Potong Kepala Ingkar Arahan Kongsi Gelap

Rela berkongsi isteri. Itu antara sumpah atau ikrar yang dilafazkan ketika upacara khas atau ritual untuk merekrut ahli baru bagi satu ...



Rela berkongsi isteri. Itu antara sumpah atau ikrar yang dilafazkan ketika upacara khas atau ritual untuk merekrut ahli baru bagi satu kumpulan kongsi gelap.

Perkara itu didedahkan seorang bekas pengikut kumpulan berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Burn, 23 dan pemuda terbabit juga meminta nama kumpulan itu dirahsiakan demi keselamatannya.


Perlu ikrar kongsi isteri


Burn yang menganggotai kumpulan itu selama tiga tahun, nekad meninggalkannya pertengahan tahun lalu selepas sering diugut rakan sekumpulan kerana gagal melunaskan bayaran bulanan selain diarah melakukan jenayah seperti memukul orang dan bergaduh.

Menceritakan lebih lanjut mengenai upacara merekrut ahli baru kumpulan dianggotainya itu, Burn berkata, dia dan beberapa bakal ahli dibawa ke sebuah tokong di selatan tanah air yang terletak jauh dari pusat bandar.

“Upacara merekrut ahli baru ini dilakukan dalam skala besar atau kecil mengikut berapa ramai ahli baru yang akan direkrut dan kebiasaannya dilakukan pada lewat malam,” katanya sambil menjelaskan penyertaannya dalam kumpulan itu disebabkan terpengaruh dengan pujukan rakan.




You Might Also Like

4 insan comel komen

  1. pernah dengar join kongsi gelap x de jalan keluar..jln keluar die mati je..huhuhu..mintak2 die dpt diselamatkan~

    ReplyDelete
  2. ade jugak org join mende2 cenggini eh hehehe

    ReplyDelete
  3. tu lah terpengaruh dgn kawan2..iman lemah..tu yg terjebak tu..moga2 dia kembali ke pangkal jalan..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!