dapat gi sana kan?? iisshhhkkk..!! best..!!

    ReplyDelete
  6. fuyo..best tu bjalan.. hehe

    ReplyDelete
  7. tukang karut: hahaha jijah baru nak berjalan sini my dear!

    elih japahar: pondok telefon tu dekat jeti ke Labuan la bah.

    nashanadz: hehe sekali sekala dear. bila nak g lagi nanti.. selamat hari raya jugak!

    khairil: ngeee best jugak la. tp bosan. pusing2 tang tu jugak!

    wan_cikgumuzik: cikgu. honeymoon kali kedua pulak! muahahaha ^^

    kotak bulat: memang best raya ni..brjalan saja.

    ReplyDelete
  8. grrrr..tempat akak bergambar sume tempat LEPAK eca...sorry xdpt turun jumpa akak,tersangat busy dekat rumah..next time kita TRIP to KUNDASANG pula.....

    ReplyDelete
  9. x snorkeling kat manukan ke jijah hehe

    ReplyDelete
  10. tp psr filipin mmg besh kot..

    yui smpai p beli sgkr hamster kat sne..

    sdgkn kat smnnjung pon byk..ngeh2..

    ReplyDelete
  11. ecadwinkyasha: yeyeh!! nak trip kat kundasang pulak! ngeeee~~ xpe2 akak tak kesah.lenkali ok.

    terbelog: tak pon..takat KK n labuan ja.

    nuyui: hehehe tahu xpe...sbb murah kot..

    ReplyDelete
  12. woow, jauh nyer dtg beraya..hoho..

    ReplyDelete
  13. mohd izzar: hehe kebetulan time raya pulak g sana...ngeee

    ReplyDelete
  14. pasar filipina ke ni..kih kih kih.. sabah bha.. kih kih

    ReplyDelete
  15. wohohooho seronoknya kak !
    tak ajak pn ye ..hhuhu

    ReplyDelete
  16. wahhhh syokkknyee jejalan..mmg bestlaa.jeles..sopink puas puas tak ni??

    ReplyDelete
  17. best nye...nape tak ajak nak pegi.huhu..sampai ati.tsk tsk :'(

    eh eh.selamat hari raya.
    ole ole ada? :P

    ReplyDelete
  18. heidi shafiq:
    hehe memang best..nnti pergi heidi pergi pulak yer..hehe


    arulchelsea:
    yalah. sabah bah.macam2 pasar ada. lalala :p


    alif haris:
    hehe jangan la majuk! t akak bg coklat banyak2 eh. hehe


    ieqah:
    banyak benda nak beli lagi sebenarnya..tak puas lagik!! huhuhu T_T


    syafiqkarim: alolololo manetau nak ikut..kalau tak dah ajak dah. tambang bayar sendiri. lalalala :P ole2 coklat dtg beraya kat umah lah..ngeee~~

    ReplyDelete
  19. wahhhh dah lma shida xg sabah balik...agak lma tinggalkn sabah ..

    ReplyDelete
  20. wah.....seronotnyeww tgk gambar2 tu... kite ni bile la bole pg sana...hihihi~

    ReplyDelete
  21. shida'R:
    wah shida g sana buat ape dulu?? hehe study ke..


    cik muda sae:
    nanti kita g sama2 ye yunk..

    ReplyDelete
  22. mmg gile best la labuan..even tak pena pg..tngk pic pon tau..huuuu

    ReplyDelete
  23. anismelon:
    hahaha tahu xpe...best la jugak!

    ReplyDelete
  24. Nasi ayam penyet kat labuan, besssttt!!

    ReplyDelete
  25. blom pnah lagi sy olidei kt sini, huh...

    ReplyDelete
  26. dannicash:
    la apasal tak cakap awl2..kat mane tu ns ayam penyet..xjumpa pon..huhuhu

    ReplyDelete
  27. caliph shuriken:
    jijah pon first time pergi jugak..

    ReplyDelete
  28. Cantik giler gambar atas awan tu.. jelessnyaa... nak pergi jugak..

    ReplyDelete
  29. intanberlian:
    jom kak...kita pergi sekali...kot2 tunggu jijah kawen ke..hahaha

    ReplyDelete
  30. walawey sis..
    giler cun tempat
    ehm rugi Ms x pesan keychain hehe

    ReplyDelete
  31. ms sunsweetz:
    hahaha lambat la ms ni..dah nak sebulan raya pon..hehe

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!